Ten einde raad...940 B230FB hikt (eindelijk.....)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-04-2017 14:04 #1436353
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Van Bosch? FAE is een no-go
Van Bosch? FAE is een no-go area.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-04-2017 14:28 #1436354
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bosch
Hey Daniel,
Van Bosch....
Van Bosch....
- noppen20
- Junior lid
-
Minder
Meer
14-04-2017 16:40 #1436356
door noppen20
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Beantwoord door noppen20 in topic Correct
Heb nog even gekeken, maar vol-gas signaal wordt inderdaad niet gebruikt bij turbo motoren.
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-04-2017 19:46 #1436366
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Toch zou ik eens een andere
Toch zou ik eens een andere pomp proberen. Stilstaand en stationair is anders dan rijdend. Die van mij hikte door beweging, liep gewoon fractie van seconde gewoon vast. Uiteindelijk begaf die het helemaal en hielp alleen nog een ferme tik op de behuizing.
Alleen meten helpt niet altijd, uitwisselen van onderdelen is meestal de enige weg.
En graag een opsomming van wat er wel is gedaan, dat is makkelijker verder analyseren.
Alleen meten helpt niet altijd, uitwisselen van onderdelen is meestal de enige weg.
En graag een opsomming van wat er wel is gedaan, dat is makkelijker verder analyseren.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-04-2017 20:51 #1436376
door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic beter van niet
@danielk graag een opsomming van wat er gedaan is.
Bijna alles is al gecontroleerd en omgewisseld. Het wachten is op een onverwacht idee.
Zo kunnen we de brandstofpomp uitsluiten. Met de drukmeter op de rail, die de juiste benzinedruk aangeeft slaat motor telkens over.(misfires) Vraag is hoe komt dat?
Bijna alles is al gecontroleerd en omgewisseld. Het wachten is op een onverwacht idee.
Zo kunnen we de brandstofpomp uitsluiten. Met de drukmeter op de rail, die de juiste benzinedruk aangeeft slaat motor telkens over.(misfires) Vraag is hoe komt dat?
- P.J. Bus
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-04-2017 21:45 #1436379
door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic Geen idee, ben geen deskundige, maar
Maar kan het zijn zoals eerder gezegd dat het sproeibeeld niet meer goed is vd verstuivers; benzinedruk is te goed, maar loopt toch te arm (nav bougies wit; iets klopt er niet). Of dat er teveel koolafzetting aanwezig is in de cilinderkop? dus inwendig niet in orde? Lek in benzineleiding of iets niet in orde in de brandstofleidingen zelf?
Misschien een bougie met een andere warmtegraad proberen? Of klopsensor niet in orde (maar zo te lezen wrsl al vervangen)?
Misschien een bougie met een andere warmtegraad proberen? Of klopsensor niet in orde (maar zo te lezen wrsl al vervangen)?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-04-2017 21:54 #1436380
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Misschien een dom idee: alle
Misschien een dom idee: alle injectoren en bougies zitten toch bij de juiste cilinder? Kwestie dat elke cilinder op het juiste moment de juiste hoeveelheid brandstof krijgt en de vonk op het juiste moment komt.
Hoe zou men kunnen zien/meten of de cilinders op een verkeerd moment brandstof krijgen of juist echt te weinig brandstof krijgen?
Bekabeling naar bougies en injectoren is al gecheckt lees ik, de timing van de ontsteking is ook zeker goed?
Ik ben geen kenner, ik probeer te redeneren en schiet maar wat...
Hoe zou men kunnen zien/meten of de cilinders op een verkeerd moment brandstof krijgen of juist echt te weinig brandstof krijgen?
Bekabeling naar bougies en injectoren is al gecheckt lees ik, de timing van de ontsteking is ook zeker goed?
Ik ben geen kenner, ik probeer te redeneren en schiet maar wat...
- P.J. Bus
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-04-2017 22:01 #1436382
door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic Dynobank?
Op google vind ik advies om naar een tuner te gaan met een Dynobank; ivm afstelling benzinemengsel, ontstekingstijdstip etc.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-04-2017 22:26 #1436383
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Injectie
De injectoren worden alle vier tegelijk aangestuurd. Injectie per cilinder (sequentieel) was toen nog niet gemeengoed.
- Daniel Wessels (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-04-2017 00:23 #1436385
door Daniel Wessels (GAST)
Beantwoord door Daniel Wessels (GAST) in topic En als je nu eens bij iedere
En als je nu eens bij iedere cilinder appart de injectorstekker losneemt tijdens stationair toerental?
Op 3 cilinders blijft ie wel lopen.
Dan kijken of deze blijft hikken.
Op deze manier zou ik uitfilteren of het een misfire op een specifieke cilindere Is of overal voorkomt.
Weet Ff niet meer of ik bobine ergens gelezen heb. Andere Is zo geprobeerd.
Denk niet dat het aan je menselregeling ligt.
Met koudstart in open loop heeft ie het ook.
Mocht motormanagement buiten proporties bij moet regelen dan je storingslampje branden.
Ik Denk toch ontstekingprobleem wanneer het bij alle cilinders hikt maar als het bij 1 cikinder Is een verstuiver.
Mocht het maar op 1 cilinder hikken, dan Ff verstuiver wisselen met 1 waar ie niet hikt.
Dan testen of probleem zich verschoven heeft.
Indien het allemaal niet helpt dan eens ecu en ezk eens wisselen (heb draadje deels gevolgd maar weet niet of dit reeds gedaanis).
Op 3 cilinders blijft ie wel lopen.
Dan kijken of deze blijft hikken.
Op deze manier zou ik uitfilteren of het een misfire op een specifieke cilindere Is of overal voorkomt.
Weet Ff niet meer of ik bobine ergens gelezen heb. Andere Is zo geprobeerd.
Denk niet dat het aan je menselregeling ligt.
Met koudstart in open loop heeft ie het ook.
Mocht motormanagement buiten proporties bij moet regelen dan je storingslampje branden.
Ik Denk toch ontstekingprobleem wanneer het bij alle cilinders hikt maar als het bij 1 cikinder Is een verstuiver.
Mocht het maar op 1 cilinder hikken, dan Ff verstuiver wisselen met 1 waar ie niet hikt.
Dan testen of probleem zich verschoven heeft.
Indien het allemaal niet helpt dan eens ecu en ezk eens wisselen (heb draadje deels gevolgd maar weet niet of dit reeds gedaanis).
Moderators: Jerry Stam