[HELEMAAL OPGELOST] Duwen is nu geen optie met dit weer! (BenzineOnderbreekRelais LPi)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-12-2010 15:21 #1296577 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic accu klemmen
Accu klemmen zijn ook vaak de oorzaak.
Vaak zie je er niet direct iets aan.
Knip maar eens 10 cm van de plus en min klabel af en zet er nieuwe klemmen aan.
Vaak lost dit veel op....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-12-2010 16:57 #1296583 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Trekhaak?
Hej hej Saint77,
heb je misschien ook een trekhaak? Het zal niet de eerste keer zijn dat de trekhaak-stekkerdoos  voor onbekende storingen zorgt.
Hej då Toon

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-12-2010 20:30 #1296605 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic trekhaak

Toon schreef : Hej hej Saint77,
heb je misschien ook een trekhaak? Het zal niet de eerste keer zijn dat de trekhaak-stekkerdoos  voor onbekende storingen zorgt.
Hej då Toon

goeie vraag! Er zit een originele Volvo trekhaak op. Met trekgewicht op kenteken en een plaatje op de haak zelf. Pas nog mooi matzwart gelakt.
Zou dat problemen kunnen veroorzaken? Ik had een tijd geleden een Boedelbak eraan gehangen, toen ging t mistllicht van de 940 spontaan aan. Bij een andere aanhanger bleek dat weer niet het geval te zijn dus ik ging er automatisch vanuit dat de Boedelbak niet 'kies' was. Maarja, dat hangt ook achter alles natuurlijk, zo'n bak.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-12-2010 11:52 #1296643 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bij
Bij één van de achterlichten in de buurt (in dacht aan bestuurderszijde) zit een stekker voor de kabelboom van de trekhaak. Je zou die eens op kunnen zoeken en losmaken, wie weet merk je verbetering.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-12-2010 17:22 #1296674 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Bakje
Hallo Henk
Die stekker ligt links (bestuurderskant dus) in of boven het opbergvakje.
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-12-2010 12:04 #1297751 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic geduwd
Oké, mijn vriendin heeft nu ook moeten duwen. Vanaf een van de drukste kruispunten in Den Haag. Dat komt niet ten goede aan de relatie tussen de blackberrypearl Volvo en mijn vriendin kan ik je vertellen...
De hele dag geen problemen gehad, prima op LPG gereden. Geparkeerd, gereden, geparkeerd, gereden...Na een poosje stationair schuiven in de file begon het gelazer weer. In één keer UIT. Toen getracht te starten op benzine. Liep eventjes. En na een minuut ofzo...weer uit. En deze keer niet meer aan te zwengelen.Overigens zonder vooraankondiging van lampjes o.i.d. en ook de temperatuur geeft netjes normaal aan.
Wat zijn de medeautomobilisten trouwens vriendelijk dan als ze er niet langs kunnen! Hun enthousiasme is zo groot dat ze wild beginnen te claxonneren! Nee, geeft niet, wij duwen wel alleen.
Paar honder meter (!) geduwd en toen aan de kant laten staan waar het wat veiliger was. Ik was het zat en heb dus de ANWB maar eens gebeld. Die kwamen na één keer langsrijden en een uur wachten. De accu was op dat moment leeg geraakt. Vrij snel eigenlijk, terwijl ik m nog had laten doormeten laatst en deze goed gekeurd werd.
De beste man hangt het starterpack eraan, koppelt de inlaatslang van het gasklephuis los en zegt begin maar eens met starten. Op benzine. En ja hoor, hij loopt. Jammer dacht ik, want nu stuurt hij mij naar huis en meet hij niets door. Dus maar weer naar huis getogen....
Ik zal;
- het benzinerealais eens nader moeten bestuderen.
- de lambdasonde vervangen door een nieuwe. Ik nergens heb kunnen terugvinden in de uitgebreide onderhoudsgeschiedenis dat deze is vervangen. Kan ook dus een boosdoener zijn na 350K
-BDP sensor vervangen. Er zit zoals ik al liet zien tape om de mantel.
en als dat geen sloelaas biedt dan zal ik de garage eens bellen om eens te beginnen te kijken of er foutcodes uit rollen. Begrijp er niets van.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-12-2010 12:23 #1297752 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic lambda zou ik niet doen.
lambda zou ik niet doen. Moet nl. fouten geven in oranje lampje op dashboard als hij niet goed is.

Zekering startonderbreker nakijken (zit gekoppeld met verlichting en dan is een trekhaak ineens weer verdacht)
BDP sensor vervangen of in ieder geval nakijken, die verdenk ik persoonlijk het meeste en is simpel te vervangen maar niet zo goedkoop.

succes,

Benno

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-12-2010 12:27 #1297753 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zou
Zou het in stappen doen, als je dat van je vriendin nog mag. Weet je ook waar het aan heeft gelegen. Te beginnen met de BDP sensor en daar op volgend het benzinerelais. Lambdasonde zou ik niet zo snel verdenken. Overigens kun je zelf ook de foutcodes uitlezen, als je daar een kastje voor hebt (GEEN OBD2 !!). Is hier wel te verkrijgen, en anders wel op MP.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-12-2010 12:47 #1297755 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic brandstof relais
Het witte relais maar eens opgedoken en bekeken. Op het brandstof relais (3523608) staat een datum aan de zijkant. 18-08-2009. Origineel Volvo part.
Zou je dus zeggen dat dat de boosdoener niet kan zijn in feite, want eigenlijk recent vervangen.
Ik heb zojuist via VOMD een BDP sensor besteld welke eigenlijk niet duur is voor net geen 4 tientjes. Eens kijken of dat echt de oplossing biedt. Lijkt er op dat het alleen gebeurt in de stad, bij veel wachten voor verkeesopstoppingen. Het komt plausibel op mij over dat er dan veel warmte wordt opgebouwd achter het blok waar de BDP in matige staat last van heeft om zijn klus te klaren. Dat zou kunnen verklaren dat de auto weer netjes loopt na een poosje wachten.
Ik zal het stapsgewijs aanpakken om de boosdoener te vinden. Dank voor jullie reacties alvast.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-12-2010 12:52 #1297757 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ga
Ga ook alvast kijken voor zo'n uitleeskastje, dan heb je dat liggen voor het geval de BDP sensor niet de boosdoener is. Kost paar tientjes, is eventueel ook zelf te maken.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC