[HELEMAAL OPGELOST] Duwen is nu geen optie met dit weer! (BenzineOnderbreekRelais LPi)
- V700 register
- Nieuw lid
-
No problem. Begrijpelijk.Baseman schreef : Ahja, okay, maar nee, ik denk dat dat ruzie wordt hier dan....;-)Ik zou voor 1 januarie de zolder opgeruimd hebben en ik heb vandaag nog wel nodig om het, zoals altijd tot het laatst uitgestelde klusje af te maken.1 Januari begint tenslotte over een uur of 15 pas.......
Even kijken of er nog tijd is om langs DB te rijden, maar het kost natuurlijk wel weer flink tijd. We houden contact.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik wil hem best naar je opsturen en dan zien we later wel, wanneer en of ie weer terug komt.Volgens mij kan ie via TNT vandaag nog mee, dan heb je hem de 3de, als het goed is.Volgens mij past ie touwens ook net door de (niet-beveiligde) brievenbusTheSaint77 schreef : Even kijken of er nog tijd is om langs DB te rijden, maar het kost natuurlijk wel weer flink tijd. We houden contact.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
TheSaint77 schreef : Zit er zelfs aan te twijfelen het (on)ding in te ruilen. Zag een chique 'sports edition' staan maar die was prijzig (6750) en heeft geen LPi en geen automaat... wèl slechts 230dkm op de teller. Ruim een ton minder dan de mijne. Maar helaas...
Na het lezen van al je avonturen kan ik me dit enigzins voorstellen

Hier op het forum staat nog een mooie 965 met alle mogelijke opties. En hier staat naar mijn idee een best leuke 945 HPT met net geen 2 ton op de teller: www.wheelerdealer.nl/site/?page_id=4
Igg suc 6
(PS met het oog op sluiting, kan je al het elektra van de trekhaak niet afsluiten)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Klopt en ja dat kan, de 10-polige stekker zit in de kofferbak, in/onder het linker opbergluikje.Postma schreef : (PS met het oog op sluiting, kan je al het elektra van de trekhaak niet afsluiten)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als ik dit allemaal lees denk ik dat je massa ook wel eens vervelend kan doen!
Heb al eerder aangegeven in dit topic dat je je klemmen aan de accu eens moet vervangen.
Mooiste is als je ook de kabels dan 5 cm inkort en er dan nieuwe klemmen aanzet.
Heb al zeker 4 940's gehad waarbij "koperrot" onder de isolatie van het laatste stukje kabel vor problemen zorgt en er dus te weinig ampere's doorheen kunnen.
Dus heel simpel knip de beide klemmen eraf en als gaat een stukje kabel en zet er nieuwe klemmen aan met eventueel een extra kabel aan de massa rechtstreeks naar motor.
Deze bevindingen kunnen de raarste storingen veroorzaken en vaak voel je de accu klemmen dan ook warmer worden.....
Misschien werkt het...
Heb trouwens nog een gebruikte vialle onderbreekrelais liggen die ik er zo tussen kan hangen om te testen!
Groet Chris
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Even terug naar de case. We hebben dus geconstateerd dat de auto met andere (zwaardere) accu en andere dynamo opnieuw soms hikt en er mee op houdt, maar nu wel weer snel aanslaat. Dat is een verschil. Daarnaast is ondekt dat de dynamo loeiheet wordt. Dat was met de vorige ook zo. Conclusie; er moet ergens een kortsluiting zitten.
Dus nu is het plan de pluskabels vanaf accu en dynamo te gaan volgen naar achteren toe om te zien of er ergens een breuk of iets anders zit waardoor dit kan gebeuren. Daarnaast...en ik zag jullie daar ook al over praten inderdaad, de trekhaakbedrading compleet los koppelen om te zien wat er gaat gebeuren.
Maar dat zal moeten wachten tot volgend jaar

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Kan en sta ik voor open maar verklaard dat de hoge temperatuur van de dynamo?henk 940LPT schreef : Tip van Chris (kabeleindjes inkorten) lijkt me ook zeker de moeite waard.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Lijkt me wel, want als er in de bekabeling meer weerstand zit, zou het zomaar kunnen dat dat de reden is van de warmteontwikkeling.TheSaint77 schreef : Kan en sta ik voor open maar verklaard dat de hoge temperatuur van de dynamo?
Controleer de bekabeling naar de startmotor ook even, als er daar iets mis zit, krijg je ook rare dingen.Probeer ook met de hand, de kabels (voorzichtig met je stropdas en sjaals en zo) te volgen en voel of er kabels bij zitten die door de isolatie heen, zelfs warmer aanvoelen.
Doe met draaiende motor wel voorzichtig!
Als jouw motorfan aanslaat, is dat dan ook nodig?Ik bedoel, staat de wijzer dan inderdaad in het midden?Ik meen dat ik niet het idee had dat het hele spul erg warm was hier voor de deur en de fan toch ging draaien.Die fan is ook een reden voor problemen als overmatige stroomtrekkerij.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.