Ten einde raad...940 B230FB hikt (eindelijk.....)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-05-2017 08:51 #1437097
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic tussen 5k en 6k rpm...
Mannen, op weg naar het werk een stuk 5500 toeren gereden....Het is zoveel herrie en geweld dat ik niet kan ontdekken of de hik er dan wel is of niet is.....Helaas...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-05-2017 09:14 #1437138
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Voortgang...
Heren,
Via andere kanalen kreeg ik het advies om eens extra alcohol bij de brandstof te voegen zodat evetueel water in de tank zich beter kan binden met de benzine om zo via het reguliere verbrandingsproces afgevoerd te worden. Inmiddels heb ik 1 liter alcohol (spiritus) bij 50 liter benzine gevoegd en het hikken worden erger...Mijn theorie is dat er meer water "verbrand" wordt... Ik ga binnenkort maar eens wat brandstof aftappen om te kijken of ik water kan vinden...
Via andere kanalen kreeg ik het advies om eens extra alcohol bij de brandstof te voegen zodat evetueel water in de tank zich beter kan binden met de benzine om zo via het reguliere verbrandingsproces afgevoerd te worden. Inmiddels heb ik 1 liter alcohol (spiritus) bij 50 liter benzine gevoegd en het hikken worden erger...Mijn theorie is dat er meer water "verbrand" wordt... Ik ga binnenkort maar eens wat brandstof aftappen om te kijken of ik water kan vinden...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-05-2017 09:47 #1437141
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Normale benzine bevat al tot
Normale benzine bevat al tot 5% ethanol.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-05-2017 09:49 #1437142
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Daarbij. Een benzinemotor is
Daarbij. Een benzinemotor is zo gevoelig niet voor water als een diesel bijvoorbeeld.
- Daniel Wessels (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-05-2017 10:34 #1437143
door Daniel Wessels (GAST)
Beantwoord door Daniel Wessels (GAST) in topic Speedmonkey,
Speedmonkey,
Het Is je eigen auto en je moet het natuurlijk zelf weten maar vind je het wel verstandig om zomaar alles uit te voeren wat op internet staat?
Je weet nl niet 123 waarop alle info gebaseerd Is.
Om nu zo Ff wat in je tank te gooien...
Je wilde toch naar Martijn gaan? Dan zou ik daar eerst op wachten.
Maar zoals gezegd, Is jou auto en jou keuze
Het Is je eigen auto en je moet het natuurlijk zelf weten maar vind je het wel verstandig om zomaar alles uit te voeren wat op internet staat?
Je weet nl niet 123 waarop alle info gebaseerd Is.
Om nu zo Ff wat in je tank te gooien...
Je wilde toch naar Martijn gaan? Dan zou ik daar eerst op wachten.
Maar zoals gezegd, Is jou auto en jou keuze
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-05-2017 11:10 #1437144
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic verstandig?
Denk het ook niet. Pomp dan je tank eerst leeg met een lenspomp of zo, wanneer deze zo goed als leeg is.
Er komt wel uit naar voren dat de brandstof van invloed is op het hikken.
Wat te doen?
Deze tank eerst half leeg rijden en dan weer vol tanken om het effect te verminderen?
Er komt wel uit naar voren dat de brandstof van invloed is op het hikken.
Wat te doen?
Deze tank eerst half leeg rijden en dan weer vol tanken om het effect te verminderen?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-05-2017 11:14 #1437145
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zomaar iets uitproberen...
Hey Mannen,
Het is niet zomaar iets uitproberen natuurlijk. Daar ik degelijk onderzoek naar gedaan. Alcohol/water injectie is sinds jaar en dag vrij normaal bij benzine motoren. Bij zuigermotoren van vliegtuigen worden hiermee de motor extra gekoeld. Waterinjectie bij dragracers is ook vrij normaal...Natuurlijk gooi ik niet zomaar iets in mijn mooie Volvo...
Wat ik zei. Binnenkort maar eens een litertje benzine aftappen. Kijken of er water in zit...
Het is niet zomaar iets uitproberen natuurlijk. Daar ik degelijk onderzoek naar gedaan. Alcohol/water injectie is sinds jaar en dag vrij normaal bij benzine motoren. Bij zuigermotoren van vliegtuigen worden hiermee de motor extra gekoeld. Waterinjectie bij dragracers is ook vrij normaal...Natuurlijk gooi ik niet zomaar iets in mijn mooie Volvo...
Wat ik zei. Binnenkort maar eens een litertje benzine aftappen. Kijken of er water in zit...
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-05-2017 18:24 #1437167
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Tap dan wel even aan de
Tap dan wel even aan de onderkant af, anders weet je nog niets. Benzine drijft op water, dus als er al vocht in je tank zit, zit dat helemaal onderin. In principe ver onder het aanzuigpunt van de pomp....
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-05-2017 20:48 #1437177
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Water...
Heren,
Ik heb vanmiddag vanaf de drukregelaar 3/4 liter benzine afgetapt....dat heeft nu twee uurtjes gestaan en warempel er ligt een half theelepeltje water onderin de fles....Zou dit mijn probleem kunnen zijn?
Ik heb vanmiddag vanaf de drukregelaar 3/4 liter benzine afgetapt....dat heeft nu twee uurtjes gestaan en warempel er ligt een half theelepeltje water onderin de fles....Zou dit mijn probleem kunnen zijn?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-05-2017 20:58 #1437179
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Water
En hoe krijg ik het water uit mijn tank?
Moderators: Jerry Stam