[HELEMAAL OPGELOST] Duwen is nu geen optie met dit weer! (BenzineOnderbreekRelais LPi)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het ontstoorrelais waar jij naar verwijst heb ik ook open gehad en niets vreemds aan gezien. De solderingen zagen er netjes uit. Het benzinerelais is gedateerd van XX-08-2009 en heb ik ook geopend. Geen breuken zichtbaar aan de print maar als nieuw van binnen. Van beide heb ik foto's maar niet hier.
Ja op LPi hoor ik de pomp, maar gewoon een normaal zoemgeluid als ik de klep van de vloer open. Op benzine valtde auto uit en hoor ik vanaf starten de pomp draaien. Niet als de auto op contact wordt gezet, pas als je de startmotor aanschakeld.
Hij moet eerst netjes op benzine blijven lopen alvorens ik naar de klachten van LPi kan kijken lijkt mij, anders heb je geen basis. De klachten komen hoogstwaarschijnlijk uit de ontstekingshoek en dat moet voor beide brandstoffen gewoon goed zijn redeneer ik.
Dank voor je aanbod mbt het testen en ik hou het zeker in gedachten, eerst moet hij op benzine probleemloos zijn. Dan heb ik ook het vertrouwen naar jou toe te rijden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
En als ie afslaat op LPG kan het ontstoor/injectie relais en het brandstofrelais daar niks mee te maken hebben.
Bij afslaan op Benzine daarantegen wel weer.Ik zou dus inderdaad eerst even een ander ontstoor/injectie relais regelen, en een ander brandstofrelais.Zelfs al LIJKT alles aan die relais in orde, en zie je geen problemen in de soldeerringen, etc, dan nog kunnen ze kapoet zijn.
Ook moeilijk aanslaan (ook bij warme motor) kan aan het brandstof en ontstoor relais liggen.
ANDERE relais halen dus!
(ik heb er 3 in de wagen rondslingeren voor het geval dat)
Aan je lambdasensor zal het NIET liggen, absolute zekerheid daarover.Die KAN niet zorgen voor een afslaande motor.En als er problemen mee waren, zou het lambda lampje wel gaan branden!
Lekker laten zitten dus.En bij toch vervangen: ALTIJD origineel, namaak lambda is prut. zorgt alleen maar voor problematiek.
aan je rotor en verdeelkap en bougies en bougiekabels zal het ook niet gauw liggen, dan zou het probleem constanter moeten zijn.
Je bobine KAN het wel zijn, als die (erg) warm wordt (file-rijden) kan het zijn dat een spoel/wikkeling uitzet en contact verbreekt.
Even afkoelen, en hij doet het weer.Maar de kans is ERG klein.
Eindtrap, zou kunnen, ik geef het een kleine kans, maar het zou kunnen.
Voordat je een nieuwe bestelt, zou ik hem gewoon even losmaken, wat schoonpoetsen, ook de massa, en de stekkerverbindingen.
Dan weer terugplaatsen.
Verder kan het zijn, dat je intankpomp/of onder de stoel pomp niet helemaal jofel meer zijn.
Ik had een pomp, die wel een pomp geluid maakte (en dus ook goed draaide) maar niks pompte!
En er was ook iemand op het forum, waar het leidinkje van de intankpomp was vergaan, en als de benzinehoeveelheid onder een bepaald niveau kwam, kon de pomp niks meer pompen, en sloeg de motor af.
Nou..weer een flinke boel info..hopelijk heb je er wat aan!(ik denk toch echt dat het aan die 2 relais liggen)
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat denk ik ook.gerryberrie schreef : (ik denk toch echt dat het aan die 2 relais liggen)
En als het zich op benzine voordoet, helemaal.Ik had niet alles terug zitten lezen, ben met vier dingen tegelijk bezig, en dat als man niet handig, want die kunnen maar 1 ding tegelijk.
(En als je tussendoor tijd hebt, voor de ontspanning: , of de lange versie: )
Maar goe, net wat Gerben al zegt, mijn onstoorrelias zag ik ook niks aan, maar na vervanging in grofweg 700 stratpogingen 1 maal een probleem gehad, daarvoor was de score aanzienlijk slechter.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Goed idee om toch het brandstofrelais te vervangen, ik heb de nieuwe toevallig vandaag binnen. Leek me verstandig eerst de BDP-sensor te vervangen en te kijken of dat afdoende is. Nu gaat ook een nieuw brandstofrelais erin. Is dat in ieder geval 100% geëlimineerd.
Dat zwarte relais zal ik dan moeten bestellen.En ik was inderdaad van plan die eindtrap schoon te maken en de massa daarvan te controleren op juistheid.
Overigens, wat is de betrouwbaarheid van de immobilizers van deze auto's? Kan dat niet een boodoener zijn? Is het mogelijk dat uit te sluiten door deze te verwijderen of door te verbinden?
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik zou zeggen, heel goed.Ik heb volgens mij niet eerder iemand gehoord, die een immobiliser aanwees als schuldige voor slecht of onbetrouwbaar rijgedrag.TheSaint77 schreef : Overigens, wat is de betrouwbaarheid van de immobilizers van deze auto's? Kan dat niet een boodoener zijn? Is het mogelijk dat uit te sluiten door deze te verwijderen of door te verbinden?
Immobiliser is een transponder in je sleutel, die met een ring in je contactslot contact maakt.Je kunt ook eens een dagje met de reservesleutel rondrijden (en dus wel gebruiken) wie weet scheelt het iets.Die transponder kun je er trouwens uithalen en tegen de ring plakken met ductape of zo, zodat ie zeker contact blijft maken (wel weer verwijderen, want je kunt hem dan met een schroevendraaier starten, zeg maar)
Overigens heb ik ook de kabel en software voor uitlezen van immobiliser, als ik me niet vergis.
Heb je een alarm in de auto, of afstandbedieningen erbij?Wellicht je guard reais een keer vervangen of doorlussen (wat ik je per PB kan uitleggen, niet hier op het forum aub)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mr.Mukkes schreef : welke guard heb je?
Geen.Enkel de dikke sleutels met een knipperend ledje op de dashboard.Ga er vanuit dat dat enkel een startonderbreker is. Geloof dat dat ding in de armsteun zit.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dus heb je geen AB.Dan zit er naast je dashboardkastje, als je dat even verwijderd, een langwerpig bruin relais met paarse voet, met opschrift 50C.Als dat zo is, kun je alarm als veroorzaker uitsluiten.TheSaint77 schreef :
Geen.Enkel de dikke sleutels met een knipperend ledje op de dashboard.Ga er vanuit dat dat enkel een startonderbreker is. Geloof dat dat ding in de armsteun zit.Mr.Mukkes schreef : welke guard heb je?
Zit er een zwart relais, met bovenop een groene connector en opschrift boven op 210/211, dan zou het kunnen.De dealer kan het relais op meldingen uitlezen, maar ook die tester heb ik hier liggen (<a href="/node/25198" target="_blank">en is niet te koop</a>)Als je trouwens een 210/211 relais hebt, kun je daar simpel een AB op inleren, die op de foto staat bij de tester(linkje hierboven).
- V700 register
- Nieuw lid
-