Denkt U even mee?

• Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
02-10-2014 21:24 #144132 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Denkt U even mee?
Weer iets uitgesloten vandaag. Eenwegklep weg en rechtstreeks een slang naar de carb van de drukregelaar...geen verschil

Mengsel iets rijker gezet en kleppen gesteld...geen verschil

Toch eens de versnellingsbaksteun helemaal ervan af halen...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Johan Geers (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
03-10-2014 01:15 #144135 door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic Denkt U even mee?
Beste Arno, de bellen komen meestal als je gaat rijden dan gaat de benziene in je tank heen en weer en komt telkens je aanzuigpijp vrij van de benziene.
En dan kost het voor de pomp heel wat vermogen om die luchtbel weg te werken of het nu een goed zuiger is of niet.

succes

Johan Geers

• Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
03-10-2014 07:20 #144137 door Arno Pfennings
Hoi Johan,

Er waren reeds geen luchtbellen meer na de laatste aanpassing, dus het wordt even verder zoeken.

Groet

Arno

• Jan van Bochove
  • Platinum lid
  • Platinum lid
  • '66 combi
Meer
03-10-2014 17:48 #144152 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic Denkt U even mee?
Het begint een beetje "van de hak op de tak" verhaal te worden.... ;) of moet ik zeggen "van de pomp op de versnellingsbaksteun" :D

Op zich hoeft dat niet erg te zijn, het is hobbywerk en ook mijn gedachten springen soms van de hak op de tak als je een oplossing zoekt voor een lastig probleem als dit.
Ik vind dat je op zich goed bezig bent door metingen te verrichten.Alleen als ik een paar berichtjes geleden vraag of de gemeten druk stationair 5 PSI is of onder belasting en op toeren krijg ik daar geen antwoord op.
Dat is niet zo zeer jammer voor mij maar ik denk dat je op deze manier onvoldoende gebruik maakt van de forumleden die (op jouw eigen verzoek) meedenken.
Als de benzinebehoefte groter is dan de pomp leveren kan zal de opvoerdruk bij hoge belasting, (dus hoge consumptie) enorm in elkaar storten. De vraag lijkt mij dus redelijk relevant.

Ik vind het leuk om mee te denken maar het zou wel leuk zijn als er dan ook enige feedback is, ook als het antwoord je misschien helemaal niet aan staat Benzineslang schroefdraden enzo

Laat ik er voor de zekerheid even nadrukkelijk bij zeggen dat ik je niets kwalijk neem, ik snap je positie maar al te goed, je wilt je probleem oplossen en iedereen heeft zo zijn stokpaardjes waar hij het eerst zoekt. Ik vraag in de werkplaats ook vaak zat advies aan collega's en krijg ook wel eens antwoorden die lastig zijn of veel werk opleveren, die laat je dan liever even liggen :lol: niets menselijks is ons vreemd.

Ik heb een VW buggy gehad en daar bouwde ik ook een elektrische benzinepomp op.Niet gehinderd door enige kennis van zaken prakte ik het ding achter op de motor "want daar is al mooi spanning na contact". Vervolgens liep het blok super beroerd als ik vermogen vroeg, even ging het goed en dan begon het gehakkel........
Pomp verplaatst naar bezinetank, nooit meer last gehad.
Het is immers ook niet voor niets dat veel elektrische benzinepompen óók nog eens gevoed worden door een in-tankpomp.
Dat nog los van het feit dat de hoofdpomp ook nog dicht bij de brandstoftank is geplaatst.
Het is dus de moeite waard om Johan's opm nog eens serieus te overwegen.

groet, Jan

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

• Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
03-10-2014 20:03 #144156 door Arno Pfennings

Het begint een beetje "van de hak op de tak" verhaal te worden.... ;) of moet ik zeggen "van de pomp op de versnellingsbaksteun" :D

Yep. Het motto van dit topic is het laten zien van de zoektocht incl falen en niet enkel de uiteindelijke oplossing. Tips zijn daarbij altijd welkom

Alleen als ik een paar berichtjes geleden vraag of de gemeten druk stationair 5 PSI is of onder belasting en op toeren krijg ik daar geen antwoord op.
Dat is niet zo zeer jammer voor mij maar ik denk dat je op deze manier onvoldoende gebruik maakt van de forumleden die (op jouw eigen verzoek) meedenken.

Ach, zie het als een beknopte verslaglegging. 5PSI dus continue bij hoge en lage toeren. Onder belasting is begrijpelijk moeilijk af te lezen aangezien ik al rijdend dan niet meer goed bij het stuur kom :D
Ik probeer volledig te zijn maar ben niet feilloos.

Ik vind het leuk om mee te denken maar het zou wel leuk zijn als er dan ook enige feedback is, ook als het antwoord je misschien helemaal niet aan staat viewtopic.php?f=139&t=23321&start=10

Voorbarige conclusie. Feedback is er genoeg lijkt mij, maar boeken schrijven gaat niet lukken. Het is sleutelen in een uur dat ik 'avonds na het werk kan vinden. Overigens dingen die mij niet aan staan zijn er zelden, zeker er niet als het kennis vergroot.

Hoe dan ook, ik kruip er weer heelijk in/onder met een paar steeksleutels. ;)

Groet,

Arno

• Johan Geers (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
04-10-2014 01:52 #144161 door Johan Geers (GAST)
Beste Arno bekijk dit topic eens locatie electriesche benzienepomp er staan ook types in voor motoren tot 200PK en boven de 200PK.
forum.alfaclub.eu/viewtopic.php?t=66943

succes

Johan Geers

• Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
04-10-2014 08:07 #144163 door Arno Pfennings
Hoi Johan,

De nieuwe pomp zou ruimschoots moeten voldoen (Carter 4070). Specificaties 4PSI en 70 GPH(Freeflow en 30GPH bij volle druk)
De plaatsing lijkt nu ook in orde, druk is maximaal en geen luchtbellen of drukvariatie in elke situatie.

www.jegs.com/i/Carter/180/P4070/10002/-1

De mechanische pomp is er overigens uit en vervangen door een afdekplaat (van Ben ;) )

Groet

Arno

• Johan Geers (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
04-10-2014 11:14 #144164 door Johan Geers (GAST)
Beste Arno, je moet wel 4.5 PSI per carburator hebben en houden als je met een pomp twee carburators gaat voeden kan dit wel eens mis gaan.
Heb je de druk bij de carburators al eens gemeten?
Onderstaande heb ik van het internet opgepikt.
Excessive fuel pump pressure: Avoid extremes in fuel pressure. At IDLE, there should not be any more than 5.0 psi; if the vehicle has an adjustable fuel-pressure regulator, set it to 4.5 psi. With most fuel pumps the minimum fuel pressure is encountered at high rpm and WOT. Fuel pressure should not drop below 2.0 psi. If it does, a fuel pump with more capacity may be required.

www.carburetion.com/troubleshoot.htm

nogmaals succes

Johan Geers

• Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
04-10-2014 13:29 #144166 door Arno Pfennings
Hoi Johan,

De druk blijft stabiel op een waarde van ca.4..5 (metertje is m.i. niet helemaal betrouwbaar) en dit is voordat de benzine de carbs in gaan.

Arno

• Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
04-10-2014 17:03 #144171 door Arno Pfennings
Nog eens gemeten zonder drukregelaar. Inderdaad 4..5PSI en bij gas geven even naar 3PSI.
Oude stroomverdeler geprobeerd maar kennelijk was dat ding echt al naar de hemel. De 123ign terug, ook niets vreemds aan te zien. Rotor toch maar vervangen en weer op 16GRD afgesteld bij stationair.

Rondje gereden en bij terugkomst bij het uitzetten van de motor een ferme knal uit de uitlaat (teveel onverbrande benzine)....
De gemeten AFR maar eens links laten liggen en de sproeiers een flinke stap armer zetten om te kijken of het verschil maakt.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD