- Berichten: 1725
Denkt U even mee?
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
Arno, heb je al eens een nieuwe set bougies geprobeerd? Zelf heb ik hele vreemde problemen gehad met die dingen. Een paar jaar geleden had ik net een nieuwe set erin geschroeft, nog geen maand later van de een op de andere dag nooit meer starten. Heb toen werkelijk van alles geprobeerd, ik had een vonk, benzine en lucht en alles stond op tijd....en niet starten. Ten einde raad op een zondag ochtend vier bougies uit de oudijzer bak in garage gepakt en er was leven in de tent.
Misschien de moeite waard om eens te proberen.
Yep, ongeveer een week geleden splinternieuwe bougies erin gezet

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
- Berichten: 1725

ALS de motor tijdens het rijden meer kantelt omdat de aandrijfas voor weerstand zorgt...... :roll: ......en deze dan met zijn uitlaatspruitstuk tegen de kantelraam van de ophanging komt en hierdoor even met een tik wordt terug geketst....waardoor dan de aandrijfas door het terugtikken van het blok een tik krijgt enz enz....boel klapperen en door de tikken op de aandrijfas verliest de motor ook vermogen naar de cardan hierdoor...
Zie foto's...misschien ver gezocht maar toch...
Nu proberen te verifiëren....eigenlijk een zeer stug setje motorsteunen hebben en als het dan goed is...is het bewezen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
- Berichten: 1725
One way is to put washers on top of the rubber engine and/or transmission mounts - raising the front of the engine or lowering the rear. But a simpler, quicker way is what we do in the shop. I keep a long ( 8 - 10 foot ) piece of pipe handy and use it to carefully adjust the header angle.
:shock:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Joost Buiting (GAST)
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 746
"Arno Pfennings" schreef:
Nieuwe hypothese
ALS de motor tijdens het rijden meer kantelt omdat de aandrijfas voor weerstand zorgt...... :roll: ......en deze dan met zijn uitlaatspruitstuk tegen de kantelraam van de ophanging komt en hierdoor even met een tik wordt terug geketst....waardoor dan de aandrijfas door het terugtikken van het blok een tik krijgt enz enz....boel klapperen en door de tikken op de aandrijfas verliest de motor ook vermogen naar de cardan hierdoor...
Zie foto's...misschien ver gezocht maar toch...
Nu proberen te verifiëren....eigenlijk een zeer stug setje motorsteunen hebben en als het dan goed is...is het bewezenmaar dan nog een structurele oplossing....terugkloppen van dat deel van de ophanging?
Sorry Arno met alle respect maar dit lijkt mij erg ver gezocht hoor!
Ik zou als eerste de benzinedruk willen weten dit zou een belangrijk gegeven kunnen zijn!
Een mechanische benzinepomp is nou niet de beste oplossing op een getuned blok.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
- Berichten: 1725





Electrische pomp is in ieder geval onderweg dan kan ik dit ook uit sluiten
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
- Berichten: 1725
Thuis gekomen hierdoor nog meer zin om te sleutelen...dik stuk rubber tussen spruitstuk en chassis en weer karre...nog steeds hetzelfde...dus inderdaad ver gezocht...
Weer terug naar de benzinepomp want deze wordt toch vervangen dus maar hopen dat de oude niet voldoet

Drukmeter ertussen MET een transparant stukje slang, starten en gas geven.....
1PSI?????? wel erg weinig en de drukregelaar die achter de pomp zit heeft helemaal niets te doen....en dankzij het transparante slangetje zie ik bij vol gas geven (Jee wat een teeeringherrie met de webers en kelken


DUS....het lijkt er op dat of de nok op de nokkenas is afgesleten of dat de pomp ondanks de interne revisie, intern een tik heeft gehad waardoor deze maar half functioneert. Het is makkelijker als zoiets helemaal kapot zou gaan.
Maar goed, het echt bewijs komt met de elektrische pomp ertussen....
En dan wil ik de echte oorzaak wel nog vinden...nokkenas, intern mechanische pomp enz..enz...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
- Berichten: 1725
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
-
- Platinum lid
-
- '66 combi
- Berichten: 1270

Die lucht kan intreden op alle plaatsen waar onderdruk heerst, dus als je aansluiting op de tank rot is kan de ellende dáár al beginnen. Maar het kan natuurlijk ook de pomp zelf zijn die lucht toelaat.
Dat verklaart misschien ook de lage druk van 1 PSI oftewel "nog geen tiende BAR". Lucht is samenpersbaar en zo zal de pomp ook niet vlot druk opbouwen.
Anders even een stuk brandstofslang op de pomp steken en in een jerrycan hangen??
groet, Jan
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
- Berichten: 1725
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
-
- Platinum lid
-
- '66 combi
- Berichten: 1270
"Arno Pfennings" schreef:
en dankzij het transparante slangetje zie ik bij vol gas geven (Jee wat een teeeringherrie met de webers en kelken:twisted:
) lichtbellen...oftewel het glazen filterreservoir wordt leeggetrokken.
Zag je nu wel of geen lucht/lichtbellen ??
Zo ja, dan zou ik toch geneigd zijn te denken dat die lucht ergens vandaan moet komen :roll:
Of het moeten dampbellen zijn omdat de pomp er HEEEEL hard aan zuigt of vapourlock maar die twee opties lijken mij uitgesloten.
Ik blijf dus bij mijn mening dat er ergens lucht in treedt.
Zeker als je een roterende elektrische pomp gaat monteren is dat van wezenlijk belang om te checken, dat type pomp is namelijk gevoelig voor lucht/drooglopen.
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.