show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Maurits' Volvo 360GLT MKII 1985

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-02-2012 20:25 #900832 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Maurits' Volvo 360GLT MKII 1985

Erik;195269 schreef : Ik gebruik geen kopervet meer voor remdelen. Er zijn betere vetten in de handel.

Grappig, die discussie is ook het 850 forum geweest. Ieder gebruikt wat hij of zij prettig vind. Voor mezelf heb ik een test gedaan met koperpasta en keramisch vet, beide afkomstig van de brezan.
Ik heb bij een ford focus 2.0 16V, nieuwe schijven, blokken en remklauwen gemonteerd, links met koper pasta, rechts met keramisch vet. Na 15000 km bij de beurt, de remmen los gehad, kopervet was nog aanwezig, uiteraard wel vuil geworden, keramisch vet was gewoon niet meer te vinden, blokken "gleden" dus droog door de brackets:)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-02-2012 20:25 #900833 door V300 register

Erik;195270 schreef : Bespeur ik hier een Anjo-cloon?

Hoe bedoel je dit?

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-02-2012 22:01 #900843 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Maurits' Volvo 360GLT MKII 1985
Positief. Je bent technisch zeer goed onderlegt leidt ik uit je antwoorden af. Ook Anjo is dit en heeft ook eens gezegd dat je verstandig met remdelen om moet gaan (veiligheid) vandaar de associatie.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-02-2012 22:27 #900844 door V300 register

Erik;195283 schreef : Positief. Je bent technisch zeer goed onderlegt leidt ik uit je antwoorden af. Ook Anjo is dit en heeft ook eens gezegd dat je verstandig met remdelen om moet gaan (veiligheid) vandaar de associatie.

Aha;) Ik heb dat idd gelezen vanavond. Maar met remmen mag je absoluut nooit "spelen" of wat dan ook, zowel voor jezelf als voor anderen kan het van levensbelang zijn.
Vanuit mij zelf: Ik moet er niet aan denken dat mijn dochtertje van 7 wordt aangereden door iemand die met alle goede bedoelingen zijn remmen heeft gedaan, maar die daardoor dus niet meer werkten..
In mijn andere berichten gaf ik al aan dat in mijn opinie een forum ook bestaat om elkaar te helpen( gaandeweg denk ik dat jij daar ook zo over denkt) en wat is dan de moeite om voor iemand even naar zijn of haar remmen te kijken, of zelfs eens te helpen met de montage of onderhoud hiervan..
Als dat veel ellende kan voorkomen, dan zie ik daar veel heil in:yesyes:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-02-2012 22:44 #900847 door V300 register

Arjen850;195263 schreef : Als je de remmen reinigt, wat versta je daar dan onder? Heb je dan de blokken eruit gehad, trommels gedemonteerd, raakvlakken e.d. van iets kopervet voorzien? Als ik het zo hoor, dan loopt je remklauw iets aan, of blijven de blokken hangen, rij daar niet te lang mee door. Misschien is het goed om bij de "stage 0" wat meer hulp in te roepen van iemand die hier wat meer thuis in is, ik vind dat je veiligheid niet uit het oog moet verliezen.
Wel erg leuk te lezen dat je je hier zo op stort:)

Ik was niet specifiek genoeg, heel veel verder dan het sprayen met remmenreiniger ben ik niet gekomen, de schijven waren niet erg vettig en zien er nog wel aardig uit. Rechts (waar de schijf aanloopt) zijn 'afdrukken' te zien van de blokken. Links is de schijf schoon en loopt hij soepel rond.
Verder ga ik zelf niet aan mijn remmen zitten, dat lijkt mij niet veilig en aan het verkeer deelnemen doen we met z'n allen dus ik kan dat ook niet maken naar anderen toe.

Arjen850;195284 schreef : Aha;) Ik heb dat idd gelezen vanavond. Maar met remmen mag je absoluut nooit "spelen" of wat dan ook, zowel voor jezelf als voor anderen kan het van levensbelang zijn.
Vanuit mij zelf: Ik moet er niet aan denken dat mijn dochtertje van 7 wordt aangereden door iemand die met alle goede bedoelingen zijn remmen heeft gedaan, maar die daardoor dus niet meer werkten..
In mijn andere berichten gaf ik al aan dat in mijn opinie een forum ook bestaat om elkaar te helpen( gaandeweg denk ik dat jij daar ook zo over denkt) en wat is dan de moeite om voor iemand even naar zijn of haar remmen te kijken, of zelfs eens te helpen met de montage of onderhoud hiervan..
Als dat veel ellende kan voorkomen, dan zie ik daar veel heil in:yesyes:

Dit is precies wat ik bedoel :yesyes: yeehaa!
Toch wil ik zelf ook iets leren bij het vernieuwen van de remmen en het daarom niet helemaal uit handen geven. De bedoeling is om nieuwe schijven+blokken te monteren, rubberen slangetjes te vervangen voor RVS en de vloeistof te verversen. Ook mogen de remklauwen even verschoond als het aan mij ligt. Ik kan langs een garagist gaan om vervolgens te merken dat alles weer goed is maar liever leer ik er ook nog wat van, dan heb je mijns inziens ook eerder door of er wat aan de hand is.
Zo vond ik het zelf vervangen van de uitlaat een goed leermoment, bij het monteren hing hij iets scheef waardoor hij bonkte, dat heb ik vandaag hersteld; het geeft veel meer voldoening en ik weet nou ook waardoor de bonk kwam en dat het niet iets ernstigs was.
Zo hoop ik ook mijn probleem met het uitvallen bij inschakelen van lampen of radio te verhelpen, dan ben ik weer wat wijzer (eerst maar eens uitpluizen wat het zou kunnen zijn :crazy1:).
Kortom de volgende sleuteldag mag ik niet missen!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-02-2012 23:00 #900850 door V300 register
Naar mijn mening kun je de remmen perfect zelf doen, heb ik bij de scooter zelf ook geleerd door het doen. Alleen houd je verstand er bij!

Wat ik zelf destijds heb gedaan toen ik aan de scooter begon:
-Van tevoren goed inlezen op internet of een boek.
-Eerst ??n rem, dan heb je nog een back-up (bij een auto zelfs 3) wanneer je de zaak voorzichtig gaat proberen.
-Iemand met ervaring in de buurt zodat je dingen kunt vragen, en hij je werk na kan kijken.

Dit alles is trouwens sowieso wel handig bij het sleutelen :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-02-2012 23:03 #900851 door V300 register

General Custom;195290 schreef : Naar mijn mening kun je de remmen perfect zelf doen, heb ik bij de scooter zelf ook geleerd door het doen. Alleen houd je verstand er bij!

Wat ik zelf destijds heb gedaan toen ik aan de scooter begon:
-Van tevoren goed inlezen op internet of een boek.
-Eerst ??n rem, dan heb je nog een back-up (bij een auto zelfs 3) wanneer je de zaak voorzichtig gaat proberen.
-Iemand met ervaring in de buurt zodat je dingen kunt vragen, en hij je werk na kan kijken.

Dit alles is trouwens sowieso wel handig bij het sleutelen :D

Als je de achterremmen als back up gaat gebruiken, dan gaat het niet goedkomen;)

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-02-2012 23:06 #900852 door E. van Oostveen
@ Bart: Dat is 1.

2 is de ervaring (herkennen van problemen) en controle/inzicht van de werking. Zeker weten dat alles goed functioneert. Gelukkig hebben de Volvo's een gescheiden remsysteem, maar als er iets mis is met de hoofdremcylinder, dan kan hij prima ontlucht zijn en in de garage goed functioneren, maar 5 a 10 km verderop kan er het toch tot problemen leiden.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-02-2012 23:07 #900853 door E. van Oostveen
En in een seconde je handrem aantrekken is ook een sport apart....

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-02-2012 23:08 #900854 door E. van Oostveen
En, oh ja die werkt meestal alleen op de ......achterremmen (afstelling x werking x goede montage)

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC