reparatie en afstelling carburateur B19A
- J. Ruiter
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-

Overigens is 10 weken best wel lang.
- J. Ruiter
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
er is gewoon iets cruciaal mis met die auto; ?f het probleem wordt gemist tijdens het afstellen/diagnose, of er is iets verkeerd of niet afgesteld, of hij is zodanig afgesteld dat er een probleem verdoezeld word/is tijdens het afstellen waardoor het blok gewoon niet werkt zoals het hoort.
aangezien er niets in het lopen van de motor gebeurd als de draad van de stationairsproeier losgetrokken wordt; lijkt dat heel erg op het laatste wat ik hierboven vermeld en is dat misschien wel het punt om mee te beginnen.
- V300 register
- Verbannen
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
AvdAkker;133870 schreef : met al die problemen elke keer lijkt het erop dat je gewoon het hele "dat is al afgesteld" gebeuren moet vergeten en met een schone lei helemaal opnieuw beginnen. alle afstelmogelijkheden in de goede volgorde en met de juiste apparatuur aan een stuk door uit voeren en niet week om week oid.
er is gewoon iets cruciaal mis met die auto; ?f het probleem wordt gemist tijdens het afstellen/diagnose, of er is iets verkeerd of niet afgesteld, of hij is zodanig afgesteld dat er een probleem verdoezeld word/is tijdens het afstellen waardoor het blok gewoon niet werkt zoals het hoort.
aangezien er niets in het lopen van de motor gebeurd als de draad van de stationairsproeier losgetrokken wordt; lijkt dat heel erg op het laatste wat ik hierboven vermeld en is dat misschien wel het punt om mee te beginnen.
Weet je wat het punt is? Bij wie moet ik dat doen?
Zelf heb ik niet de goede apparatuur. De garage om de hoek weet genoeg om hem aan het lopen te krijgen, maar niet om hem aan het lopen te houden.
@ Jean-Luc: de puntjes, rotor, verdelerkap en kabels zijn ?cht goed. Dat soort simpele dingen weet ik zelf nog wel te vervangen/inspecteren e.d.
Ik snap het gewoon niet. Hij liep gewoon toen ik hem wegzette. Met warm weer heb ik bij koude motor verdorie niet eens de choke nodig!
Ik ga maar eens zoeken naar iemand met verstand dan... moet die walvisvaarder zeker weer helemaal naar het Westen toe, verdorie. Gezeik met dat ding

Voor de 1400-fanaten: inmiddels ben ik al wel afgestapt van het idee dat een 2-liter een onverwoestbare en betrouwbare motor is. Blij dat ik na m'n studie een Toyota diesel krijg, die start tenminste nog bij 20 graden vorst en vier kapotte gloeispiralen....
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
- J. Ruiter
- Verbannen
-