Ten einde raad...940 B230FB hikt (eindelijk.....)

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-04-2017 16:32 #1436940 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic compressie meting
Inderdaad wat je zegt, maar ik ga toch een metertje kopen denk ik. Zometeen even de scope op de injectoren....Kijken of ik wat kan vinden....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-04-2017 17:10 #1436942 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Oei...
Ook geen onregelmatigheid in de pulsenstroom van de injectoren kunnen ontdekken. Ik heb niet kunnen zien of de pulsen te smal zijn...Maar onregelmatig zijn ze niet....

Het lijkt toch mechanisch te zijn...

Ik ga zo meteen de klepdeksel lichten kijken of ik zo wat kan ontdekken aan de kleppen. Kan het blok draaien zonder kleppendeksel of wordt het dan chaos op de oprit?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-04-2017 17:30 #1436944 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Niet aanraden
Dat zou ik je niet aanraden. De olie spat aardig in het rond dan
Je zou wel kunnen controleren of er een klepveer wat minder is (heel soms is er een winding van de veer gebroken) Druk op de klepstelplaat de bucket eens in. Je voelt dan wel wanneer er eentje een gebroken veer heeft het verschil in indrukkracht.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-04-2017 18:05 #1436948 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bougiebeeld
Inmiddels hebben de nieuwe bougies van Timen een beetje kleur gekregen. Die zien er eigenlijk gezond uit en allemaal exact hetzelfde...Geen onderscheid te maken. Ik heb ook tig keren de krukas met de hand rondgedraaid en alle nokvolgens blijven netjes volgen. Ik ga vanavond nog maar eens de klepdeksel lichten om te kijken of ik verschil in veerdruk kan ontdekken...

Compressie meten kan dan ook nog maar dan ben ik inmiddels wel zo'n beetje uitgezocht denk ik....Dan wordt het een ritje naar Swalmen en kijken of Martijn met zijn datalogger wat kan vinden...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-04-2017 18:08 #1436949 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic klepspeling
kijk daar meteen naar

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-04-2017 18:11 #1436950 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Theorie
Een gebroken klepveer zou je in theorie alleen in hogere toeren moeten merken als de klep de nokkenas niet meer kan volgen...toch?

Bij mij zit de hik er al vanaf stationair in...

Nog wat anders: Waar ik dat contragewicht aan het schutbord voor? Ik zag een geheimzinnig zwart kastje hangen waar de massadraden van de kleppendeksel naar toe lopen en toen ik het eruit had en op zat er alleen een stuk staal in...raar. Een soort andti-dreun oplossing ofzo?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-04-2017 00:22 #1436966 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic ...
Hallo Speedmonkey

Het is inderdaad een anti-dreun/anti-tril-oplossing.

groetjes

Mathy

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-04-2017 09:42 #1436974 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nog een andere tip
Ik kreeg van een vriend uit Amerika de tip om eens te kijken naar de carterventilatie. Als die lekt heb je een vacuumlek uit onverwachte hoek....Nog iets om even te onderzoeken....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-04-2017 12:40 #1436982 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tip; Een goede manier om een
Tip; Een goede manier om een slechte klep of klepveer te checken bij een lopende motor is eerder een goede vacuümmeter.
www.onallcylinders.com/2015/05/08/quick-...int-engine-problems/

Als de bougies dezelfde kleur hebben heb je sowieso geen vacuumlek bij een individuele cylinder. Dat is goed nieuws. LH leert daar op zich makkelijk omheen als de cylinderbalans maar ok is. Je krijgt geen foutcode fuel trim out of range dus ik neem aan dat dat wel snor zit.

Als je wilt weten of de carterventilatie geen valse lucht aanzuigt of lekt kun je de slang losnemen, even het kleine vacuumslangetje wat naar het inlaatspruitstuk gaat dichthouden met je vinger en op de grote slang blazen. Je blaast dan lucht in je blok en als dat goed dicht is merk je dat vanzelf.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-04-2017 12:51 #1436984 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Slechte klepveer uisluiten?
Hey Martijn,

Het blok trekt gretig door naar de 5500 toeren zonder additionele misfires anders dan het huidige hikje...Ik durf wel te zeggen dat de kleppen goed zijn...

Ik ga de carterventilatie even doorblazen....

Weet jij al iets over volgende week zaterdag? Ik hoor het graag!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD