[HELEMAAL OPGELOST] Duwen is nu geen optie met dit weer! (BenzineOnderbreekRelais LPi)

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-12-2010 23:01 #1297967 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Benzine
Dank voor je snelle reactie. Inderdaad  Vialle met onderbouwtank. Twee korte langwerpige tankjes met rechts het kapje en de aansluitingen. Ik tank 50 liter dus ik schat zo'n 65 liter ongeveer? op het dash zit links naast de mistlampknoppen een rechthoekige knop met LED, die bij starten groen knippert en bij overschajelen naar LPG continu groen brand. Op benzine uiteraard zoals we allemaal weten rood.
Het ontstoorrelais waar jij naar verwijst heb ik ook open gehad en niets vreemds aan gezien. De solderingen zagen er netjes uit. Het benzinerelais is gedateerd van XX-08-2009 en heb ik ook geopend. Geen breuken zichtbaar aan de print maar als nieuw van binnen. Van beide heb ik foto's maar niet hier.
Ja op LPi hoor ik de pomp, maar gewoon een normaal zoemgeluid als ik de klep van de vloer open. Op benzine valtde auto uit en hoor ik vanaf starten de pomp draaien. Niet als de auto op contact wordt gezet, pas als je de startmotor aanschakeld.
Hij moet eerst netjes op benzine blijven lopen alvorens ik naar de klachten van LPi kan kijken lijkt mij, anders heb je geen basis. De klachten komen hoogstwaarschijnlijk uit de ontstekingshoek en dat moet voor beide brandstoffen gewoon goed zijn redeneer ik.
Dank voor je aanbod mbt het testen en ik hou het zeker in gedachten, eerst moet hij op benzine probleemloos zijn. Dan heb ik ook het vertrouwen naar jou toe te rijden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-12-2010 23:04 #1297968 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic LPG of Benzine
Bas, volgens mij is het afslaan probleem vooral op Benzine.
En als ie afslaat op LPG kan het ontstoor/injectie relais en het brandstofrelais daar niks mee te maken hebben.
Bij afslaan op Benzine daarantegen wel weer.Ik zou dus inderdaad eerst even een ander ontstoor/injectie relais regelen, en een ander brandstofrelais.Zelfs al LIJKT alles aan die relais in orde, en zie je geen problemen in de soldeerringen, etc, dan nog kunnen ze kapoet zijn.
Ook moeilijk aanslaan (ook bij warme motor) kan aan het brandstof en ontstoor relais liggen.
ANDERE relais halen dus!
(ik heb er 3 in de wagen rondslingeren voor het geval dat)
Aan je lambdasensor zal het NIET liggen, absolute zekerheid daarover.Die KAN niet zorgen voor een afslaande motor.En als er problemen mee waren, zou het lambda lampje wel gaan branden!
Lekker laten zitten dus.En bij toch vervangen: ALTIJD origineel, namaak lambda is prut. zorgt alleen maar voor problematiek.
aan je rotor en verdeelkap en bougies en bougiekabels zal het ook niet gauw liggen, dan zou het probleem constanter moeten zijn.
Je bobine KAN het wel zijn, als die (erg) warm wordt (file-rijden) kan het zijn dat een spoel/wikkeling uitzet en contact verbreekt.
Even afkoelen, en hij doet het weer.Maar de kans is ERG klein.
Eindtrap, zou kunnen, ik geef het een kleine kans, maar het zou kunnen.
Voordat je een nieuwe bestelt, zou ik hem gewoon even losmaken, wat schoonpoetsen, ook de massa, en de stekkerverbindingen.
Dan weer terugplaatsen.
Verder kan het zijn, dat je intankpomp/of onder de stoel pomp niet helemaal jofel meer zijn.
Ik had een pomp, die wel een pomp geluid maakte (en dus ook goed draaide) maar niks pompte!
En er was ook iemand op het forum, waar het leidinkje van de intankpomp was vergaan, en als de benzinehoeveelheid onder een bepaald niveau kwam, kon de pomp niks meer pompen, en sloeg de motor af.
Nou..weer een flinke boel info..hopelijk heb je er wat aan!(ik denk toch echt dat het aan die 2 relais liggen)
Groeten,Gerben

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-12-2010 23:15 #1297970 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Idem.

gerryberrie schreef : (ik denk toch echt dat het aan die 2 relais liggen)

Dat denk ik ook.
En als het zich op benzine voordoet, helemaal.Ik had niet alles terug zitten lezen, ben met vier dingen tegelijk bezig, en dat als man niet handig, want die kunnen maar 1 ding tegelijk.
(En als je tussendoor tijd hebt, voor de ontspanning:
, of de lange versie:
)
Maar goe, net wat Gerben al zegt, mijn onstoorrelias zag ik ook niks aan, maar na vervanging in grofweg 700 stratpogingen 1 maal een probleem gehad, daarvoor was de score aanzienlijk slechter.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-12-2010 23:15 #1297969 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic dank
@Gerben, hartelijk dank voor je reactie en het meedenken.
Goed idee om toch het brandstofrelais te vervangen, ik heb de nieuwe toevallig vandaag binnen. Leek me verstandig eerst de  BDP-sensor te vervangen en te kijken of dat afdoende is. Nu gaat ook een nieuw brandstofrelais erin. Is dat in ieder geval 100% geëlimineerd.
Dat zwarte relais zal ik dan moeten bestellen.En ik was inderdaad van plan die eindtrap schoon te maken en de massa daarvan te controleren op juistheid.
Overigens, wat is de betrouwbaarheid van de immobilizers van deze auto's? Kan dat niet een boodoener zijn? Is het mogelijk dat uit te sluiten door deze te verwijderen of door te verbinden?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-12-2010 23:26 #1297971 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Immobilizer
Heb mn vorige post aangepast inzake de vraag over de immobilizer...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-12-2010 23:57 #1297979 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic welke
welke guard heb je?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-12-2010 23:59 #1297980 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Goed.

TheSaint77 schreef : Overigens, wat is de betrouwbaarheid van de immobilizers van deze auto's? Kan dat niet een boodoener zijn? Is het mogelijk dat uit te sluiten door deze te verwijderen of door te verbinden?

Ik zou zeggen, heel goed.Ik heb volgens mij niet eerder iemand gehoord, die een immobiliser aanwees als schuldige voor slecht of onbetrouwbaar rijgedrag.
Immobiliser is een transponder in je sleutel, die met een ring in je contactslot contact maakt.Je kunt ook eens een dagje met de reservesleutel rondrijden (en dus wel gebruiken) wie weet scheelt het iets.Die transponder kun je er trouwens uithalen en tegen de ring plakken met ductape of zo, zodat ie zeker contact blijft maken (wel weer verwijderen, want je kunt hem dan met een schroevendraaier starten, zeg maar)
Overigens heb ik ook de kabel en software voor uitlezen van immobiliser, als ik me niet vergis.
Heb je een alarm in de auto, of afstandbedieningen erbij?Wellicht je guard reais een keer vervangen of doorlussen (wat ik je per PB kan uitleggen, niet hier op het forum aub)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-12-2010 00:01 #1297981 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Guard

Mr.Mukkes schreef : welke guard heb je?


Geen.Enkel de dikke sleutels met een knipperend ledje op de dashboard.Ga er vanuit dat dat enkel een startonderbreker is. Geloof dat dat ding in de armsteun zit.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-12-2010 00:06 #1297982 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Geen AB dus?

TheSaint77 schreef :

Mr.Mukkes schreef : welke guard heb je?

Geen.Enkel de dikke sleutels met een knipperend ledje op de dashboard.Ga er vanuit dat dat enkel een startonderbreker is. Geloof dat dat ding in de armsteun zit.

Dus heb je geen AB.Dan zit er naast je dashboardkastje, als je dat even verwijderd, een langwerpig bruin relais met paarse voet, met opschrift 50C.Als dat zo is, kun je alarm als veroorzaker uitsluiten.
Zit er een zwart relais, met bovenop een groene connector en opschrift boven op 210/211, dan zou het kunnen.De dealer kan het relais op meldingen uitlezen, maar ook die tester heb ik hier liggen (<a href="/node/25198" target="_blank">en is niet te koop</a>)Als je trouwens een 210/211 relais hebt, kun je daar simpel een AB op inleren, die op de foto staat bij de tester(linkje hierboven).

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-12-2010 06:50 #1297995 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Als
Als je je lambdasonde wil vervangen en je hebt LPi, kies dan ALTIJD voor een Bosch of Volvo. De LPE krijgt het lambdasignaal ook direct binnen en doet er ook iets mee. LPi is kritisch mbt het lambdasignaal dat het binnenkrijgt. Iemand van hier had ook problemen met zn LPT met LPi. Flink bonken in de D bij 100km/u. Hoop vervangen en gezocht, bleek het uiteindelijk een recent vervangen imitatie lambdasonde te zijn.LPG tanken als het lampje aangaat lijkt me een beetje laat. Dr zit een pomp in die tank die voor smering en koeling afhankelijk is van de LPG. (veel) rondrijden met weinig LPG is nadelig voor die smering en koeling en ook direct voor de levensduur van je pomp. Sommige gaan 100dkm mee, de goede gaan 350dkm mee. Ik zou er altijd een 10-15 liter (minimaal) in laten zitten ! Zelfde geldt overigens ook voor je benzinepomp.Had je trouwens de "gewone" foutcodes al uitgelezen ?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD