Ten einde raad...940 B230FB hikt (eindelijk.....)

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-05-2018 16:57 #1445871 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Ik zou lekker doorrijden met
Ik zou lekker doorrijden met die roestplekjes, zolang je geen rare dingen in je olie waarneemt (veel benzine bijvoorbeeld). Het grootste risico is dat je zuigerveren er door gaan lekken.
Dan neem ik wel aan, dat de luchtklep het grootste probleem was. (Overigens een bekend en vaker optredend probleem: eerste test is losnemen van de alu slang naar het inlaatspruitstuk).
De conditie van de zuigerwanden na lange stilstand zegt helemaal niets over de conditie van de kleppen: daar zou je een compressiemeting op los kunnen laten. Is die goed, dan is er met de kleppen weinig tot niets aan de hand.
Ik neem aan, dat die spikes gemeten zijn na een reset van de ecu? Anders is het systeem nog aan het inleren na de aanpassing van de luchtklep. misschien een keertje een andere LMM (heb ik eventueel te leen), maar eerst maar eens kijken hoe het nu rijdt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-05-2018 10:38 #1445972 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Die luchtklep komt bij alle
Die luchtklep komt bij alle Volvo's uit dat tijdperk voor. Het is een mechanisch systeempje dat na verloop van tijd gewoon vast komt te zitten. Mijn 960 had het ook en ook bij de 850 komt het vaak voor. Schijnt ook niet bevorderlijk te zijn voor de gezondheid van de LMM, die is niet gemaakt om continu hete lucht door te jagen en willen daardoor wel eens rare dingen gaan doen.
Ik heb bij de mijne het systeem ook al vervangen en ik kreeg er een heel andere auto voor terug! Veel meer kracht in hoger toerenbereik. Maar als het systeem nog eens defect gaat sloop ik het er gewoon uit.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC