- Berichten: 4
reparatie en afstelling carburateur B19A
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-08-2009 22:15 #794649
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic reparatie en afstelling carburateur B19A
Hij trekt ?cht veel beter!! Zou hij ook zuiniger zijn?
Hij dieselt al wel weer flink na, de bougies mag ik al weer vervangen denk ik.
Op de een of andere manier tikt/rammelt de motor niet meer, terwijl de kleppen t?ch NIET zijn gesteld (was toch wel allemaal in orde bleek na navraag). Hoe het kan.... Joost mag 't weten.
Ik heb op de sloop vandaag een 144 ontdekt, m?t carburateur. Die neem ik morgen mee, kijken of ik er wat mee kan. Volgens mij is die hetzelfde.
Hij dieselt al wel weer flink na, de bougies mag ik al weer vervangen denk ik.
Op de een of andere manier tikt/rammelt de motor niet meer, terwijl de kleppen t?ch NIET zijn gesteld (was toch wel allemaal in orde bleek na navraag). Hoe het kan.... Joost mag 't weten.
Ik heb op de sloop vandaag een 144 ontdekt, m?t carburateur. Die neem ik morgen mee, kijken of ik er wat mee kan. Volgens mij is die hetzelfde.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
21-08-2009 22:22 #794651
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic reparatie en afstelling carburateur B19A
Nadieselen is toch geen kwestie van bougies? Eerder een kwestie van te rijk lopen, koolafzetting of stationairsproeier lijkt me...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 4
21-08-2009 22:24 #794653
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic reparatie en afstelling carburateur B19A
Ah, ik dacht van wel.
Maarja, misschien is 1300 tpm stationair toch te hoog. Hij schroeft zichzelf automatisch op. Als we 'm afstellen op 1000 tpm, is 'ie twee weken later weer 1300 tpm.
Het verschilt heel erg trouwens, de ene keer dieselt 'ie niet na en de andere keer weer wel.
Maarja, misschien is 1300 tpm stationair toch te hoog. Hij schroeft zichzelf automatisch op. Als we 'm afstellen op 1000 tpm, is 'ie twee weken later weer 1300 tpm.
Het verschilt heel erg trouwens, de ene keer dieselt 'ie niet na en de andere keer weer wel.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
21-08-2009 22:30 #794656
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic reparatie en afstelling carburateur B19A
1300 tpm o_0
Da's niet goed.
Da's niet goed.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 4
21-08-2009 22:31 #794657
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic reparatie en afstelling carburateur B19A
Tja, zoals ik al zei, hij gaat automatisch omhoog 
Hoger dan 1300 gaat 'ie niet trouwens. Best handig in de file.

Hoger dan 1300 gaat 'ie niet trouwens. Best handig in de file.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
21-08-2009 23:14 #794672
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic reparatie en afstelling carburateur B19A
moet ongeveer 900-950 zijn dacht ik.
als dat zichzelf automagisch wijzigt moet er iets mis zijn
als dat zichzelf automagisch wijzigt moet er iets mis zijn
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 4
22-08-2009 10:30 #794696
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic reparatie en afstelling carburateur B19A
Dat weet ik wel zeker :+
Hij is voor we naar Frankrijk gingen afgesteld op 1000 tpm, lager was niet te doen omdat je, als je net ontbeten hebt, alles dan weer op gaat boeren.
Een paar flinke ritten later was 't toerental ineens 1500 tpm. De rit erna 1100. Zo ging dat effe door, maar 1000 tpm heeft 'ie nooit meer gedaan.
Nu is 'ie redelijk stabiel op 1250-1300 tpm, je schudt nauwelijks meer. Maar als je op een grasveld de koppeling snel op laat komen, slipt 'ie gewoon weg
Daarom haal ik die carb van die 144 af en ga ik die reviseren, kijken of die het beter doet.
Hij is voor we naar Frankrijk gingen afgesteld op 1000 tpm, lager was niet te doen omdat je, als je net ontbeten hebt, alles dan weer op gaat boeren.
Een paar flinke ritten later was 't toerental ineens 1500 tpm. De rit erna 1100. Zo ging dat effe door, maar 1000 tpm heeft 'ie nooit meer gedaan.
Nu is 'ie redelijk stabiel op 1250-1300 tpm, je schudt nauwelijks meer. Maar als je op een grasveld de koppeling snel op laat komen, slipt 'ie gewoon weg

Daarom haal ik die carb van die 144 af en ga ik die reviseren, kijken of die het beter doet.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 4
24-08-2009 12:31 #794953
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic reparatie en afstelling carburateur B19A
Volgens mij mist die carb iets; er zit een gat onderop de vlotterkamer waar de sproeier doorheen steekt 
Es kijken of er nog ergens een dopje voor te vinden is.

Es kijken of er nog ergens een dopje voor te vinden is.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 4
14-10-2009 21:09 #802138
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic reparatie en afstelling carburateur B19A
:crazy1:
M'n vader dat ding starten en starten en starten en natuurlijk laten afslaan, maak ik er een opmerking over (nee, nu niet gasgeven), zegt 'ie quasi-ge?rriteerd: "Probeer jij 't maar dan".
5 sec. de startmotor laten rondgieren en lopen.
Ik heb nu al een band met die auto :humor:
M'n vader dat ding starten en starten en starten en natuurlijk laten afslaan, maak ik er een opmerking over (nee, nu niet gasgeven), zegt 'ie quasi-ge?rriteerd: "Probeer jij 't maar dan".
5 sec. de startmotor laten rondgieren en lopen.
Ik heb nu al een band met die auto :humor:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 4
20-10-2009 20:38 #802664
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic reparatie en afstelling carburateur B19A
De koplampen zijn al drie keer naar beneden gesteld maar ze gaan op de een of andere manier weer omhoog.
Net als het stationair toerental trouwens, die is ook al meermaals teruggeschroefd maar gaat automagisch weer naar 1250 tpm :wtf2:
Eigenlijk zou ik er een setje andere koplampen in moeten zetten, maar die paar keer dat 'ie in het donker rijdt zijn niet de moeite waard om de complete neus te verbouwen.
Volgend voorjaar komen eerst de schokbrekers, daarna mag de motor nog eens helemaal nagekeken worden (schudden bij stationair en bokken bij deellast tussen de 1500 en 2000 tpm) en dan komen die koplampen wel weer
Net als het stationair toerental trouwens, die is ook al meermaals teruggeschroefd maar gaat automagisch weer naar 1250 tpm :wtf2:
Eigenlijk zou ik er een setje andere koplampen in moeten zetten, maar die paar keer dat 'ie in het donker rijdt zijn niet de moeite waard om de complete neus te verbouwen.
Volgend voorjaar komen eerst de schokbrekers, daarna mag de motor nog eens helemaal nagekeken worden (schudden bij stationair en bokken bij deellast tussen de 1500 en 2000 tpm) en dan komen die koplampen wel weer

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets