Ten einde raad...940 B230FB hikt (eindelijk.....)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-04-2017 21:55 #1436594 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoewel ik niet heb
Hoewel ik niet heb meegeholpen bij dit probleem, mijn welgemeende "thumbs up" voor iedereen en een voorzichtig gefeliciteerd voor dit nieuws!
Enerzijds jammer van de tijd en kosten, maar dat vergeet je gauw als je dit achter je laat.
En wie weet helpt jouw ervaring weer iemand anders!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-04-2017 01:49 #1436611 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Gefeliciteerd! De rest is nu
Gefeliciteerd! De rest is nu ok goed, zullen we maar zeggen...
Volgens mij mag je zelf aan het bier, maar een heel kratje zou ik over meer dagen uitsmeren!

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-04-2017 01:49 #1436612 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Gefeliciteerd! De rest is nu
Gefeliciteerd! De rest is nu ok goed, zullen we maar zeggen...
Volgens mij mag je zelf aan het bier, maar een heel kratje zou ik over meer dagen uitsmeren!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-04-2017 06:23 #1436613 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Goed nieuws!
Goed nieuws! Blij dat alles weer loopt zoals het hoort! Jammer het vaak zo lang duurt om de domste dingen te vinden (ik ben technieker in een voedingsbedrijf en sla mezelf soms ook met m'n kop tegen de muur om dezelfde reden) extra plusje trouwens voor degene die als eerste reageerde in dit topic met de melding "het zal wel in de bekabeling zitten". En nu rijden en genieten!

• Peter Beezemer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-04-2017 23:25 #1436646 door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Top Man!
Zo blijkt eigenlijk wel weer dat een Volvo eenvoudig te repareren is en we vaak te moeilijk denken.. Proost !

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-04-2017 13:55 #1436789 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het leek te mooi om waar te zijn.
Heren,

Ik heb te vroeg gejuicht. Helaas is de hik niet voor 100% opgelost. Met optrekken en koude motor is de hik niet waarneembaar, die is weg...Met warme motor cruisen op de snelweg is er jammer genoeg continu nog een hikje waarneembaar....

Inmiddels heb ik alle stuurspanningen op de LH computer gemeten de kabelboom overal gecontroleerd en toen ik het zat was zelfs een potmeter van 2.5k in serie met de ECT gezet. om hem enorm rijk te zetten, maar de hik is er niet uit.

Ik verdenk nu meer de ontsteking dan de injectie. Zijn er voor de EZK116 ook meetprotocollen? Deze zijn lastiger te vinden dan voor de LH2.4...

We gaan gewoon door met zoeken...Het bier is nog niet aangeraakt, dus kan nog weggegeven worden....

• Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-04-2017 14:54 #1436792 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic doorslaan
Er zitten toch nieuwe bougiekabels op. Dat deze toch doorslaan, vond ik een beetje raar. Ik zou het hoogspanningstraject meten: bobinekabel, traject in verdelerkap, rotor, traject in verdelerkap, en dat voor iedere bougiekabel tot bougie en per bougie bij elkaar optellen. Mag niet boven de 10K komen. Lengte bougiekabel geeft wat variatie. Tevens controleren of iedere kabel er goed ingestoken zat. Bougiekabel op de bougie wil ook wel eens los zitten.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-04-2017 15:05 #1436793 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoogspanningstraject
Er zit een verse verdeler en verse kabels en verse bougies in...alles is nieuw, bij Timen gedaan...Ik ga toch eens meten....Goed ingestoken zitten ze wel...Ze zijn inmiddels al tig keer los gehaald...Doorslaan van de bougiekabels is het niet denk ik...

• Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-04-2017 15:34 #1436794 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic sensoren
Wat er meespeelt voor de ontsteking: ect, bdp, knock. Zijn weerstand-waardes voor te vinden als componenten-test.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-04-2017 16:04 #1436796 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wacht even. Dus met een
Wacht even. Dus met een fysiek warme motor en de ECT kunstmatig op een lage temperatuur hikt de motor ook... Closed loop lambda regeling is dan uit te sluiten. Het is dus geen periodieke misfire door arm lopen. Als de BDP sensor nog niet vervangen is zou ik deze vervangen door een nieuwe van een goed merk. Geen B merk imitatie. Met meten van weerstand kom je er niet mee. Ook niet vervangen door eentje "die nog wel goed is". Radio supression relay ofwel injector relais zou ik doorsolderen. (is aanwezig bij een FB van dit jaar dacht ik) EN natuurlijk het LH2.4 relais. Maar ik denk dat al gedaan is na dit foutzoeken..

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC