[HELEMAAL OPGELOST] Duwen is nu geen optie met dit weer! (BenzineOnderbreekRelais LPi)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-01-2011 09:08 #1302034 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic update
Bijna 200km gereden nu. Op LPi die het ook goed deed. Auto blijft lopen als je dus voor het verkeerslicht staat met warme motor.
Enkel nu 2x gehad dat hij niet aan slaat. Heel apart als je bedenkt dat hij tot nu toe echt super makkelijk aansloeg.
1x moeilijk aanslaan met koude motor. 1x met warme. Dus wat dat nou weer is. Geen peut of geen vonk. Kan zijn dat er nu weer een fout van de LPi opduikt aangezien ik die weer 'aan' heb gezet.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-01-2011 09:16 #1302035 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zou
Zouden wat nalekkende LPI injectoren kunnen zijn.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-01-2011 19:25 #1302284 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wel minder...maar niet opgelost
Heel gek. Nieuwe issues;
Op benzine stopt de auto er opnieuw weer mee zo nu en dan. Maar slaat dan ook vaak direct weer aan. En de andere keer bij lang stationair geen problemen, terwijl hij dan om de haverklap uit viel. De temperatuur sensor heeft dus wel degelijk verbetering gebracht maar dit lijkt niet afdoende.
Op LPi loopt de auto goed. Lijkt het zelfs beter te doen dan op Benzine. Soms wel problemen met de warme start zoals ik net al aangaf.
Zou het dan toch het onderbreekrelais zijn???
Op de snelweg helemaal geen problemen overigens.
Zaterdag is de planning 1500+km naar Tsjechië te gaan rijden.... Ik weet t allemaal niet meer. Ik neem de ANWB pas maar mee...
Suggesties zijn welkom. Als je me kunt overtuigen met een fatsoenlijk bod, sta ik daar open voor. Als je me wilt overtuigen dat het ding feilloos kan gaan lopen nu, sta ik daar nòg meer open voor.;-)
De auto staat op 4 splinternieuwe winterbanden, Federal Himalaya's om Draco's. Gereviseerde cilinderkop is gemonteerd. Interieur is in uitmuntende staat, ondanks de 351dkm. avanberkum apestaart gmail punt kom

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-01-2011 19:35 #1302286 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic uitje
Misschien knappen jullie wel op van het uitje..Hij doet t wel tenslotte !
Mijn 245 diesel vodt het ergleuk om eens 2500 km te rijden. Hij gebruikt nu een stuk minder olie. Daar knapte ik weer van op.
Goede reis, Rolf

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-01-2011 21:04 #1302293 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Forte
Heb er ook nog een fles Forté benzine toevoeging bij 3/4de tank gegooid. Maar ik verwacht er niet zo veel van als t gaat om de problemen.

Zal ons idd goed doen de reis en op zich de auto ook. Dankje.

Even wat feiten:
-Probleem is hoogstwaarschijnlijk elektrisch.
-Temperatuur van de motor is v invloed
-Sympyhomen zijn verminderd door de vervanging v d koelwatertemp sensor

De beide computers zijnuitgewisseld zonder resultaat. Vonk is aanwezig dus dan moet er iets in de inspuiting zijn.

Ik vermoedt dat het een combinatie is en wellicht doet de lambdasensor of zijn kabel daarin toch mee

• Alexander Satter
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • LIFE FREE OR DIE
Meer
19-01-2011 21:41 #1302304 door Alexander Satter
Beantwoord door Alexander Satter in topic tijdelijke massa
ik zou in ieder geval even tijdelijk een massa draad leggen naar het motorblok. ik heb dit soort problemen met een 740 gehad, bleek uiteindelijk de onderste massa aansluiting slecht (verrot) te zijn.
dit gebeurd doordat vocht wat tijdens rijden onder tegen het motorblok komt in de kabelschoen kon blijven staan.
helaas heb ik er geen foto van gemaakt.
ik heb toen eerst de extra massadraden aangesloten.
de massadraden van de klepppendeksel naar het schutboard vervangen.
een goede massadraad van de motor naar de accu en van de accu naar de kokerbalk. sindsdien was het probleem opgelost.
omdat dit in de winter gebeurde heb ik er een half jaar zo mee gereden, en bij beter weer ben ik er uiteindelijk eens gaan zoeken en kwam ik uit op de kabelschoen. uiteindelijk een een stukje ingekort en een nieuwe eraan gekrompen en het probleem is niet weer geweest.

Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-01-2011 21:49 #1302305 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Als
Als je toch massadraden gaat aanleggen, leg er dan ook eentje van uitlaat/lambda naar carrosserie. Slechte verbinding door rotte uitlaat komt vaker voor.

• Piet van der Plas
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-01-2011 07:39 #1302320 door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic connector

TheSaint77 schreef : Heel gek. Nieuwe issues;
Op benzine stopt de auto er opnieuw weer mee zo nu en dan. Maar slaat dan ook vaak direct weer aan. En de andere keer bij lang stationair geen problemen, terwijl hij dan om de haverklap uit viel. De temperatuur sensor heeft dus wel degelijk verbetering gebracht maar dit lijkt niet afdoende.

Erg vervelend allemaal. Maar het wisselen van de sensor heeft de storing aanmerkelijk beinvloed. Dus we zitten wel in de goede hoek. Misschien had Henk940lpt gelijk en was de sensor zelf niet defect maar is de connector aan de sensor slecht of de verbinding tussen de connector en de draad.
Ik zou bij iemand met een sloop-volvo even een andere connector halen. Gewoon draadje doorknippen en in jouw auto idem en dan de ruil-connector desnoods tijdelijk met een kroonsteentje aansluiten.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-01-2011 13:27 #1302402 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb nog niet volledig
Ik heb nog niet volledig alles gelezen alleen de 2de pagina, maar heb je al een andere brandstofpomp relais geprobeerd daar heb ik veel vage ellende mee gehad zou voor de zekerheid gewoon 1 mee nemen of er op zetten, neem ook aan dat het uitvallen op benzine gebeurt en niet op gas, nieuwe accu klemmen en je polen even met een korrel 120 schuurpapier even lichtjes schuren wil ook veel uitmaken, heb dit gedaan bij het golfje 2 1.3 injectie benzine van mn moeder sindsdien ook geen problemen.
wat je ook nog zou kunnen nakijken is of je nokken-as wel op tijd staat als de er 1 tand naast staat loopt ze ook beroerd tot uitval van warme motor.

Suc6 met de reparatie en je trip.

Tom.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-01-2011 10:13 #1302803 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vanuit Tsjechie
Apart hoor een toetsenbord waar een aantal letters en cijfers omgekeerd zitten. Maar we proberen het toch maar even aangezien mijn laptop geen WiFi kan bereiken. Ondanks mijn beginners 'wardriving' capaciteiten :-)
De bevindingen tijdens de rit van 1350km:
- de auto rijdt op LPi én op benzine.
- de auto valt uit bij stilstand en stationairloop als hij warm is op benzine...niet meer op LPi. 99% zeker dat de LH een fuel-cut geeft wanneer de auto stopt op benzine. De vonk is namelijk goed aanwezig blijkt uit eerdere testen samen met Piet.
- tijdens het rijden dus geen enkel probleem op beide brandstoffen. Sta je stil bij de pomp moet je de auto dus laten lopen op LPi want op benzine slaat hij niet meer aan of zeer moeilijk aan. Of langer wachten met eventueel de motorkap open.
Conclusies:Het vervangen van de temperatuursensor die de LH2,4 informeert heeft duidelijk een gunstig effect, maar nog niet 100%,Er yit nu een Scantech temperatuurzender in. Mogelijk geeft een origineel exemplaar de oplossing, maar toch denk ik nog aan een aantal andere zaken. Denken jullie even mee?
Kijkend naar de geschiedenis van de auto heb ik het idee gevat dat wellicht de temperatuurzender het toch bij het rechte eind heeft. Dus dat betekent dat de warmte in de cilinderkop iets te hoog wordt bij stationair of stilstand. Waarom denk je dat? Omdat ik de auto kocht met een lekke koppakking en een splinternieuwe expantievatslang. De sensor die ik er vorige week uit heb gedraaid was ook behoorlijk blauw/grijs en dof. De termostaat is nog niet zo oud. Want deze cilinderkop heb ik zelf ooit laten reviseren en weinig gebruikt daarna.
Dus nu verdenk ik de waterpomp. Ondanks dat de temperatuurmeter één milimeter uit het midden naar rechts staat. Wellicht draait de waterpomp niet of nauwelijks bij stationair en is dat voldoende voor de LH om een fuel-cut te geven. LPi kijkt er kennelijk wat minder kritisch naar en laat het voor wat het is.
Overigens lijkt het verbruik nu normaal (na vervangen sensor) alhoewel ik geen cijfers heb uitgerekend. Bekabeling naar de beruchte tempsensor ga ik ook nog zeker onderwerpen aan een serieuze inspectie aangezien deze tegen een metaal deel van de LPi injector aan ligt. Kan dus voor interne storing zorgen na vele kilometers (353dkm)
to-do:
- temp sensor bekabeling kaal maken en controleren. Heb alles bij mij, inclusief nieuwe connector.
-originele temp sensor plaatsen
-waterpomp vervangen. (heb nog een nieuwe liggen thuis, org Volvo)
-toch ook maar een nieuwe thermostaat van het juiste model yodat ik yeker weet dat dat ook in orde is.
Enige wat dan nog mis kan zijn (als hde warmte inderdaad het punt is) is een verstopt kanaal in het onderblok. Aangezien ik het idee had dat er een pil in is gegooid door de vorige eigenaar of zijn onderhoudsman.
Ide"en yijn welkom!
Moet zeggen dat ik na een lekker pittig ritje in de S60 D5 automaat gisteren wel een beetje twijfel over de houdbaarheid van mijn 940 in huiye Van Berkum. Wat een verschil met een 940 :-)
Maar ik ga eerst langlaufen vanmiddag :-P

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC