show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Maurits' Volvo 360GLT MKII 1985

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-01-2012 07:08 #899247 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Maurits' Volvo 360GLT MKII 1985
Komt omdat de middendemper dus een stukje was afgebroken. Ik heb als het goed is nog een potje RX staan, die gaat er bij het vervangen van de middendemper op. Dan ga ik ook beetje prikken nog. Alleen het gat in de dorpel rechtsvoor lijkt makkelijk door te prikken. De randen van de andere plekken zijn nog behoorlijk hard, dat viel mij mee.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Boris Duijndam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-02-2012 00:07 #900290 door Boris Duijndam (GAST)
Beantwoord door Boris Duijndam (GAST) in topic Maurits' Volvo 360GLT MKII 1985
Wauw dat is toevallig, elke keer als ik mijn vriendin naar huis rijd in de churchill laan is de deze wagen al opgevallen. ben er al paar keer voorbij gereden met mijn witte 144 en er naast gestaan. Toevallig daarnet weer toen ben ik gaan googlen op 360 wit GLT en vond zowaar dat jij deze auto hebt!

Prachtige wagen is de 164 toevallig ook van jou? mocht je hem ooit weg doen zou ik hem wel van je willen overnemen en er gas in zetten, prachtig!
Hulp bij restaureren en onderdelen kan ik je ook mee helpen heb een loods in ijmuiden waar me race auto's staan en 4 360's aan onderdelen.

Nalopen voor veiligheid kan ik dus ook voor je doen eventueel, ik race met de 360's dus alles is bij mij dik in orde!:y:

Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|

Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-02-2012 09:10 #900293 door V300 register
maurtis,

Heb kay ff gevraagd en hij zit voorlopig heel druk met z'n stage. Sorry.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-02-2012 15:46 #900309 door V300 register
Nadat ik er vorige week bij het monteren achter kwam dat de carterplug wel behoorlijk roestig was en ik dat niet helemaal vertrouwde heb ik de oliewissel een weekje uitgesteld omdat ik eerst een nieuwe plug wilde hebben, alleen het ringetje was niet voldoende.
Net dus de carterplug en bougies gehaald bij de dealer:

Vraag me af of de bougies precies goed zijn aangezien ik 'n B200E heb en die niet op de verpakking staat. De monteur die ze geleverd heeft zei dat het goed zal gaan aangezien de B200KE er ook op staat (katalysator+injectie? k=kat of zeg ik iets geks?), daar gaan we maar even vanuit.
Aanstaand weekend eerst naar Michael vd Heijden om een vervangend stuk dorpel te halen, het gat rechtsvoor bij de dorpel is echt rot dus die wil snel laten lassen. Vervangende delen lijken me daar een goed hulpmiddel bij.

mrborrie;194710 schreef : Wauw dat is toevallig, elke keer als ik mijn vriendin naar huis rijd in de churchill laan is de deze wagen al opgevallen. ben er al paar keer voorbij gereden met mijn witte 144 en er naast gestaan. Toevallig daarnet weer toen ben ik gaan googlen op 360 wit GLT en vond zowaar dat jij deze auto hebt!

Prachtige wagen is de 164 toevallig ook van jou? mocht je hem ooit weg doen zou ik hem wel van je willen overnemen en er gas in zetten, prachtig!
Hulp bij restaureren en onderdelen kan ik je ook mee helpen heb een loods in ijmuiden waar me race auto's staan en 4 360's aan onderdelen.

Nalopen voor veiligheid kan ik dus ook voor je doen eventueel, ik race met de 360's dus alles is bij mij dik in orde!:y:

Komende zondag ga ik naar IJmuiden om de dorpel bij Michael op te halen, ik geloof dat jij daar ook zit? Lijkt mee 'n leuke mini-meeting. De 164 is helaas niet van mij, er staan er twee rondom het plantsoen van de Prins Mauritslaan en er staat ook een mooie donkerblauwe 145. De donkerblauwe V70 classic is van paps.
Een Volvo-rijk buurtje dus yeehaa!
Het zou mooi zijn als je een check zou kunnen doen/helpen met restaureren want ik ben nog op zoek naar een lasser omdat ik in de zomervakantie er mee weg wil en voor die tijd ook gas wil laten inbouwen (nadat ie gelast is). Een deskundige die beter naar de algehele staat kan kijken is altijd fijn. Ik heb al van een deel van de deskundigheid van Jos mogen genieten bij 't demonteren van m'n uitlaat.

flyhart;194713 schreef : maurtis,

Heb kay ff gevraagd en hij zit voorlopig heel druk met z'n stage. Sorry.

Ok?, dan gaat ik 't bij iemand anders proberen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-02-2012 15:48 #900310 door V300 register
K/E, is gewoon goed dit;)

• Boris Duijndam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-02-2012 15:49 #900354 door Boris Duijndam (GAST)
Beantwoord door Boris Duijndam (GAST) in topic Maurits' Volvo 360GLT MKII 1985
Klopt ik zit daar ook, zit nu in Zweden dus kan er morgen niet bijzijn. wel uitkijken voor die mooie 760 turbo met het verplaatsen van het deel plaatwerk :P

Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|

Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-02-2012 14:35 #900405 door V300 register
Net een vervangende dorpel gehaald bij Michael in IJmuiden:

Voor dit gat:

Nu nog een lasser en ik ben er klaar voor.

mrborrie;194777 schreef : Klopt ik zit daar ook, zit nu in Zweden dus kan er morgen niet bijzijn. wel uitkijken voor die mooie 760 turbo met het verplaatsen van het deel plaatwerk :P

Veel plezier in Zweden, geef maar een gil als je terugbent dan kom ik wel een keer langs met m'n 360. De 760 stond nog onder 't doek dus daar heb ik niet zoveel van meegekregen helaas :woops:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-02-2012 17:23 #900627 door V300 register
Bij het wegbrengen van m'n broer heeft de toch al gammele antenne een snelle bocht helaas niet overleefd: Na een veelzeggend *boink* zag ik in mijn binnenspiegel midden het wegdek liggen. Het was een of ander Halfords geval die een van de vorige eigenaars er op had gezet. De vorige eigenaar is wel zo vriendelijk geweest om de originele antenne bij te leveren.
Echter; zo ziet het gat er nu uit:

Niet echt een schroefdraad te bekennen en als ik de radio aanzet en aan de antenne frummel kom ik niet verder dan ruis. Ik denk dat de antennekabel kaduuk is/het connectortje pleitos. Hoe krijg ik op een sjieke manier de hemel los/kan ik er bij? Heb niet zoveel trek om m'n interieur te mollen om alleen de radio aan de praat te krijgen en ik ben bang dat als ik de antenne laat zitten zoals ie nu vast zit (alleen in het gat gedrukt) hij bij de volgende vlotte move ook van het dak zal vallen, daarnaast is radio luisteren nu onmogelijk. Gelukkig hebben we de cassette met iPhoneadapter nog :yesyes:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-02-2012 17:42 #900634 door V300 register
Volgens mij (tijdje geleden alweer) moet je dat stuk plastic boven de voorruit verwijderen en dan kun je er geloof ik bij;) kan wat moeite kosten

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-02-2012 18:23 #900641 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Maurits' Volvo 360GLT MKII 1985
stuk plastic boven de ruit loshalen (wss dan ook even de zonnekleppen en panelen van de a-stijlen eraf, weet niet hoe dat zit bij een '85-er), dan de voorste balein van de hemelbekleding loshalen (vinger achter de metalen staaf a.k.a. "balein", richting de voorzijde van de auto drukken en dan naar beneden trekken), dan klap je een stukje hemelbekleding op en zie je het gat voor de antenne van onderaf.

de antennekabel klem je tegen het dak aan met dat zilverkleurige ringetje met tandjes/weerhaakjes. dit moet goed contact maken met het ijzer van het dak (aarde), anders krijg je ruis.
Voordat je de antenne aan de buitenkant vast zet, even een paar drupjes kit onder de voet smeren zodat je geen lekkage krijgt. Wijst zich verder allemaal vanzelf. Ohja, en even het gat inspuiten met tectyl ;)

Succes!

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC