Denkt U even mee?

• Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
13-09-2014 18:20 #143436 door Arno Pfennings
Denkt U even mee? is gemaakt door Arno Pfennings
Met het nieuwe uitlaatspruitstuk op de 2.1L B20 met dubbele DCOE dacht ik dat het wel eens tijd was om de timing nog een keer af te stellen en middels een proefrondje naar de AFR data te kijken. Timing staat netjes op 16Grd bij 1100-1200 Omw/Min

Ik heb een rondje gemaakt, ging aardig maar er is iets mis. Stationair loopt de motor als een zonnetje en als ik zonder belasting gas geef klinkt het nog steeds goed, maar geef ik onder belasting meer gas dan volgt er toch een gehakkel...alsof er een extra brom op de normale brom komt. Even het gevoel alsof de boel maar op 3 pitten loopt.

Vacuum gecheckt en het was 2x 10 en 2x10,5...niet slecht dus. Vervolgens maar eens gaan kijken naar de bougies en 1 zag er iets lichter uit dan de anderen. deze vervangen en een rondje gemaakt. Nog steeds hetzelfde. Toen de colourtune in elk gat om te zien of elke bougie de juiste vonk zou hebben....alle 4 goed. Nog even de sproeiers verdraaid totdat ze allemaal dezelfde kleur hadden met de colourtune.

Vacuum van de carburateurs gemeten...alle 4 nagenoeg hetzelfde...

Volgens mij rest er enkel nog de benzinetoevoer checken, maar waardoor werd het dan ineens minder terwijl er een groot helder filter achter de pomp zit...(troep ervoor natuurlijk?)....maar als het verarming van de brandstof zou zijn had ik buiten het luideren gebrom ook nog wel wat ploffen uit de uitlaat verwacht maar dat gebeurde niet.

Of zie ik nog iets anders over het hoofd dat ik kan checken?

Nou bollebozen :ugeek: ;) ik ben benieuwd

Groet

Arno

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Rene Brandt
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
13-09-2014 19:14 #143438 door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic Denkt U even mee?
Spruitstukpakking bij de uitlaatpoort 1e cilinder sluit niet 100% af??.

• Hansw
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
13-09-2014 20:12 #143440 door Hansw
Beantwoord door Hansw in topic Denkt U even mee?
Arno, toevallig deze week een identieke klacht gehoord. bleken de bougiekabels uit eindelijk te zijn.. nu zal je dat best wel voor elkaar hebben, maar als je eensetje hebt liggen..

• Teun van Popta
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
13-09-2014 20:24 #143442 door Teun van Popta
Beantwoord door Teun van Popta in topic Denkt U even mee?
Hi Arno,

Je hebt deze set-up toch niet op de mechanische benzinepomp lopen? Die trekt de vraag niet echt.

Teun

"a restoration is a triumph of vision over economics"

• Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
13-09-2014 21:23 #143443 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Denkt U even mee?
Teun mechanisch met drukregelaar en voorheen liep alles heeeel lang top (binnenwerk pomp is gereviseerd)

• Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
13-09-2014 23:21 #143448 door Arno Pfennings
Hoi Hans,

Ik had ook de verdenking op de kabels maar door met de colourtune te checken weet ik zeker dat dit goed zit.

Arno

• Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
13-09-2014 23:26 #143449 door Arno Pfennings
Rene, zou kunnen maar ik vind het effect wel heel extreem. Wellicht handig om even hortend een proefrit te maken en met warme motor het moeren van het spruitstuk aan te trekken....je weet immers maar nooit

• Teun van Popta
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
14-09-2014 10:29 #143456 door Teun van Popta
Beantwoord door Teun van Popta in topic Denkt U even mee?
En toch even perslucht op de benzineleiding richting carbs zetten om zeker te weten dat er nergens een vuiltje zit? Is zo gebeurd en je hebt weer een oorzaak uitgesloten.

Teun

"a restoration is a triumph of vision over economics"

• Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
14-09-2014 11:41 #143460 door Arno Pfennings
Hoi Teun, vandaag even het filter ertussenuit en een klein rondje gemaakt. Nog hetzelfde.

What crossed my mind.....

Het verschil tussen stationair/stilstaand goed naar hoge toeren lopen en het op hogere toeren rijden is natuurlijk de overbrenging :shock:

Onder auto gekeken en de uitlaat en spruitstuk zitten goed. Motor loopt als een zonnetje maar bij het rijden doortrekken naar boven de 3000..4000 toeren gaat er iets in resonantie en dit gaat duidelijk te koste van de kracht naar de weg.

Alvast de achterkant eens opgekrikt en nu komt het aan op de juiste stap voor stap analyse. Differentieel, steekas, aandrijfas, versnellingsbak/koppeling(verwacht ik niet aangezien bij lagere toeren alles goed is), vliegwiel?

Wederom tips en analysemethoden zijn van harte welkom ;)

Arno

• Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
14-09-2014 14:18 #143465 door Arno Pfennings
Ik zat nog te denken of misschien het binnenwerk van de laatste demper los ligt...maar dat lijkt mij sterk

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD