reparatie en afstelling carburateur B19A

  • J. Ruiter
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-02-2010 23:34 #817496 door J. Ruiter
Beantwoord door J. Ruiter in topic reparatie en afstelling carburateur B19A
heb je de auto weggezet met de +kabel en -kabel op de accu?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-02-2010 23:37 #817499 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic reparatie en afstelling carburateur B19A
Als ie niet wil aanslaan wegens gebrek aan benzine, kan ie een hik geven omdat er iets in de carb zit, maar de leidingen leeg zijn. (Vandaag geleerd ;) ) Als de accu dan niet in top conditie is kan dat net te weinig zijn om 'm aan de gang te krijgen.

Overigens is 10 weken best wel lang.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • J. Ruiter
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-02-2010 23:56 #817512 door J. Ruiter
Beantwoord door J. Ruiter in topic reparatie en afstelling carburateur B19A
10 weken met de stroom er constant op en niet laden wil zeker in de winter(zeker deze met regelmatig -4)de accu goed verpesten..waarom denk je dat de anwb te veel moet rijden voor accu probleempjes..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-02-2010 00:39 #817536 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic reparatie en afstelling carburateur B19A
hoezo, al de startmotor het toch 40 seconden volhoudt om de motor rond te tornen, zou die allang moeten lopen. of de accu er nou wel of niet in gezeten heeft....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-02-2010 00:45 #817539 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic reparatie en afstelling carburateur B19A
met al die problemen elke keer lijkt het erop dat je gewoon het hele "dat is al afgesteld" gebeuren moet vergeten en met een schone lei helemaal opnieuw beginnen. alle afstelmogelijkheden in de goede volgorde en met de juiste apparatuur aan een stuk door uit voeren en niet week om week oid.

er is gewoon iets cruciaal mis met die auto; ?f het probleem wordt gemist tijdens het afstellen/diagnose, of er is iets verkeerd of niet afgesteld, of hij is zodanig afgesteld dat er een probleem verdoezeld word/is tijdens het afstellen waardoor het blok gewoon niet werkt zoals het hoort.

aangezien er niets in het lopen van de motor gebeurd als de draad van de stationairsproeier losgetrokken wordt; lijkt dat heel erg op het laatste wat ik hierboven vermeld en is dat misschien wel het punt om mee te beginnen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-02-2010 14:04 #817572 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic reparatie en afstelling carburateur B19A
Ik had laatst ook een probleem met 1 slechte bougiekabel. Als dan maar bougies vonken wil ie ook niet starten. Toch maar een nieuw setje kabels misschien?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-02-2010 17:41 #817610 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic reparatie en afstelling carburateur B19A

AvdAkker;133870 schreef : met al die problemen elke keer lijkt het erop dat je gewoon het hele "dat is al afgesteld" gebeuren moet vergeten en met een schone lei helemaal opnieuw beginnen. alle afstelmogelijkheden in de goede volgorde en met de juiste apparatuur aan een stuk door uit voeren en niet week om week oid.

er is gewoon iets cruciaal mis met die auto; ?f het probleem wordt gemist tijdens het afstellen/diagnose, of er is iets verkeerd of niet afgesteld, of hij is zodanig afgesteld dat er een probleem verdoezeld word/is tijdens het afstellen waardoor het blok gewoon niet werkt zoals het hoort.

aangezien er niets in het lopen van de motor gebeurd als de draad van de stationairsproeier losgetrokken wordt; lijkt dat heel erg op het laatste wat ik hierboven vermeld en is dat misschien wel het punt om mee te beginnen.


Weet je wat het punt is? Bij wie moet ik dat doen?
Zelf heb ik niet de goede apparatuur. De garage om de hoek weet genoeg om hem aan het lopen te krijgen, maar niet om hem aan het lopen te houden.

@ Jean-Luc: de puntjes, rotor, verdelerkap en kabels zijn ?cht goed. Dat soort simpele dingen weet ik zelf nog wel te vervangen/inspecteren e.d.

Ik snap het gewoon niet. Hij liep gewoon toen ik hem wegzette. Met warm weer heb ik bij koude motor verdorie niet eens de choke nodig!

Ik ga maar eens zoeken naar iemand met verstand dan... moet die walvisvaarder zeker weer helemaal naar het Westen toe, verdorie. Gezeik met dat ding :p

Voor de 1400-fanaten: inmiddels ben ik al wel afgestapt van het idee dat een 2-liter een onverwoestbare en betrouwbare motor is. Blij dat ik na m'n studie een Toyota diesel krijg, die start tenminste nog bij 20 graden vorst en vier kapotte gloeispiralen....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-02-2010 17:46 #817613 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic reparatie en afstelling carburateur B19A
Overigens wil ik eerst nog eens die remolietest doen om te kijken wat er dan gebeurt. Ik denk dat er flinke koolaanslag is, verklaart meteen het heftige nadieselen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-02-2010 19:32 #817634 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic reparatie en afstelling carburateur B19A
Ik begrijp niet hoe je aan de hand van deze symptomen kunt denken dat een redblock in basis geen betrouwbare motor is. Er is iets structureel mis met dit ding en als het steeds gelapt blijft worden in plaats van opgelost blijft het een probleem.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • J. Ruiter
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-02-2010 19:37 #817636 door J. Ruiter
Beantwoord door J. Ruiter in topic reparatie en afstelling carburateur B19A
ik heb zelf ook nooit problemen ondervonden bij mijn 360 glt qua motor..starten en lopen met die goede en degelijke motor..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD