E-fan volvo 940 1997

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-09-2020 22:00 #1462752 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Echt aan allen die mij tips
Echt aan allen die mij tips gegeven hebben nen hele dikke merci!!
Als het opgelost geraakt zal ik het hier posten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-09-2020 22:58 #1462754 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb de waterpomp al
Ik heb de waterpomp al besteld. Ik heb in het verleden ook al eens de stekkers van de condensor uitgetrokken en het resultaat was hetzelfde. ook heb ik het bedieningspaneel van de airco eens afgekoppeld en ook weer juist hetzelfde. Een andere heb ik ook een keer aangesloten en weer hetzelfde resultaat.

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-09-2020 23:12 #1462755 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Zou
de thermostaat ook even bekijken. Kan zijn dat deze niet meer helemaal open gaat. Er is dan weinig stroming in het circuit.

• Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-09-2020 07:29 #1462753 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic Meten
voordat je de waterpomp vervangt kun je ook eerst meten wat de temperatuur in de kop is.
volvo700vereniging.nl/benzine-motoren/controle-thermostaat

Met de methode van 1up kun je goed uitsluiten of het aan airco systeem of ecu ligt.
Airco uitsluiten:
Door de stekkers van de condensor er af te trekken en de airco niet te gebruiken, sluit je het aircosysteem uit. Ook de stekker van de compressor moet eraf want die heeft een connectie met poort 15.

Ecu uitsluiten: 10 en 11 van de ecu af.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-09-2020 18:56 #1462770 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wim je weet dat het normaal
Wim je weet dat het normaal is dat de fan bij onze volvo's bij het minste en geringste aan slaat.

Ik zelf heb dit ook met onze volvo, zomerse Temp en jawel dan gaat I van god los
Effe een kar er achter en hupsakidee of effe achteruit manoeuvreren met de caravan op de camping en jawel hoor de buren worden gelijk gaar gekookt.

Ook hier is daar al het 1 en ander over geschreven

Volgens mij kan je het wispelturige er uit krijgen door een weerstandje te plaatsen op aansluiting 10 of 11 maar dat weet ik niet zeker volgens mij weet Adriaan daar meer van

Succes

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-09-2020 20:17 #1462773 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoi,
Hoi,
In de winter blijft hij ook gewoon doordraaien. Als je hem start en gewoon stilstaand laat draaien en je wacht tot hij op temperatuur is en de fan slaagt aan, blijft hij ook gewoon draaien.
Ik heb vandaag de waterpomp gedemonteerd...die is in goede staat. In het expansie vat zit wel veel vervuiling. Ik ga morgen een flinke motorspoeling doen en een nieuwe radiator steken. Dan ben ik toch al zeker dat hij goed koelt.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-09-2020 22:08 #1462774 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ik heb bij die van mij ook zo

ik heb bij die van mij ook zo iets gehad ik had ooit is de Temp sensor vervangen vanwegen het veel aanslaan van de fan.
Hielp niks maar goed jaartje later bleef in eens m'n fan continu draaien sterker hij bleef zelf na draaien bij het contact uit!
Na veel zoeken Temp sensor doorgemeten en weerstand was oneindig dus kapot.

Wat bleek er zijn imitatie sensors te koop waarschijnlijk van bami kwaliteit en gewoon de originele die zijn meen ik van bosch
Ik had dus een goede temp sensor van bosch omgewisseld voor een imitatie van chineese kwaliteit

Ps je hebt toch wel de goede sensor omgewisseld er zitten er twee namelijk.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-09-2020 22:35 #1462776 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Overigens heb ik toen ivm
Overigens heb ik toen ivm steeds meer vage problemen meteen de koe bij de hoorns gevat en gelijk de koppakking vervangen de auto had toen ruim 320 k gelopen.

Hierna nooit geen last meer gehad

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-09-2020 23:06 #1462777 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lees anders even mijn topic
Lees anders even mijn topic door motor wordt heet of toch niet

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-09-2020 17:44 #1462787 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoi,
Hoi,

ik heb de juiste temperatuursensor 2x vervangen door een bosh. Ik denk niet dat de koppakking eraan is. Te weinig druk op de slangen en geen verbruik van koelwater. Ik heb het expansievat gedemonteerd en uitgespoeld en daar zat veel vuil in, heel veel. Ik ga ineens een nieuwe radiator plaatsen. Vandaag heb ik de thermostaat verwijderd en een goede spoeling gedaan. De waterpomp is al gedemonteerd. Door de speling kwam er water uit de cilinderkop en blok en ook via de waterleiding van de oliekoeler/warmtewisselaar. Er kwam geen vuil uit dus dat is goed. Nu wachten op de waterpomp, expansievat, radiator en dan monteren en hopen dat het eindelijk goed is. Ik weet daarna toch zeker dat het een elektrisch probleem is als het dan nog voorkomt maar de motor krijgt dan wel de juiste koeling.
De vervuiling dat in het expansievat zit zou de radiator wel eens gedeeltelijk kunnen verstoppen.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC