Denkt U even mee?
- Niek de Boer
- Platinum lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rene Brandt
-
- Platinum lid
-
dit komt neer op ong 300 mbar , ik weet niet wat de drukregulaar levert maar zijstroomcarburateurs van weber of dellorto werken op 30 mbar , je brandstofpomp levert dus factor 10 teveel druk.
mijn dellorto's werken prima met de mechanische brandstofpomp en een drukregelaar van biesheuvel autosport van 30 mbar.
omdat ik ook op lpg rijdt is het effect te controleren door de brandstofschakelaar op neutraal te zetten.
de druk valt dan weg.
zijstroomcarburateurs hebben de neiging over te stromen bij een te hoge brandstofdruk.
de motor verzuipt dan dus.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
Vanochtend de carbs een stuk armer gezet en een proefrondje gemaakt. Het lijkt hetzelfde en nog steeds een plof na het uit zetten van de motor. Brandstof in de uitlaat door onvolledige verbranding kan ook voorkomen als de ontsteking regelmatig miseries zou hebben.
De bobine door gemeten en die is in orde. Primair enkele ohms en secundair een aan "k".
Eens kijken of ik de oude stroomverdeler weer aan de praat kan krijgen tvv de 123ign
- Jan van Bochove
-
- Platinum lid
-
- '66 combi
OK, je zult wel moeten maar toch, ik ken er zat die de handdoek in de ring gooien na zoveel tegenslag/zoeken.
Niet om door te blijven zeuren over de druk maar door meerdere meedenkers is toch het belang aangegeven van druk.
Ik snap dat je onder het rijden niet je hoofd onder de motorkap kunt steken, ook begrijp ik dat de meter die er nu op zit je niet de meest betrouwbare indruk geeft.
Daarom wil ik je een voorstel doen;
Ik stuur je een nauwkeurige, grote (dus goed afleesbare) drukmeter op die meet van 0-600millibar, een slordige 9 PSI dus.
Bij die meter zal ik dan een stuk slang zoeken en een t-stukje.
Kan je de meter in je auto plaatsten en eens goed observeren wat de druk doet onder diverse omstandigheden.
Ik betaal de verzendkosten jouw kant op, jij de retourzending als je klaar bent.
Of je moet gelijk iets willen kopen waar je nog wat meer mee kunt ;
www.datona.nl/benzinedrukmeter.html , kan je ook vacuüm mee meten
En dan helemáál iets anders; je hebt toevallig toch niet verkeerde brandstof getankt hé zo rond het begin van het probleem?
Paar maanden geleden op de zaak nog meegemaakt dat er uren gezocht is naar een beroerd-lopende-motorstoring en het uiteindelijk om verkeerd getankte brandstof ging.Gaat je motor (afhankelijk van procentuele vervuiling) ook beroerd op lopen.T'zal wel niet maar je weet het nooit.
groet, Jan
EDIT; ik zie net op de link dat ze die meter voor die 15,- zelfs ook nog gratis opsturen

Mijn aanbod staat maar in jouw geval wist ik het wel hebbe-hebbe-hebbe :lol:
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt

- 05703-dummy
-
- Platinum lid
-
Groet, Hans
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-

Ik heb ondertussen een geweldige meter gevonden. Ooit van mijn vader geweest om de druk in CV ketels af te stellen.
Wat op de foto zie je de waarde tijdens stationair en zonder drukregelaar. De druk regelaar is overigens ook niet echt het toonbeeld van robuust engineeren aangezien het palletje van het afsluitklepje bleef hangen. Dit zag ik toe ik de boel uit elkaar heb gehaald en het weer gangbaar werd. Vervolgens de regelaar op 200mBar afgesteld.
Nu een lang stuk siliconenslang op de kop tikken en die meter kan ik de cabine worden afgelezen (wel op de weg blijven letten ondertussen

Groet
Arno
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
En dan helemáál iets anders; je hebt toevallig toch niet verkeerde brandstof getankt hé zo rond het begin van het probleem?
Paar maanden geleden op de zaak nog meegemaakt dat er uren gezocht is naar een beroerd-lopende-motorstoring en het uiteindelijk om verkeerd getankte brandstof ging.Gaat je motor (afhankelijk van procentuele vervuiling) ook beroerd op lopen.T'zal wel niet maar je weet het nooit.
Voor de volledigheid: gewoon 95 in de tank

- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
Hey Arno, uit een ander topic maak ik op dat je blok bij Ben Flierman vandaan komt. Is hij niet de aangewezen persoon om eens met je mee te denken :roll:
Ben kijkt en denkt mee (ook via email tussen ons)

- Jan van Bochove
-
- Platinum lid
-
- '66 combi
Toen ik mijn 245 diesel nog had was die ook helemaal volgehangen met meters, meten is weten

Ik ben benieuwd hoe een proefrit straks uit zal pakken met de meter in het zicht.
Misschien is alles in orde en kan je het druk-verhaal wel definitief terzijde leggen.
Hopelijk kan zo het lijstje met mogelijke oorzaken steeds korter worden.
succes, groet Jan
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt