- Berichten: 1725
Denkt U even mee?
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-


De pomp duwt brandstof naar het filter/drukreg maar dat reservoir van het filter hoort m.i. vol te zitten maar de afname naar de carbs is zo groot dat het filterglas niet gevuld wordt. Bij hogere toerentallen raakt de brandstof in het filter zijn dieptepunt aangezien de pomp het niet meer aan kan en komt de lucht van het filter naar buiten.
Misschien nog eens proberen om de pomp het filter vol te laten pompen met de carbs eraf en dan de carbs weer eraan
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
-
- Platinum lid
-
- '66 combi
- Berichten: 1270

Ik weet wel dat er meer filterpotten bestaan die zo zijn ontworpen dat ze nooit 100% gevuld zijn met brandstof.
Eigenlijk zijn vooral de filterhuizen met ontluchtingsnippel bovenop geschikt/ontworpen om z.g.a. helemaal luchtvrij te opereren.
Ik heb ook vaak met verbazing naar die "inline" filtertjes staan kijken , die universele dingen die je tussen een slang steekt; die vullen zich ook zelden 100% met brandstof, toch hoeft het dan niet zo te zijn dat de motor slecht loopt.
Gewoon even afwachten wat de elektrieke pomp gaat opleveren, als je zoals je aangeeft het nivo ziet zakken bij hogere toeren zal het heus wel verschil uit gaan maken en misschien zelfs de oplossing vormen.
fingers crossed
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
- Berichten: 1725
De elektrische pomp vandaag ingebouwd. Filter ervoor en erachter en de meter geeft 5PSI aan (drukregelaar lijkt even niet te werken maar goed)
De motor loopt mooier....stationair....
Proefritje....HETZELFDE :shock:


Moet ik dan toch het blok uit elkaar gaan halen?
Het lijkt op een tegenwerkende resonantie in het uitlaatspruistuk ipv een versterkende werking in de flow door dat spruitstuk..
Kleppen maar eens gaan checken ouzo
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
-
- Platinum lid
-
- '66 combi
- Berichten: 1270
Waar zit de drukmeter/wat meet je?
-druk "net voor de vlotternaald" dus na het filter
-druk "net na de pomp" maar voor het filter
Nog luchtbellen te zien?
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
- Berichten: 1725
5 PSI stationair of ook belast en op toeren?
Waar zit de drukmeter/wat meet je?
-druk "net voor de vlotternaald" dus na het filter
-druk "net na de pomp" maar voor het filter
Nog luchtbellen te zien?
Drukmeter zit na het filter/drukregelaar en voor de carbs en geen luchtbellen meer...
Bekroop mij zojuist een klassieke "het zal toch niet.....?" Oftewel op die hoop ik de hele tijd...een oorzaak die onschuldig en simpel is en het enige nadeel dat je voor L*L staat omdat je er niet eerder naar hebt gekeken... :roll:

Morgen direct van de pomp...zonder filter/drukreg erachter meteen met de slang (zonder terugslagklep) naar de carbs...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
-
- Platinum lid
-
- '66 combi
- Berichten: 1270
In de oude situatie met 1PSI druk zal je effectief inderdaad niet veel opbrengst overgehouden hebben.....
Goed idee van je om die er morgen eens tussen uit te halen, ben benieuwd.
Wat is het regelbereik van die drukregelaar? (of het merk/type)
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
- Berichten: 1725
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
- Berichten: 1725
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
- Berichten: 3560
Heb je de hoogste zuigdruk en de minste kans op bellen in je benzieneleiding.
Ik heb die van mij tegen de reservewielkast gemonteerd.
Had hem in het begin onder de motorkap maar kreeg te veel lucht mee als de tank bijn laag was.
succes
Johan Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
- Berichten: 1725
De pomp zit inderdaad wat hoog maar ik had geen last van luchtbellen....oftewel een goede sucker die pomp

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.