Maurits' Volvo 360GLT MKII 1985
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Maurits Cassee;195908 schreef : Ben jij dat zelf?
Vooralsnog ga ik naar Floor Veuskens en als ik het goed heb gezien sponsor jij haar yeehaa!
Haha nee ik ben zelf geen lasheld jammer genoeg! Ik heb mijn auto net laten lassen bij FH Neuteboom in IJmuiden (Die sponsoren mij weer haha).
oh ik zie je verhaal nu pas, mooie vonst dan die dempers !
Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|
Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|
- V300 register
- Verbannen
-
Sfeerimpressie:
Dit lassen was nodig om de remklauw los te krijgen, de bout was al dolgedraaid en daar zijn we behoorlijk lang mee bezig geweest tot de hulplijn met een lumineus idee kwam:
Toen was de bout binnen no-time los waarna het lager vervangen ook behoorlijk makkelijk ging. Vanavond doen we de andere kant.
Probleempje is dat de rem rechtsvoor aanloopt doordat de zuiger niet helemaal terugkomt, we hebben gisteren de zuiger al ingespoten met WD40 en 'm al een paar keer met een tang ingedrukt om vervolgens het rempedaal in te drukken waardoor hij weer naar buiten komt. Remmen gaat dus prima alleen komt ie net een millimeter te weinig terug uit zichzelf waardoor hij over het hele vlak van de schijf aanloopt en dus remt, de schijf is gelukkig niet krom. Zijn er nog andere manieren om de remzuiger gangbaarder te krijgen?
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
houd er dan wel rekening mee dat je de andere kant een zelfde behandeling moet geven.
Voor sleutelen aan remmen geldt overigens; begin er niet aan als je niet wee waar je mee bezig bent. Zo'n klusje kan ook prima op bijv. een sleuteldag en dan heb je er professionele hulp bij
- V300 register
- Verbannen
-
Overigens is het probleempje wat jij hebt mogen aanschouwen met de benzinelekkage etc weer opgelost

- V300 register
- Verbannen
-
volvofiel;196439 schreef : de remklauw open maken en schoonmaken, liefst dan ook de remslang vervangen
houd er dan wel rekening mee dat je de andere kant een zelfde behandeling moet geven.
Voor sleutelen aan remmen geldt overigens; begin er niet aan als je niet wee waar je mee bezig bent. Zo'n klusje kan ook prima op bijv. een sleuteldag en dan heb je er professionele hulp bij
Dat was de reden dat ik het samen met Floor doe, zij racet en sleutelt zelf dus enige ervaring met betrekking tot de remmerij is haar niet vreemd.
Ik vroeg het meer omdat dit nog niet het probleem heeft opgelost, wellicht dat meer pogingen wel soelaas bieden.
Dank voor het compliment! yeehaa! Zodra er iets te melden is meldt ik mij in het V3C Dating topic :humor:flyhart;196440 schreef : Je bent goed bezig Maurits! Al een beetje verliefd aan het worden op Floor?
Overigens is het probleempje wat jij hebt mogen aanschouwen met de benzinelekkage etc weer opgelost
Fijn dat je probleem is opgelost, prijzen van de deurrubbers zijn binnen.
De rol van 25m inclusief verzendkosten (?7,50) kost ?131,25
Delen we dat door 2 dan kom je op ?65,62 voor 12,5 meter.
Als we deze post mogen geloven is de lengte ongeveer 10,2m (kan nu niet meten want de bolide is niet bij de hand).
Doe je dat keer het normale tarief ? ?5,95 is het ?65,45 voor 11 meter wat dus goedkoper is. Dan betaalt ieder z'n eigen verzendkosten. Dus het maakt niet bijster veel uit. Met de rol heb je alleen meer snijruimte (2,3m vs 0,8m). Zeg maar wat je wil doen, als je de lengte van 't rubber exact kan meten kunnen we zelf een kloppende berekening maken.

- V300 register
- Verbannen
-

- V300 register
- Verbannen
-
Maurits Cassee;196441 schreef : D Zodra er iets te melden is meldt ik mij in het V3C Dating topic :humor:
Oehw echte lasromantiek! Smelt er toch meer samen dan alleen staal :w00t:Niet jaloers worden hoor, maar ze komt donderdag even bij mijn rolkooi kijken :yummie:
- V300 register
- Verbannen
-
Helaas duurt het lassen wel iets langer dan gedacht, vooral omdat de wielkastranden lang op zich laten wachten waardoor de LPG-inbouw deze week niet door kan gaan. Ik hoop op volgende week donderdag maar wacht met plannen totdat ik m'n wagen weer terug heb.
Ben heel benieuwd of het gedreun door de lagers weg is, zou heel fijn zijn :f