[HELEMAAL OPGELOST] Duwen is nu geen optie met dit weer! (BenzineOnderbreekRelais LPi)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-12-2010 13:58 #1084134 door V700 register
Maar ff in electro gepost aangezien ik het vermoedden heb dat daar ergens de oorzaak moet liggen.
Ik heb het al eens eerder meegemaakt de afgelopen weken dat de auto ineens niet meer aansloeg. Met warme motor. Ik dacht eerst aan het Vialle systeem of de BDP sensor of iets dergelijks.
Vandaag dus weer, maar dit keer extremer. Ik loop ff de AH in, kom terug en de auto slaat niet aan. Bij koude motor slaat de auto overigens altijd de eerste ronde aan. Bij warme motor duurt het soms wat langer en dit keer helemaaaal lang. Na een paar minuten proberen en wachten startte de 940 weer.
Twee straten verder. UIT! Net als ik een drukke weg wil opdraaien. Dus duwen met omstanders. Daarna weer een paar minuutjes gewacht...en hij liep weer. Ditmaal direct op benzine gezet en laten staan. 500m van mijn huis vandaan sta ik in een file en de auto valt weer opnieuw uit. Dus weer duwen.
Wat mij opviel is dat de verlichting aan bleef, ondanks dat ik de sleutel uit het contact had en de 0 stand had gekozen. Daarbij heb ik van de week de zekering eruit getrokken zodat '0' ook echt NUL is. Maar ze bleven aan. Dus dan maar de andere zekeringen eruit getrokken van het licht zelf. UIT.
Na een poosje kon ik nog net op de laatste adem van de accu de motor aan de praat krijgen. Even gewacht tot de accu weer wat was bijgeladen en naar huis getogen. Thuis ook nog 15min laten staan met draaiende motor en alle elactra uit. En de lichten werkten weer normaal zag ik. Apart.
De auto heeft een grote beurt gehad. 350K op de teller en geeft verder geen problemen. Alleen dit.
Suggesties???

UPDATE 10-02-2011; Benzine Onderbrekings Relais van Vialle is vervangen inclusief een deel van de bedrading door een gemodificeerde unit. Probleem verholpen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-12-2010 14:24 #1296468 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vervelend AJ!
Het eerste wat in mij opkomt zijn twee dingen.

- Gare kabelboom (vocht inwerking, sluiting,....?)
- Massa probleem (Licht wat branden blijft,...?)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-12-2010 14:43 #1296470 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lekkende
Lekkende LPi injectoren ? Soms lekken die een beetje waardoor het spruitstuk volloopt met LPG. Hierdoor is er te weinig zuurstof om op te kunnen ontsteken.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-12-2010 16:09 #1296473 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic dank
Bedankt voor de eerste reacties.
*slechte kabelbomen, komt het vaker voor in deze serie? (1998'er 940LPT)
*lekkende LPi injectoren. Hoe kan ik dat controleren?
*massa probleem is ook een van de opties waar ik nu zelf aan denk. Eens kijken of de massa naar de accu en de dynamo in orde is. Er zit sinds vorig jaar een gereviseerde dynamo in en er ligt een tweede rode pluskabel naar de dynamo vanaf de accu. Dat vond ik altijd al vreemd maar misschien is dat een teken dat de vorige eigenaar ook pogingen heeft ondernomen dit probleem aan te pakken.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-12-2010 16:23 #1296474 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic BDP-sensor al gecheckt?

TheSaint77 schreef : BDP sensor of iets dergelijks.

Lijkt me goed om die wel effe te checken. Als de afscherming van het kabeltje 'lek' is kan dat wel voor dit soort storingen zorgen. Die mantel wordt na verloop van tijd gaar op het punt waar hij aan de sensor zit.
Verder zou ik verdenken: Benzinepomprelais en injectorrelais, hoewel beide volgens mij dan niet de loop op LPG zouden beïnvloeden.
Lekkende LPI injectors zouden m.i. juist voor problemen moeten zorgen als de auto langere tijd stil heeft gestaan, dus bij een koude start. Ook het plotseling afslaan hoort niet bij dat probleem.
Succes met troubleshooten, er is op deze site al veel gepraat over dit soort problemen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-12-2010 16:32 #1296475 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic BDP

Pietjeprecies schreef :

TheSaint77 schreef : BDP sensor of iets dergelijks.

Lijkt me goed om die wel effe te checken. Als de afscherming van het kabeltje 'lek' is kan dat wel voor dit soort storingen zorgen. Die mantel wordt na verloop van tijd gaar op het punt waar hij aan de sensor zit.

Kan ik daar bij als ik m op de brug zet?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-12-2010 16:38 #1296476 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Geen idee

TheSaint77 schreef : Kan ik daar bij als ik m op de brug zet?

Geen idee, maar als je een beetje slank/lenig bent kun je er gewoon van bovenaf bij. Het handigst vanaf de bestuuderskant. Zit net achter het motorblok op het vliegwiel/koppelingshuis.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-12-2010 17:04 #1296481 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Je
Ik denk zelfs dat je er niet bij komt als je m op de brug zet, hij zit namelijk bovenop het vliegwielhuis, achter de kop. Gare kabelbomen komen niet vaak voor, ik zou dat eerst uitsluiten als mogelijke oorzaak. Er zijn andere oorzaken die een grotere kans hebben en minder werk zijn dan een hele kabelboom doormeten.

• John Dutman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-12-2010 17:07 #1296482 door John Dutman
Beantwoord door John Dutman in topic accu
Heb je de accu al getest? En daarna en dynamo/koolborstels, krijg je ook rare storingen van.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-12-2010 17:42 #1296488 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 2e kabel dynamo/accu

TheSaint77 schreef : *massa probleem is ook een van de opties waar ik nu zelf aan denk. Eens kijken of de massa naar de accu en de dynamo in orde is. Er zit sinds vorig jaar een gereviseerde dynamo in en er ligt een tweede rode pluskabel naar de dynamo vanaf de accu. Dat vond ik altijd al vreemd maar misschien is dat een teken dat de vorige eigenaar ook pogingen heeft ondernomen dit probleem aan te pakken.

Vreemd een 2e kabel van accu naar de dynamo hoort volgens mij niet
ANWB heeft erbij mij wel een 2e kabel naar de accu op gezet met een lampje er tussen om de  dynamo te bekrachtigen aangezien het lampje in het dashboard het niet goed doet.
En is de juiste kabel los gekoppeld dei naar het dashboard gaat los gekoppeld
Fred 740 (Rotterdam)

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC