E-fan volvo 940 1997
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-09-2020 22:10 #1462701
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De bedrading heb ik gemeten
De bedrading heb ik gemeten in de ohm stand. Wanneer ik aan de stekker ecu zijde 10 meet met 1 van beide draden van de middelste stekker fanrelais. Dit ook met 11.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-09-2020 22:13 #1462702
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoe haal je draad 14 uit de
Hoe haal je draad 14 uit de stekker zonder beschadiging?
- Yannic Nuijt
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-09-2020 22:45 #1462703
door Yannic Nuijt
Beantwoord door Yannic Nuijt in topic Stekker ecu
Om de draad eruit te halen, moet je het tape van de stekker afhalen en als ik me goed herinner zit er dan een tywrap omheen die moet je los knippen en dan het kruiskop schroefje los nemen en dan kan je de bovenkant van de onderkant afschuiven, weet zo niet meer precies welke kant maar dacht van de kabelboom af. Daarna zie je alle draden lopen en ze de connector in gaan. Dan zie je ook een paarse strip zitten. Als je deze eruit haalt kan je zo de stekkers/draden er uit trekken zonder verder gereedschap. Let wel op dat zodra je die paarse strip eruit haalt alle draden los in de connector zitten dus niet teveel gaan trekken aan de connector dan.
Je zou dit ook met pin 10 en 11 kunnen kijken wat dit voor resultaat oplevert.
Is het trouwens specifiek om en nabij de 20km/h of ook als je harder rijdt? Of het specifieke toerental wat bij 20km/h er is?
Je zou dit ook met pin 10 en 11 kunnen kijken wat dit voor resultaat oplevert.
Is het trouwens specifiek om en nabij de 20km/h of ook als je harder rijdt? Of het specifieke toerental wat bij 20km/h er is?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-09-2020 23:00 #1462704
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nee zeker niet specifiek.
Nee zeker niet specifiek. Vanaf een 20km/h gaat hij uit. Ook wanneer je dan gewoon blijft rijden. Wanneer ik dan stop en de motor laat draaien draait de fan ook niet maar wel asl ik weer lang genoeg wacht tot de temperatuur omhoog gaat.
Dit is ook het geval wanneer ik de airco aan zet. Op een bepaald moment draait de fan. Wanneer ik de airco dan uitschakel blijft de fan doordraaien tenzij ik weer wat rijd met de auto.
Als ik de stekker van de condensor losmaak, de bruine of de grijze maakt niet uit en die dan even doorverbind en dan terug onderbreek blijft de fan ook weer draaien tot dat ik weer wat rijd en vanaf een 20km/h gaat de fan uit.
Dit is ook het geval wanneer ik de airco aan zet. Op een bepaald moment draait de fan. Wanneer ik de airco dan uitschakel blijft de fan doordraaien tenzij ik weer wat rijd met de auto.
Als ik de stekker van de condensor losmaak, de bruine of de grijze maakt niet uit en die dan even doorverbind en dan terug onderbreek blijft de fan ook weer draaien tot dat ik weer wat rijd en vanaf een 20km/h gaat de fan uit.
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-09-2020 08:08 #1462714
door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Ik heb de door Volvo
Ik heb de door Volvo gepubliceerde bedradingsschema's voor de 940 op de OTP DVD nagekeken. Ik heb alleen schema's voor 1995 (dus niet voor 1996) en een gecombineerde voor 1997 en 1998.
Het fanschema voor 1997/1998 heb ik boven al geplaatst. Hier komt dan nu het schema voor 1995 (en 1996?)
Het verschil is dat in 1997/1998 uitgang 14 van de LH2.4 ook gebruikt wordt om de fan op lage snelheid te laten draaien.
Pin outputs van de LH2.4 (welke uitvoering?) staan hier: ipdown.net/jetronic.info/tiki-index.php?...Pinouts+and+Diagrams
Helemaal snappen doe ik het niet maar het heeft er wel mee te maken.
Kan je dat draadje vanaf pin 14 tijdelijk los maken om uit te proberen wat er gebeurt?
Piet
Het fanschema voor 1997/1998 heb ik boven al geplaatst. Hier komt dan nu het schema voor 1995 (en 1996?)
Het verschil is dat in 1997/1998 uitgang 14 van de LH2.4 ook gebruikt wordt om de fan op lage snelheid te laten draaien.
Pin outputs van de LH2.4 (welke uitvoering?) staan hier: ipdown.net/jetronic.info/tiki-index.php?...Pinouts+and+Diagrams
Helemaal snappen doe ik het niet maar het heeft er wel mee te maken.
Kan je dat draadje vanaf pin 14 tijdelijk los maken om uit te proberen wat er gebeurt?
Piet
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-09-2020 08:30 #1462715
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ecc is met een blauw lampje.
Ecc is met een blauw lampje. Ik ga straks de 14 eruit halen. De ecu is volgens mij wel de originele want om hem eruit te halen moest ik een boutje losmaken maar die was nog nooit losgemaakt. Er zat een soort van borging in. Ik heb met een dremel een gleufje geslepen zodat er een schroevendraaier op past. Decauto is van 1997.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-09-2020 09:59 #1462720
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic De ecu kan ook fout gechipt zijn
Dat boutje kan ook zonder spoor eruit gedraaid zijn.
Je bent niet de eerste met een razende fan.
In de link naar de informatiepagina vind je info over de wijzigingen in het schema.
Halverwege 97 is er ook een modificatie in het schema.
volvo700vereniging.nl/electro/lh24-upgrade-naar-984
volvo700vereniging.nl/pagina/984-ecu-modeljaar-voor-97
Je bent niet de eerste met een razende fan.
In de link naar de informatiepagina vind je info over de wijzigingen in het schema.
Halverwege 97 is er ook een modificatie in het schema.
volvo700vereniging.nl/electro/lh24-upgrade-naar-984
volvo700vereniging.nl/pagina/984-ecu-modeljaar-voor-97
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-09-2020 10:13 #1462721
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb een backup ecu liggen
Ik heb een backup ecu liggen en die doet juist hetzelfde. Dus het zal wasrschijnlijk niet aan chippen liggen denk ik. Ik zal eerst pin 14 los koppelen en kijken wat er gebeurt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-09-2020 10:15 #1462722
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mijn fan springt niet op na
Mijn fan springt niet op na 10 sec. Maar pas als de auto op temperatuur is. Ofwel vroeger maar dan komt dat foor de airco aan te zetten.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-09-2020 11:55 #1462723
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Met pin 14 los start de fan
Met pin 14 los start de fan na 10 sec. Dus nog slechter zo. Ik kan straks nog een andere ecu testen..
Moderators: Jerry Stam