show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Maurits' Volvo 360GLT MKII 1985

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-02-2012 16:48 #900878 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Maurits' Volvo 360GLT MKII 1985
Zwarte doosje is de zekeringkast voor brandstofpomp en mistlampen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-02-2012 16:58 #900880 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Maurits' Volvo 360GLT MKII 1985
toch is een toerenbegrenzer wel prettig hoor voor het geval dat er een keer een vlinderklep open blijft staan.. maare, bij de meeste 360 zit er al een toerenbegrenzer verwerkt in de Renix unit en dan hoef je die (dure)rotor met toerenbegrenzer niet te plaatsen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-02-2012 17:13 #900881 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Maurits' Volvo 360GLT MKII 1985
Het contact uitzetten zoals Jos al zei is mijn eerste reflex ook.
Het kabeltje dat los zit gaat naar de carrosserie toe, aarde dus.
Net een heel klein stukje gereden en toen konden zowaar de lampen h??l eventjes aan zonder dat de motor afsloeg. In die korte tijd ging gelijk het lampje van de accu branden op het instrumentarium. Hoe meet ik of de dynamo wel laadt? Nogmaals, starten gaat ohne Probleme evenals andere verbruikers zoals kachel, achterruitverwarming en knipperlichten. Wel ontbreekt sinds aanschaf zekering nummer 17 (volgens de vraagbaak is dit de reservezekering). Wat mij verbaast is dat zowel de radio (die de motor doet uitvallen) op dezelfde zekering zit als de kachelaanjager die het wel gewoon doet. Dat is het probleem dus niet lijkt me.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-02-2012 19:57 #900893 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Maurits' Volvo 360GLT MKII 1985
doe dit nu eerst eens:

volvofiel;195184 schreef : een te lage accuspanning moet geen (of iig niet extreem) effect hebben op het wel of niet blijven lopen van de motor.
ik heb eens rondgereden met een accu die z? leeg was dat de metertjes (temp. en benzine) naar beneden zakten als ik het stadslicht aanzette. Misschien is het verstandiger om de bekabeling van de auto eens goed te bekijken (zekeringkast in de motorruimte en de stekkers die daar naartoe leiden aan de binnenkant van de auto, achter het handschoenenkastje).
Laadspanning meten doe je met draaiende motor, liefst met wat verbruikers aan. De spanning in rust is 12,9 Volt zoals ik lees, als de dynamo werkt moet er (zo uit mijn hoofd) meer dan 13,5 Volt gemeten worden

Iig zou ik eerst je bekabeling eens checken, dadelijk vliegt het ding nog in de fik :p

Plaatsen van vervangende portiergreeprubbers is een klusje van niks en wijst zichzelf. De uitsparingen zitten in de handgrepen. Echter zou ik dat even uitstellen tot een later moment en eerst eens (groot) onderhoud aan de motor uitvoeren.


Als je een multimeter hebt, is het meten van de laadstroom peanuts

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-02-2012 20:28 #900894 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Maurits' Volvo 360GLT MKII 1985
Vandaag heb ik een vluchtige blik geworpen op de kabels maar zal dat morgen veel uitgebreider proberen te doen voordat ik naar m'n werk ga.
Multimeter (+) sluit ik aan op het rode kabeltje van de dynamo en de - op de zwarte of massa?
Net even op fok.nl gekeken, als ik met de multimeter op de accu meet moet er 14,4v op staan, dan werkt de dynamo zegt men daar.
Dat ga ik morgenochtend even doen, is er iets anders waar ik op moet letten? Kan ik bijvoorbeeld de amp?res ook meten?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-02-2012 20:34 #900896 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Maurits' Volvo 360GLT MKII 1985

Maurits Cassee;195336 schreef : Vandaag heb ik een vluchtige blik geworpen op de kabels maar zal dat morgen veel uitgebreider proberen te doen voordat ik naar m'n werk ga.
Multimeter (+) sluit ik aan op het rode kabeltje van de dynamo en de - op de zwarte of massa?


Ik zou beginnen te meten op de accu, eerst motor uit, daarna motor stationair, en dan met een verhoogd toeren tal. Je wilt weten hoeveel laadstroom je krijgt bij de accu, kom je tekort, dan kun je gaan meten richting de dynamo. Krijg je bij de accu, geen of te weinig laadstroom, en geeft de dynamo wel genoeg af, dan weet je dat het ergens in de kabels zit..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-02-2012 21:09 #900901 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Maurits' Volvo 360GLT MKII 1985

Arjen850;195338 schreef : Ik zou beginnen te meten op de accu, eerst motor uit, daarna motor stationair, en dan met een verhoogd toeren tal. Je wilt weten hoeveel laadstroom je krijgt bij de accu, kom je tekort, dan kun je gaan meten richting de dynamo. Krijg je bij de accu, geen of te weinig laadstroom, en geeft de dynamo wel genoeg af, dan weet je dat het ergens in de kabels zit..


:y:
Ik zal morgen de scores doorgeven!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-02-2012 09:48 #900923 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Maurits' Volvo 360GLT MKII 1985
Is het allemaal gelukt met je dorpel?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-02-2012 10:38 #900926 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Maurits' Volvo 360GLT MKII 1985
De winnende getallen:
Motor uit: 12,55v
Stationair met alle verbruikers uit: 13,96v
Stationair met achtteruitverwarming aan, mistlichten aan, waarschuwingslichten aan, kachel op 3: 13,51v
Verhoogd toerental met alle verbruikers uit: ook ?13,96v
Verhoogd toerental met dezelfde verbruikers aan: ook ?13,51v
Betekent dit dat mijn accu nooit helemaal oplaadt? Verder lijkt het in orde, het is in ieder geval niet zo dat er helemaal niets gebeurt.
Meenemen van de dorpel is gelukt! Ben er nog een beetje in aan het slijpen zodat hij ook in mijn eigen wagen past. Voor het laten lassen moet ik maar eens op zoek gaan naar een lasser.
Aanbevelingen zijn welkom.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-02-2012 12:57 #900936 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Maurits' Volvo 360GLT MKII 1985
daar lijkt dan zo weinig mis mee, denk dat Anjo dan erg warm zit met het idee van je zekeringkast;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD