Denkt U even mee?

  • Kevin de Leuw
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
05-10-2014 23:40 #144222 door Kevin de Leuw
Beantwoord door Kevin de Leuw in topic Denkt U even mee?
Is het niet beter om vooral met een performance blok op 98 te rijden?

Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
06-10-2014 08:32 #144223 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Denkt U even mee?

Is het niet beter om vooral met een performance blok op 98 te rijden?


Even los van het feit dat de motor voorheen maanden goed heeft gereden op 95 is het een interessante vraag...denkend aan pingelen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Boele Braaksma
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
06-10-2014 09:44 #144226 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Denkt U even mee?
Als de compressie ratio goed is, zou dat niet nodig hoeven zijn. Maar daar kan Ben je vast meer over vertellen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Alfriedel Boelen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
06-10-2014 11:16 #144230 door Alfriedel Boelen
Beantwoord door Alfriedel Boelen in topic Denkt U even mee?
Met mijn B20 met dubbele SU's hogere compressiekop en K nokkenas rij ik altijd op 98.
95 Lijkt mij voor een gekieteld blok niet goed.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Johan Geers (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
06-10-2014 11:51 #144232 door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic Denkt U even mee?
Beste Alfriedel, ik heb ook een B20E met dubbele SU's en K nokkenas.
Ik heb mijn ontsteking statiesch op 3 gr voor het BDP afgesteld wat overeenkomt op 8gr op de stroboscoop.
Ik rijdt hier (Filippijnen) 95 daar hier niet hoger te verkrijgen is en ik heb geen last van pingelen het kan dus wel een octaangehalte van 95.
Maar ik geef toe het is beter om aan de specificatie van 98 te voldoen.

Johan Geers

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
06-10-2014 12:52 #144235 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Denkt U even mee?
Proefrit met drukmeter: 220mBar +/- 15mBar...lijkt mij netjes...en dat onder alle omstandigheden

Ook hing de AFR meter eraan en hoewel het toerentalregistratie wat hakkelde is de AFR-waarde toch goed opgeslagen (zie grafiek).

In de lage toeren zie je een te lage AFR hetgeen de plof in de knalpot verklaart nadat de motor is uitgeschakeld na het rijden. Bij de hoge toeren ziet je nog steeds het omhoog schieten van de AFR. Aangezien er dus genoeg benzine is zou ik alleen nog denken aan een luchtlek aan de carb/inlaat....of misschien zelfs dat er een onvolledige verbranding is en er hierdoor teveel zuurstof is over gebleven??? :roll:

Lek aan de inlaatkant is erg onwaarschijnlijk aangezien alles laatst is gedemonteerd en naadloos afsluit. Ik zie wel de slangen van de rembekrachtiger mij verdacht aan staren...stel dat er via deze weg een vacummlek is ontstaan..

Onvolledige verbranding: Er zijn vonken (colortune check), Bobine is goed (weerstanden prim/Sec kloppen), 123IGN misfire zou nog kunnen (maar het herplaatsen van de oude stroomverdeler zit nu even niet mee)

Weer genoeg "food for thought" ;)

Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Boele Braaksma
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
06-10-2014 13:02 #144236 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Denkt U even mee?
Hoe heb je de AFR gemeten na het uitzetten van de motor? Zit jouw lambdasonde niet gekoppeld aan het contactslot?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
06-10-2014 13:12 #144238 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Denkt U even mee?
AFR is alleen gemeten tijdens het rijden maar aangezien je zien dat er bij de lage toeren in ieder geval een te lage AFR wordt gemeten is dit de gelegenheid dat zich brandstof in de uitlaat zou kunnen verzamelen. Bij het afschakelen van de motor en stilstand verdwijnt rijwind/koeling en loopt de temp waarschijnlijk voldoende op om even de verzamelde brandstof te ontsteken...ook al staat de motor uit

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Boele Braaksma
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
06-10-2014 15:43 #144242 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Denkt U even mee?
Het zijn wel veel aannames op deze manier natuurlijk.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
06-10-2014 16:11 #144243 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Denkt U even mee?
Hoe meer feiten hoe minder aannames ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD