- Berichten: 491
Denkt U even mee?
- Ivo Van Antwerpen
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
08-10-2014 10:23 #144306
door Ivo Van Antwerpen
Beantwoord door Ivo Van Antwerpen in topic Denkt U even mee?
De rem werkt dan gewoon zonder bekrachtiging. Ik zou wel alles afdoppen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 05703-dummy
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1950
08-10-2014 22:17 #144349
door 05703-dummy
Groet, Hans
Beantwoord door 05703-dummy in topic Denkt U even mee?
In zoverre "gewoon" dat je natuurlijk wel aanzienlijk harder moet trappen om al die pk's weer tot stilstand te brengen, wees daar goed op bedacht want voor jou voelt het zeker niet "gewoon"!"Ivo Van Antwerpen (GAST)" schreef:
De rem werkt dan gewoon zonder bekrachtiging.
Groet, Hans
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1725
09-10-2014 00:15 #144353
door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Denkt U even mee?
Duidelijk.
Het ging mij er om om te weten dat ik wel nog zou kunnen remmen

Natuurlijk even de "feel" oppakken in het eerste stuk rijden.
Groet
Arno
Het ging mij er om om te weten dat ik wel nog zou kunnen remmen


Natuurlijk even de "feel" oppakken in het eerste stuk rijden.
Groet
Arno
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1725
11-10-2014 15:54 #144425
door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Denkt U even mee?
Rembekrachtiger er vanaf en hetzelfde resultaat...dus dat is het niet
Op naar de stroomverdeler
Op naar de stroomverdeler
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1725
11-10-2014 17:50 #144429
door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Denkt U even mee?
De stroomverdelerkap en rotor had ik recent gecheckt/vervangen en wat schets mijn verbazing? De koolstofaandrukpen in het midden van de kap is compleet verpulverd. Ik wel eens meegemaakt dat er een stuk van afgebroken was maar dit slaat alles. En toch bleef de boel rijden aangezien de vonk kennelijk de afstand bleef overbruggen. Met nieuwe kap/rotor trekt het meteen een stuk beter op maar het probleem blijft.
Misschien is de oorzaak te vinden richting de verpulverde koolstofpin....te hoge stroom door de verdeler bijv?
Ik ga de oude verdeler maar eens zoeken
Misschien is de oorzaak te vinden richting de verpulverde koolstofpin....te hoge stroom door de verdeler bijv?
Ik ga de oude verdeler maar eens zoeken
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1725
11-10-2014 17:51 #144430
door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Denkt U even mee?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1725
11-10-2014 17:51 #144431
door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Denkt U even mee?
:shock: :shock: :shock:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1725
11-10-2014 19:18 #144434
door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Denkt U even mee?
De oude verdeler erin, timing afgesteld, proefrondje...hetzelfde...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 05703-dummy
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1950
11-10-2014 21:13 #144439
door 05703-dummy
Groet, Hans
Beantwoord door 05703-dummy in topic Denkt U even mee?
Dit is toch om helemaal gek van te worden 
Wat heb je nu nog niet uitgesloten :roll:
Denk denk denk...
EUREKA (hoop ik) :idea: Heb je je boordspanning wel eens gemeten tijdens het rijden? Ik heb ooit een Escort gehad die van tijd tot tijd rottig begon te lopen. Tijd naar gezocht totdat ik tijdens inparkeren toevalig merkte dat m'n koplampen plots feller gingen branden waarbij de motor slecht ging lopen. Bleek een gare spanningsregelaar te zijn die af en toe een te hoge spanning af gaf waardoor de ontsteking (of waarschijnlijk het ontstekingstijdstip) over z'n nek ging. Wellicht dat bij jou met hoge toeren de spanning ook te hoog oploopt, zou ook de verbrandde koolstift in je verdeelkap kunnen verklaren (12V te hoog, hoogspanning ook te hoog!)
Meten is weten :geek:
Ben benieuwd en succes weer! Hans.

Wat heb je nu nog niet uitgesloten :roll:
Denk denk denk...
EUREKA (hoop ik) :idea: Heb je je boordspanning wel eens gemeten tijdens het rijden? Ik heb ooit een Escort gehad die van tijd tot tijd rottig begon te lopen. Tijd naar gezocht totdat ik tijdens inparkeren toevalig merkte dat m'n koplampen plots feller gingen branden waarbij de motor slecht ging lopen. Bleek een gare spanningsregelaar te zijn die af en toe een te hoge spanning af gaf waardoor de ontsteking (of waarschijnlijk het ontstekingstijdstip) over z'n nek ging. Wellicht dat bij jou met hoge toeren de spanning ook te hoog oploopt, zou ook de verbrandde koolstift in je verdeelkap kunnen verklaren (12V te hoog, hoogspanning ook te hoog!)
Meten is weten :geek:
Ben benieuwd en succes weer! Hans.
Groet, Hans
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 3560
12-10-2014 01:57 #144447
door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic Denkt U even mee?
Beste Arno, even de dynamo afkoppellen heb je een constnate spanning en dan even proberen.
succes met dit hardnekkig probleem.
Johan Geers
succes met dit hardnekkig probleem.
Johan Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.