reparatie en afstelling carburateur B19A
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-02-2010 22:03 #817854
door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic reparatie en afstelling carburateur B19A
Zoek het eerst makkelijk Joost. Hopen dat een jerrycannetje benzine het hele probleem is
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-02-2010 22:06 #817855
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic reparatie en afstelling carburateur B19A
Tijdens het starten let ik ook overal op (vooral geluiden) behalve op de lampjes die branden. Moet ik toch eens veranderen...
nouja, eerst maar eens zien of dat het is. Kan maar zo gebeuren dat het iets anders is.
nouja, eerst maar eens zien of dat het is. Kan maar zo gebeuren dat het iets anders is.
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-02-2010 22:08 #817857
door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic reparatie en afstelling carburateur B19A
En controleer de zekeringen ook nog even goed. Zou zonde zijn als je op de lampjes en geluidjes let en er ligt een zekering er uit
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
15-02-2010 22:49 #817880
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic reparatie en afstelling carburateur B19A
Geen benzine:D. Dat is wel geniaal hahaha.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
15-02-2010 22:55 #817884
door V300 register
Mmm misschien vat ik het verkeerd op maar wat je vandaag in elk geval niet hebt gedaan, is checken wat Anjo heeft aangegeven :+
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-02-2010 08:17 #817911
door V300 register
Dan eis ik wel dat Joost publiekelijk zijn uitspraak intrekt dat de redblocks niet betrouwbaar zijn.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-02-2010 10:05 #817917
door V300 register
Op een tafel, staand, op de ALV.

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-02-2010 10:49 #817924
door V300 register
Met een jerrycan benzine in de hand. :humor:
Ik zie het al helemaal voor me. :lol:
Ik zie het al helemaal voor me. :lol:
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-02-2010 16:37 #817984
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic reparatie en afstelling carburateur B19A
Hoho, de 345 geeft zich niet zomaar gewonnen 
Vanmorgen 5 liter benzine gehaald en erin gegooid. Gestart, maar niets. Net nog een keer met startkabels, maar niets.
Nieuwe bougies (gisteren had ik ze alleen schoongemaakt) erin gedraaid, maar niets.
Toen was de maat vol. Ik heb inmiddels de carb open gehad en ben enkele merkwaardigheden tegengekomen (o.a. de afstelling van de choke en gasklep, dat werkt elkaar tegen op de een of andere manier).
De vlotter heb ik ook even gecheckt in een bakje water. Hij blijft niet OP het water drijven, wel er IN (ong. 2 ? 3 mm).
Ter vergelijking even een vlotter uit een reservecarb gehaald; deze heeft precies hetzelfde.
Ohja, hij krijgt overigens wel benzine want de bougies worden iets vettig en je ruikt benzine.
Ik vond het wel frappant dat de vlotterkamerpakking in de stalling tijdens het starten aan de rand nat werd (de helft die "onder zeespiegel" ligt) maar er nu niet veel benzine uitkwam. Klein plasje.
Ook zat er gom in de vlotterkamer. Dit heb ik 7500 km geleden nog weggehaald. Toch maar geen 98 met loodvervanger meer tanken?
Afijn, ik ga verder op het forum van de grote broertjes en ga stapsgewijs alles aflopen (zoals/wat/hoe Anjo zei). Ik zal de link hier straks posten.
Nu ga ik eerst even de stationairsproeier testen, kijken of die wat doet.
Trouwens, voor wat het waard is: het gaspedaal voelt redelijk 'dood' aan tijdens het starten.
Edit: op het eerste gezicht lijkt cilinder 4 (vanaf vliegwijlzijde) een scheurtje in de inlaatpakking te hebben. Ik weet niet wanneer die voor het laatst is vervangen, maar ik ga hem nu w?l vervangen.

Vanmorgen 5 liter benzine gehaald en erin gegooid. Gestart, maar niets. Net nog een keer met startkabels, maar niets.
Nieuwe bougies (gisteren had ik ze alleen schoongemaakt) erin gedraaid, maar niets.
Toen was de maat vol. Ik heb inmiddels de carb open gehad en ben enkele merkwaardigheden tegengekomen (o.a. de afstelling van de choke en gasklep, dat werkt elkaar tegen op de een of andere manier).
De vlotter heb ik ook even gecheckt in een bakje water. Hij blijft niet OP het water drijven, wel er IN (ong. 2 ? 3 mm).
Ter vergelijking even een vlotter uit een reservecarb gehaald; deze heeft precies hetzelfde.
Ohja, hij krijgt overigens wel benzine want de bougies worden iets vettig en je ruikt benzine.
Ik vond het wel frappant dat de vlotterkamerpakking in de stalling tijdens het starten aan de rand nat werd (de helft die "onder zeespiegel" ligt) maar er nu niet veel benzine uitkwam. Klein plasje.
Ook zat er gom in de vlotterkamer. Dit heb ik 7500 km geleden nog weggehaald. Toch maar geen 98 met loodvervanger meer tanken?
Afijn, ik ga verder op het forum van de grote broertjes en ga stapsgewijs alles aflopen (zoals/wat/hoe Anjo zei). Ik zal de link hier straks posten.
Nu ga ik eerst even de stationairsproeier testen, kijken of die wat doet.
Trouwens, voor wat het waard is: het gaspedaal voelt redelijk 'dood' aan tijdens het starten.
Edit: op het eerste gezicht lijkt cilinder 4 (vanaf vliegwijlzijde) een scheurtje in de inlaatpakking te hebben. Ik weet niet wanneer die voor het laatst is vervangen, maar ik ga hem nu w?l vervangen.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-02-2010 16:43 #817985
door V300 register
Interessante vordering. Ik ben benieuwd.
Moderators: Mark Smeets