Denkt U even mee?

• Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
23-09-2014 22:13 #143772 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Denkt U even mee?
Jan, ach balen...is het niet echt...ben er altijd weer uit gekomen...was wel graag met het ding naar de beurs gereden...nog een paar dagen te gaan ;)

Poetslap zit er niet in overigens :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Boele Braaksma
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
24-09-2014 09:18 #143783 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Denkt U even mee?
Juist naar de Beurs komen met die wagen! Ben erg benieuwd!

Wat zijn je compressie waarden? Kan het wellicht te maken hebben met de recente wijziging van luchtfilters?

Als je de motor 4000 rpm laat draaien, wat is dan de vervroeging? Welke ontsteking heb je? 123?

• Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
24-09-2014 09:29 #143784 door Arno Pfennings

Juist naar de Beurs komen met die wagen! Ben erg benieuwd!

Wat zijn je compressie waarden? Kan het wellicht te maken hebben met de recente wijziging van luchtfilters?

Als je de motor 4000 rpm laat draaien, wat is dan de vervroeging? Welke ontsteking heb je? 123?

Hoi Boele,

Naar de beurs rijden zou niet zo verstandig zijn aangezien het brandstofmengsel vaak veel te arm is en dat is niet goed voor het blokje.
Compressiewaarden had ik als een van de eerste gemeten (zie dit topic) en het kwam uit op 2x10 en 2x10,5...niets mis mee
Vervroeging: ik heb het op ca 16GRD staan en ook geprobeerd op 20GRD...geen verschil...inderdaad de 123ign

Groet

Arno

• Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
24-09-2014 09:30 #143785 door Arno Pfennings
O ja, die vervroegingswaarden waren bij 1200 Omw/Min. 4000 zal ik nog eens checken

• Boele Braaksma
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
24-09-2014 09:41 #143786 door Boele Braaksma

"Arno Pfennings" schreef:
O ja, die vervroegingswaarden waren bij 1200 Omw/Min. 4000 zal ik nog eens checken

Hoi, het mag ook een andere waarde zijn, maar het gaat erom dat je dan de vervroeging flink moet zien oplopen naar 35-40 graden voorontsteking.

• Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
24-09-2014 09:50 #143788 door Arno Pfennings
Goed punt. Normaal check ik dit altijd even maar aangezien het altijd van stationair netjes zoals verwacht op liep heb ik het nu niet gecheckt

• Boele Braaksma
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
24-09-2014 10:13 #143790 door Boele Braaksma
Het is overigens niet dat ik hier ervaring mee heb hoor, ik probeer alleen mee te denken. Het zal toch een zoektocht worden naar meten etc. Weet je zeker dat het uitlaatspruitstuk niet lekt bijvoorbeeld? Wellicht bij een garage met een CO meter snuffelen, of luisteren door een stuk tuinslang aan het oor te zetten.

• Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
24-09-2014 11:42 #143792 door Arno Pfennings

Het is overigens niet dat ik hier ervaring mee heb hoor, ik probeer alleen mee te denken. Het zal toch een zoektocht worden naar meten etc. Weet je zeker dat het uitlaatspruitstuk niet lekt bijvoorbeeld? Wellicht bij een garage met een CO meter snuffelen, of luisteren door een stuk tuinslang aan het oor te zetten.

Uitlaatspruitstuk is helemaal nieuw en opnieuw gemonteerd. CO meter heb ik...maar AFR meter geeft ook al voldoende info (teveel zuurstof of te weinig brandstof indicatie)

• Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
24-09-2014 12:28 #143795 door Arno Pfennings
Gaandeweg vallen er steeds banalere oorzaken in aangezien ik het bijna verwacht (of hoop) dat het achteraf gezien iets onbenulligs moet zijn geweest en er onnodig hard gezocht werd.

De dynamo zit akelig kort bij het uitlaatspruitstuk...wat als de het spruitstuk iets uitzet, de motor heen en weer wappert en de dynamo met een aanzienlijke kracht tegen het spruitstuk aan slaat????

Je kunt het zo gek niet bedenken...toch ook maar checken

• Rob Baeten
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
24-09-2014 13:16 #143797 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Denkt U even mee?
Met dit soort dingen moet je inderdaad "outside the box" denken Arno. Als je dynamo inderdaad tegen het spruitstuk komt dan moet je dit waarschijnlijk kunnen zien. Kijk anders eens of je een beschadiging ziet op de plek waar je denkt dat de twee elkaar raken. Is er geen mogelijkheid om je waterpomp direct van de pulley aan te drijven en even een rondje te rijden zonder dynamo?

Groeten, Rob

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD