- Berichten: 1725
Denkt U even mee?
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
Minder
Meer
24-09-2014 16:05 #143803
door Arno Pfennings
Rob, dezelfde gedachten, thx
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Denkt U even mee?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1725
24-09-2014 18:22 #143811
door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Denkt U even mee?
Dynamo lijkt veilig te zijn
Timing gecheckt. 16GRD bij 1200 en voor zover ik kon schatten 35GRD richting hogere toeren
Bij stilstand het gas omhoog duwen gaat feilloos...maar wat dan met die AFR metingen? Hmm..misschien het meetapparaat/sensor eens kalibreren mbt de nieuwe positie in de uitlaat? Mag eigenlijk niets uit maken.
Ik knutsel nog even verder...Knalpijp die af en toe iets raakt en als je op de weg bent er iets gigantisch resonerend tegen het chassis dendert?
Timing gecheckt. 16GRD bij 1200 en voor zover ik kon schatten 35GRD richting hogere toeren
Bij stilstand het gas omhoog duwen gaat feilloos...maar wat dan met die AFR metingen? Hmm..misschien het meetapparaat/sensor eens kalibreren mbt de nieuwe positie in de uitlaat? Mag eigenlijk niets uit maken.
Ik knutsel nog even verder...Knalpijp die af en toe iets raakt en als je op de weg bent er iets gigantisch resonerend tegen het chassis dendert?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1725
24-09-2014 21:52 #143821
door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Denkt U even mee?
Dus......de carburateuronderdelen eruit...
- Spoeiers schoon maar toch doorgeblazen
- Filtertje schoon
- Deksel ervan af schoon
- Slangaansluitingen ervan af ook schoon
- Alles in open toestand droog geblazen en weer in elkaar gezet
Nu de slangen van de carb los waren, die in een bakje gehangen en iemand laten starten (met bobine los) en bij het starten golft er wat brandstof het bakje in. Bij hogere toeren zal het aanzienlijk moeten zijn. Toen ik de hevel van de pomp voorheen handmatig omhoog drukte spoot het er krachtig uit maar dat zal een grotere slag zijn dan wat de nokkenas doet. Voorheen deed de pomp icm nokkenas het keurig. Pomp is goed...nokkenas rond afgesleten op het bronzen armpje? Nee toch...zou eerder omgekeerd moeten zijn maar dat is niet het geval.
Bij stilstaande auto loopt de motor dus perfect omhoog naar hoge toeren en bij het rijden niet :roll:
- Spoeiers schoon maar toch doorgeblazen
- Filtertje schoon
- Deksel ervan af schoon
- Slangaansluitingen ervan af ook schoon
- Alles in open toestand droog geblazen en weer in elkaar gezet
Nu de slangen van de carb los waren, die in een bakje gehangen en iemand laten starten (met bobine los) en bij het starten golft er wat brandstof het bakje in. Bij hogere toeren zal het aanzienlijk moeten zijn. Toen ik de hevel van de pomp voorheen handmatig omhoog drukte spoot het er krachtig uit maar dat zal een grotere slag zijn dan wat de nokkenas doet. Voorheen deed de pomp icm nokkenas het keurig. Pomp is goed...nokkenas rond afgesleten op het bronzen armpje? Nee toch...zou eerder omgekeerd moeten zijn maar dat is niet het geval.
Bij stilstaande auto loopt de motor dus perfect omhoog naar hoge toeren en bij het rijden niet :roll:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Bart Dirven
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 303
24-09-2014 22:15 #143823
door Bart Dirven
Gr Bart
Volvo Amazon Combi 1967 wit
Volvo Amazon Combi groen 1966
Saab 900NG FPTurbo Cabrio 1997
Saab 93 LPTurbo Cabrio 2001
Beantwoord door Bart Dirven in topic Denkt U even mee?
Testje met een andere benzinepomp, evt een elektrische?
Gr Bart
Volvo Amazon Combi 1967 wit
Volvo Amazon Combi groen 1966
Saab 900NG FPTurbo Cabrio 1997
Saab 93 LPTurbo Cabrio 2001
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1725
24-09-2014 22:36 #143825
door Arno Pfennings
Ik heb er geen....maar misschien wel een reden om er een op de beurs op de kop te tikken...
Ik zou graag ervaringen van anderen horen hoe een mechanische pomp bijvoorbeeld half kapot zou kunnen zijn (hoewel er nieuw binnenwerk in zit)
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Denkt U even mee?
Testje met een andere benzinepomp, evt een elektrische?
Ik heb er geen....maar misschien wel een reden om er een op de beurs op de kop te tikken...

Ik zou graag ervaringen van anderen horen hoe een mechanische pomp bijvoorbeeld half kapot zou kunnen zijn (hoewel er nieuw binnenwerk in zit)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
-
- Platinum lid
-
- '66 combi
Minder
Meer
- Berichten: 1270
24-09-2014 23:20 #143828
door Jan van Bochove
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Beantwoord door Jan van Bochove in topic Denkt U even mee?
Misschien heb je wel een drukmeter die je met een t-stukje tussen je benzineleiding kunt zetten?
Je zou dan naar het drukverloop kunnen kijken tijdens het klimmen in toeren onder belasting.
Ik heb dat zelf een tijd lang op mijn volvo diesel gehad wegens problemen met dieseldruk in de inspuitpomp, vanaf het t-stuk leiding naar binnen gevoerd en meter voor nood op dashboard getaped.
Als je ama benzine te kort komt zou dat zich gelijk moeten vertalen in dalende druk vanaf je benzinepomp.
groet, Jan
Je zou dan naar het drukverloop kunnen kijken tijdens het klimmen in toeren onder belasting.
Ik heb dat zelf een tijd lang op mijn volvo diesel gehad wegens problemen met dieseldruk in de inspuitpomp, vanaf het t-stuk leiding naar binnen gevoerd en meter voor nood op dashboard getaped.
Als je ama benzine te kort komt zou dat zich gelijk moeten vertalen in dalende druk vanaf je benzinepomp.
groet, Jan
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 3560
25-09-2014 00:31 #143831
door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic Denkt U even mee?
Beste Arno, bij een hoog toerental kan het mechanisme van de pomp het waarschijnlijk niet bijhouden.
Je zou als test een manometer op de benzieneleiding kunnen zetten om te zien wat er met de druk gebeurt bij een hoog toerental.
Anders een electriesche die zijn er in verschillende opbrengsten je moet even kijken wat je carburator nodig heeft.
succes
Johan Geers
Je zou als test een manometer op de benzieneleiding kunnen zetten om te zien wat er met de druk gebeurt bij een hoog toerental.
Anders een electriesche die zijn er in verschillende opbrengsten je moet even kijken wat je carburator nodig heeft.
succes
Johan Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1725
25-09-2014 07:23 #143836
door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Denkt U even mee?
Hoi Johan,
De mechanische pomp heeft het al een jaar op zeer hoge toerentallen gedaan dus het enige dat ik kan bedenken is slijtage aan pomp(onzichtbaar?) of nokkenas. Pomp als oorzaak blijft even vreemd daardoor hoewel ik er toe neig om er een moderne pomp in te zetten hoor.
Vandaag de tank ook maar eens helemaal vol gooien met verse benzine...je weet het maar nooit
De mechanische pomp heeft het al een jaar op zeer hoge toerentallen gedaan dus het enige dat ik kan bedenken is slijtage aan pomp(onzichtbaar?) of nokkenas. Pomp als oorzaak blijft even vreemd daardoor hoewel ik er toe neig om er een moderne pomp in te zetten hoor.
Vandaag de tank ook maar eens helemaal vol gooien met verse benzine...je weet het maar nooit
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 2147
25-09-2014 07:58 #143837
door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Denkt U even mee?
Hoi Arno,
Ik heb wel een Weber fuel pressure regulator liggen met manometer. Gekocht omdat het er fancy uit zag, echter gaat de druk maar tot 1,5 bar, en daar heb ik niets aan met injectie. Met carburateurs is dat meer dan voldoende.
Ik zoek wel even een foto voor je. Dan kan je de druk ook prima aflezen.
Ik heb wel een Weber fuel pressure regulator liggen met manometer. Gekocht omdat het er fancy uit zag, echter gaat de druk maar tot 1,5 bar, en daar heb ik niets aan met injectie. Met carburateurs is dat meer dan voldoende.
Ik zoek wel even een foto voor je. Dan kan je de druk ook prima aflezen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1725
25-09-2014 09:33 #143842
door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Denkt U even mee?
Hoi Boele,
Ik heb ook al een drukregulator ertussen...zo een met kijkglas en een T-stuk waar de drukmeter opgeschroefd kan worden. Na gisteren zal ik het T-stuk er nog eens tussen gaan zetten, maar dan is de vraag wat de juiste te verwachten waarde zou moeten zijn voor een mechanische pomp cq weber.
Groet
Arno
Ik heb ook al een drukregulator ertussen...zo een met kijkglas en een T-stuk waar de drukmeter opgeschroefd kan worden. Na gisteren zal ik het T-stuk er nog eens tussen gaan zetten, maar dan is de vraag wat de juiste te verwachten waarde zou moeten zijn voor een mechanische pomp cq weber.
Groet
Arno
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.