show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Maurits' Volvo 360GLT MKII 1985

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-02-2012 23:08 #900855 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Maurits' Volvo 360GLT MKII 1985
Wilde net zeggen, nu heb toch echt maar ??n backup.
De werkwijze van eerst inlezen en dan pas doen hanteer ik nu ook, zelfs zoiets als olie verversen heb ik uitgezocht om zeker te weten dat het goed zou gaan, liever het zekere voor het onzekere.
Ik vind het ook fijn om iemand in de buurt te hebben, daar ben ik nog een beetje naar op zoek. Jos (flyhart) heeft me de eerste keer dat ik ging sleutelen goed geholpen met de uitlaat, dat was ideaal omdat ik daarna wist hoe ik in m'n eentje (met paps) verder moest!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-02-2012 23:12 #900856 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Maurits' Volvo 360GLT MKII 1985
Dat is idd. beter dan alleen alles maar uitproberen. Zoals op de ledenvergadering aangekondigd komt er een remmencursus. Dat is wellicht een goed idee. Daarna meekijken, dan doen en zeker de eerste paar keren laten controleren. En bij twijfel....niet twijfelen om te vragen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-02-2012 12:26 #900861 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Maurits' Volvo 360GLT MKII 1985
Bij de Brezan hebben ze met de goede verdelerkap mee gegeven met koperen contatctjes! Wel heb ik een andere rotor meegekregen die me wel bekend voorkomt van het forum:


Rechts is oud, links is nieuw.


De diameter is wel goed en ik heb even gepast, dat gaat ook.
Als ik het goed heb heeft de oude een toerenbegrenzer en de nieuwe niet.
Maakt dat uit of kan ik gewoon de nieuwe rotor monteren die ik heb meegekregen?
Anders wordt het een retourtje Brezan om 'm om te ruilen. :zzz:

Erik;195296 schreef : Dat is idd. beter dan alleen alles maar uitproberen. Zoals op de ledenvergadering aangekondigd komt er een remmencursus. Dat is wellicht een goed idee. Daarna meekijken, dan doen en zeker de eerste paar keren laten controleren. En bij twijfel....niet twijfelen om te vragen.


Dat is ook zeker mijn bedoeling. Daarom vraag ik hier ook zoveel. :no_comment:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-02-2012 13:34 #900870 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Maurits' Volvo 360GLT MKII 1985
Bij mijn b200k en b19a heb ik precies hetzelfde dingetje erop.
Toerenbegrenser is nou niet echt nodig, kom je ooit boven de 7000 RPM ofzo? volgens mij houdt dat ding daar op

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-02-2012 13:35 #900871 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Maurits' Volvo 360GLT MKII 1985
Past gewoon geen probleem

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
27-02-2012 15:22 #900872 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Maurits' Volvo 360GLT MKII 1985

flyhart;195311 schreef : Toerenbegrenser is nou niet echt nodig, kom je ooit boven de 7000 RPM ofzo? volgens mij houdt dat ding daar op


Is ook meer een beveiliging voor als het gas blijft hangen lijkt mij. Dan ben je blij dat hij erin zit ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-02-2012 15:24 #900873 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Maurits' Volvo 360GLT MKII 1985

v0lv0freak;195313 schreef : Is ook meer een beveiliging voor als het gas blijft hangen lijkt mij. Dan ben je blij dat hij erin zit ;)


Meh, natuurlijke reactie is dan sleutel omdraaien I guess :p Maar je hebt gelijk, voor dat soort doeleinden is het ook geschikt.

Of als je ene idiote vriend hebt, die z'n mazda 323 naar de sloop brengt.. en een week van tevoren alleen maar in de toerenbegrenser rijdt voor de grap..:crock:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-02-2012 16:33 #900874 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Maurits' Volvo 360GLT MKII 1985
Rotor net er in gezet en hij doet het nog :humor:! Thanks voor de tips dus.
Koud blijft het stationair alleen een beetje rommelig, hij valt langzaam terug in toeren en loopt iets op. Eenmaal warm heb ik nergens last van.
Het probleem met de lampen en radio die de motor doen afslaan is nog steeds aanwezig, ik weet niet waar ik zoeken moet.
Wel heb ik het volgende stekkertje ontdekt tussen de accu en het voorscherm:


Hij zit nergens op aangesloten en ik zie ook niet zo snel de connector waar hij heen moet. Zou dit het probleem kunnen zijn :S? Ik zal nog even kijken waar het kabeltje vandaan komt.

flyhart;195314 schreef : Meh, natuurlijke reactie is dan sleutel omdraaien I guess :p Maar je hebt gelijk, voor dat soort doeleinden is het ook geschikt.

Of als je ene idiote vriend hebt, die z'n mazda 323 naar de sloop brengt.. en een week van tevoren alleen maar in de toerenbegrenser rijdt voor de grap..:crock:


:D Zo'n Mazda verdient ook zo'n crematie als je 't mij vraagt }:)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-02-2012 16:38 #900875 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Maurits' Volvo 360GLT MKII 1985
Ja, dat was Kay dus ;) z'n eerste auto :) die 323 was geniaal..

Dat kastje is overigens voor je schietstoel..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-02-2012 16:44 #900876 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Maurits' Volvo 360GLT MKII 1985
Hij had ook dit kunnen proberen, was misschien ook leuk geweest.
Volgens mij moet je met het schroefje de richting instellen.
Vraag blijft, wat is 't en wat doet deze magic black box?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD