Ten einde raad...940 B230FB hikt (eindelijk.....)
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-04-2017 09:44 #1436899
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic lang genoeg gezocht
Wanneer het niet de bobine is dan gaat er iets mis in het ontbrandingsproces in de cylinder. Dan mag de kop er toch af. Dan heb je sneller uitsluitsel. Koprevisie zonder verdere schade is te overzien.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-04-2017 09:50 #1436900
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Frequentie
Ik zat nog even te denken, maar ik kan het moeilijk bepalen. Of de frequentie van de misfire anders is bij stationair dan bij rijden...Ik ga er straks even op letten....
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-04-2017 10:45 #1436903
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb toevallig nog niet zo
Ik heb toevallig nog niet zo lang geleden een 240 binnen gehad met een compleet gare cilinderkop. Paar lekkende kleppen etc... Echt een groot drama. Flink backfiren op de ringmixer installatie onder deellast, op benzine enkel bij stationair af en toe een plofje uit de uitlaat. Maar onder deellast en vollast prima. Mja, wel een paar pk minder maar nog steeds niks van hikken. Dus even compressie meten als dat nog niet gedaan is om uit te sluiten.
Heb je al eens gereden met de lambdasonde niet aangesloten?
ps. we kunnen altijd een afspraak maken om er in de werkplaats naar te kijken. Stuur maar een PB!
Heb je al eens gereden met de lambdasonde niet aangesloten?
ps. we kunnen altijd een afspraak maken om er in de werkplaats naar te kijken. Stuur maar een PB!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-04-2017 11:21 #1436906
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kop en Lambda
Mannen,
Lambda is al eens losgeweest tijdens rijden...geen verandering merkbaar.
Als de kop er een keer af moet dan moet hij eraf....Ik zou dat wel als laatste redmiddel in willen zetten...Eerst maar eens kijken of ik op de bobine ook de onregelmatigheid kan vinden....
Lambda is al eens losgeweest tijdens rijden...geen verandering merkbaar.
Als de kop er een keer af moet dan moet hij eraf....Ik zou dat wel als laatste redmiddel in willen zetten...Eerst maar eens kijken of ik op de bobine ook de onregelmatigheid kan vinden....
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-04-2017 14:02 #1436907
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bevindingen
Heren, live vanuit de auto kan ik in de pulsenstroom naar de vonkversterker en in de pulsenstroom van de vonkversterker naar de bobine geen onregelmatigheden ontdekken. Ook het signaal van de BDP ziet er constant uit....
Een van de symptomen bij Timen was weinig tot geen CO....Arm dus....Als we de ontsteking kunnen uitsluiten zouden het dan vervuilde injectoren kunnen zijn. Alle 4 even veel want de bougies zien er allemaal hetzelfde uit....Ja ik heb ze al eens uitgewisseld voor andere gebruikte en dat gaf geen verandering...
Een van de symptomen bij Timen was weinig tot geen CO....Arm dus....Als we de ontsteking kunnen uitsluiten zouden het dan vervuilde injectoren kunnen zijn. Alle 4 even veel want de bougies zien er allemaal hetzelfde uit....Ja ik heb ze al eens uitgewisseld voor andere gebruikte en dat gaf geen verandering...
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-04-2017 16:24 #1436910
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic Lage co
Toont aan dat de motor in goede conditie is. Bij apk scoren mijn auto's volgens de garage ook heel schoon. Minder dan 1. 0,1 vol % ? Was er al een compressie test gedaan. Indien goed laatste ronde voor blabla?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-04-2017 16:32 #1436912
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Compressie
Compressietest kan ikzelf niet uitvoeren. Ik zit er over te denken om zaterdag naar Swalmen te rijden, als Martijn tijd heeft. Gaan we nog een keer de boel nalopen...Ik hoop dat we het vinden dan....
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-04-2017 18:13 #1436916
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic Al gezocht
Naar een oude, niet gebruikte startblokkering/alarm?
Zo'n ding kan voor slechte verbindingen zorgen en zit vertopt geïnstalleerd ergens in een holle ruimte achter of onder dashboard.
Zo'n ding kan voor slechte verbindingen zorgen en zit vertopt geïnstalleerd ergens in een holle ruimte achter of onder dashboard.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-04-2017 11:41 #1436933
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Al....arm
Hey Adrian,
Niets van dat alles, de hele auto en kabelboom zijn origineel onversleuteld en erg netjes...
Ik ga vanmiddag een kijken naar de puls voor de injectoren. Kijken of ik daar de onregelmatigheid op kan vinden...Als ik heb daar niet kan vinden moet het bijna wel iets mechanisch zijn...
Niets van dat alles, de hele auto en kabelboom zijn origineel onversleuteld en erg netjes...
Ik ga vanmiddag een kijken naar de puls voor de injectoren. Kijken of ik daar de onregelmatigheid op kan vinden...Als ik heb daar niet kan vinden moet het bijna wel iets mechanisch zijn...
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-04-2017 15:00 #1436936
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic goed idee
Iets mechanisch is ook moeilijk voor te stellen met 4 cylinders schone verbranding.
Toch maar even een compressiemeting doen voor de zekerheid?
Toch maar even een compressiemeting doen voor de zekerheid?
Moderators: Jerry Stam