[HELEMAAL OPGELOST] Duwen is nu geen optie met dit weer! (BenzineOnderbreekRelais LPi)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-12-2010 10:02 #1299255 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Veiligheid

henk 940LPT schreef : Trek voor de zekerheid die 4 zekeringen voor de LPi installatie er even uit, als je de storing op benzine wilt oplossen (en op benzine kunt rijden). Weet je zeker dat de LPi installatie niet stiekem meedoet.

Kan het niet zijn dat er een veiligheidsrelais afschakelt, als het pomptoerental van ge intank-LPG-pomp onder een bepaade waarde komt?Met de Vialle LPI software, geeft ie aan dat het pomptoerental te laag is en tijdens uitlezen stond ie een paar keer op 0 rpm, waardoor de mtor inderdaad meteen na overschakelen afsloeg.
@TheSaint77: Ik verdenk toch echt de bedrading naar die pomp, want zolang hij loopt, klinkt het allemaal best netjes, op benzine, en als je van die schommelingen op LPi af bent, loopt ie daar ook prima op, lijkt me echt druk gerelateerd te zijn.
Overigens ben je uiteraard nogmaals van harte welkom, dat we samen even op zoek gaan, als je dat graag hebt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Wytze Broerze
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
27-12-2010 11:30 #1299263 door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Waarom niet ook de onderbreking van de LPI installatie
Waarom niet naast de 4 zekeringen ook de onderbreking van de LPI installatie op de sturing van de Benzine Injectoren herstellen? Grijze draad bijrijderskant in kabelboom schutbord ter hoogte van de Lambda sonde stekkerverbinding.
Dan weet je zeker dat de LPI niets doet en de benzine installatie "origineel" is.
Ik trek tenminste de conclusie, als ik alles hierboven lees, dat nog steeds niet duidelijk is dat de wagen foutloos kan functioneren op benzine.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-12-2010 20:53 #1299349 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic bobine
Vandaag een andere bobine  (geen nieuwe) opgehaald. Geen idee wat het voor een ding is, er staat BOSCH op en het is volgens mij van OF een 200 OF van een 700 serie ooit geweest.
De EZK computer heb ik weer terug gezet want ik zie niets vreemds behalve die spat verf, of wat het mag voorstellen. Niemand enig idee hoe dat komt of wat ik daar van moet denken?? Misschien kan ik die EZK uitruilen, ik weet denk ik nog wel iemand in de buurt die er een heeft.
Iemand attendeerde mij op de lucht massa meter. Misschien dat ik die moet uitwisselen.
Die grijze draad. Ik zal morgen even zoeken. Het is een puinhoop in de auto....Nog een paar weken en dan moet het ding volledig betrouwbaar zijn anders ga ik er niet mee naar Oost Europa.....

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-12-2010 21:11 #1299351 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedrading.
Ik zou dan nu eerst de bedrading maar eens nalopen.Schema LPI heb je, als het goed is, koop een multimeter en meet het hele schema, van voor tot achter 'even' door.
Het lijkt inmiddels min of meer, reproduceerbaar, toch?Tijd voor een uitwisselsessie met bewezen werkende componenten?Je weet de weg, inmiddels.
Ik heb hier ook nog een Volvo Tester, waar ik volgens mij de EZK en LH mee uit moet kunnen lezen.
(effe checken...............moment)
Done.Ja, ik heb de break-out boxen voor LH2.4, EZK en de connector om hem aan de tester te hangen, inclusief de chip en uiteraard de tester zelf.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-12-2010 21:28 #1299354 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Benzine
Hey Bas. Heel erg aardig van je en ik ga je advies ook zeker gebruiken. Echter MOET eerst de auto feilloos op benzine draaien en blijven draaien. Herinner jij je nog dat je zei dat de lamen flink zachter gingen branden op het moment dat de fan van de motor aan ging? Zou ook een teken aan de wand kunnen zijn. De accu is misschien wel goed, maar de plek waar de massa kabel zit moet ik checken....
Dus als ik het goed begrijp kun jij de EZK module en de LH ECU aan een apparaatje koppelen om zo de functies te testen? Zou wel handig zijn, met het blote oog zie je niet alles met die SMD prints...
Aangezien ik nu ook al bij stoppen bij de snelweg problemen ondervond, ben ik bang dat ik niet meer met de auto durf te rijden voordat ik meer zekerheid heb. Nogmaals, ik heb al een keer een zwaar auto ongeluk dat door een uitvallende auto werd veroorzaakt, overleefd. Ik wil het noodlot niet opnieuw tarten. Dus bedankt voor de uitnodiging, maar Den Bosch moet nog ff op mij wachten vrees ik.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-12-2010 21:43 #1299359 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic VST

TheSaint77 schreef : Dus als ik het goed begrijp kun jij de EZK module en de LH ECU aan een apparaatje koppelen om zo de functies te testen? Zou wel handig zijn, met het blote oog zie je niet alles met die SMD prints...

Gewoon de <a href="/node/27424" target="_blank">Volvo systeem tester</a>......
Ik zal hem eens testen op mijn auto, deze week ergens.Je kwam uit Dordrecht of zo, die kant toch? (sorry, maar kan het even niet terugvinden)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-12-2010 21:52 #1299362 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic oh oh...

Baseman schreef : Je kwam uit Dordrecht of zo, die kant toch? (sorry, maar kan het even niet terugvinden)

Die mooie stad achter de duinuh....

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-12-2010 22:05 #1299365 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Oh.

TheSaint77 schreef : Die mooie stad achter de duinuh....

Oh, kom jij uit Cherso.......
(grapje, I get it)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-12-2010 23:46 #1299377 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ik zeg, lpi installatie
ik zeg, lpi installatie volledig onklaar maken. als ik dat zo lees kan hij best op gas en benzine tegelijk lopen met als gevolg even niet meer willen starten omdat de kamers vol zitten....
liefste niet alleen de 4 zekeringen eruit maar ook even de draadjes van het leidingrelais los
die ontstekingsmodule die ik voor je vervangen heb lijkt me niet het probleem, word hij ook echt warm voordat je er ijs op doet?

• Piet van der Plas
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-12-2010 00:19 #1299382 door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Hoi, Ik woon in Voorschoten
Hoi,
Ik woon in Voorschoten en heb een diode storingscodetester. Ook heeft mijn vrouw een 945 uit 98. Ik heb deze week toch vrij dus kan wel langs komen om storingscodes uit te lezen en eventueel onderdelen uit te wisselen om te proberen de storing te lokaliseren.
Stuur mij maar een pm met je telefoonnummer als je dat wat lijkt.
Piet

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC