show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Maurits' Volvo 360GLT MKII 1985

• Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-02-2012 23:33 #901067 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Maurits' Volvo 360GLT MKII 1985
Zodra een accu onder de 11,5-12 volt komt is bij een koude start onder het vriespunt overleden. Deze waarden zien er goed uit aangezien een accu max 14,4 volt is.

En de reden dat hij 13,51 volt aangeeft heeft puur mee te maken dat je verbruikers wat spanning vragen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-03-2012 10:25 #901081 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Maurits' Volvo 360GLT MKII 1985
Da's mooi meegenomen, dat de accu en de dynamo niet de boosdoeners zijn.
Net voor het eerst naar een bedradingsschema gekeken in de Haynes. In vakje K6 op blz. 380 blijkt dat zowel de radio als de verlichting op het contact zijn aangesloten.
Nu verdenk ik die verbinding er van dat het de motor af laat slaan, kortsluiting die het contact op 0 laat terugvallen. Dat verklaart ook waarom de motor weer blijft lopen als je de radio of verlichting gelijk weer uit zet. Weet iemand waar dit punt in de auto zelf zit? Dan kan ik daar extra goed zoeken naar slechte bekabeling.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-03-2012 14:59 #901174 door V300 register
De afspraak om gas in te bouwen bij de gebroeders Van Oursouw staat gepland. 22 maart wordt d-day :wave:
Waarschijnlijk heb ik de installatie er in de zomervakantie (rondje Noord-Itali? en daarna ook nog rondje Scandinavi? met Berlijn en Polen) al uit, en anders vlak daarna.
Voor die tijd is er nog wel wat in orde te maken helaas maar op marktplaats heb ik Koni load adjusters gevonden, lijkt me wel verstandig bij gasinbouw.
Dezelfde aanbieder heeft ook een nieuwe set Koni rood voor aan de voorkant maar die is helaas al gereserveerd. Mocht dat niet doorgaan dan zijn ze voor mij! :w00t:
Net een aantal plaatwerkers/lassers gemaild omdat ik weet dat Erik 't al druk genoeg heeft.
Wat zou een redelijke prijs zijn voor het inlassen van een vervangend stuk dorpel rechtsvoor? Zie aantal posts terug voor de foto.
De eerste prijsopgave die ik kreeg was ?450 voor het lassen en spuiten van de dorpel, ik heb geen idee of dit redelijk is of niet (:loser::D)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-03-2012 19:33 #901189 door V300 register
?450 voor een dorpel lassen is best duur denk ik. Ter vergelijking: Ik heb een professionele lasser gevonden die ?500 als richtprijs geeft om mijn auto helemaal te lassen. Dit is voorbalk + wielkastranden + gaatjes kokerbalken + nog een 10-tal andere gaatjes en plekjes. Afwerken zit daar dan niet bij.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-03-2012 19:54 #901190 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Maurits' Volvo 360GLT MKII 1985
ik lees "lassen en spuiten"

als je bedenkt dat het voorbereiden en spuiten van een roest- en schadevrij plaatdeel (voorscherm) al gauw 300 euro kan kosten (non-metallic), lijkt 450 voor het inlassen van een nieuwe dorpel ?n afwerken me niet gek. Ligt er wel aan WAT er precies gelast wordt. Alleen het rotte stukje in de buitenplaat van de koker, of ook gelijk de kriksteun en binnendorpel?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-03-2012 20:33 #901193 door V300 register
In het afwerken zit ook wat tijd en geld denk ik maar ik vond het ook best veel geld maar ik wil ht goed doen.
Dit is de eerste lasser die heeft gereageerd, ik heb hetzelfde mailtje maar een stuk of 5 lassers gestuurd die in de buurt zitten. Ik heb de foto van het vervangende stuk ook gestuurd dus ik ga er van uit dat ze ook de binnendorpel meenemen eigenlijk. Dat moet ik wel even navragen voor de zekerheid, ik wil wel dat de roest gelijk helemaal weg is.
Aan de lasser die het betrouwbaarst overkomt vraag ik ook of ie de wielkastranden en nog wat punten wil aanpakken, dan ben ik gelijk helemaal klaar.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-03-2012 12:47 #901225 door V300 register
Reken er alvast op dat er meer ellende aan het licht komt als je eenmaal gaat beginnen met roest verwijderen. Zelf ga ik het bij m'n daily in stapjes doen. Stukjes laten lassen en dan zelf afwerken en spuiten. M'n andere 360 ondergaat een totaalbehandeling. Dan moet je rekenen op enkele duizenden euro's.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-03-2012 13:02 #901226 door V300 register
Mijn plan is ook om het stapjes te doen, in de zomervakantie heb ik de auto en het geld nodig dus ik kan het nu niet allemaal in ??n keer laten doen.
De meest heikele punten wil ik wel zo snel mogelijk aanpakken, dan kunnen de cosmetische punten later wel.
Komende week ga ik langs bij de dichtstbijzijnde lasser omdat zij(!) graag de auto wil zien om een goede inschatting te maken, wat mij geruststelt omdat ik zo zeker weet dat de prijsopgaaf ook klopt. Via de mail klonk het al veel beter dan het eerste bedrijf dat reageerde.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-03-2012 14:33 #901325 door V300 register
Eventueel weet ik nog wel een goed adres in IJmuiden voor je.. Niet heel prijzig, maar je moet wel wat geduld hebben :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-03-2012 19:14 #901440 door V300 register
Ben jij dat zelf? ;D
Vooralsnog ga ik naar Floor Veuskens en als ik het goed heb gezien sponsor jij haar yeehaa!
De Hau?meister belde net aan met die mooie pakketje in zijn handen:

Binnenkort er onder knallen! Is goed te doen met alleen een brug toch?

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC