Denkt U even mee?
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
Minder
Meer
17-09-2014 13:00 #143542
door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Denkt U even mee?
De mechanische pomp losgehaald en het hendeltje bewogen....benzine spuit er met royale golven uit......
Dan toch de carburateurpakkingen en valse lucht aanzuigen..maar sissen oid hoor je niet...even verder denken :roll:
Dan toch de carburateurpakkingen en valse lucht aanzuigen..maar sissen oid hoor je niet...even verder denken :roll:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
18-09-2014 18:09 #143570
door Ben Flierman
tinustuning.nl
Beantwoord door Ben Flierman in topic Denkt U even mee?
Even terug naar de basis: Verstopte sproeier of te laag vlotterniveau?
tinustuning.nl
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
Minder
Meer
19-09-2014 00:15 #143579
door Arno Pfennings
Hoi Ben,
Sproeiers waren al gecheckt en doorgeblazen met perslucht en vlotter verwacht ik goed te zijn aangezien er niets aan veranderd is door mij. De engelse variant van de rubberen pakkingen zal weldra binnenkomen en dan kan ik kijken of valse lucht de oorzaak is.
Groet
Arno
Sproeiers waren al gecheckt en doorgeblazen met perslucht en vlotter verwacht ik goed te zijn aangezien er niets aan veranderd is door mij. De engelse variant van de rubberen pakkingen zal weldra binnenkomen en dan kan ik kijken of valse lucht de oorzaak is.
Groet
Arno
- Ivo Van Antwerpen
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
19-09-2014 01:03 #143581
door Ivo Van Antwerpen
Beantwoord door Ivo Van Antwerpen in topic Denkt U even mee?
Valse lucht kan je nu ook al testen met remmenreiniger, werkt erg goed.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
Minder
Meer
19-09-2014 01:58 #143582
door Arno Pfennings
Hoi Ivo
Werkt inderdaad goed in normale gevallen maar ik verwacht dat de openingen ontstaan door het tijdelijk naar binnen zuigen van de kappotte rubberen afdichtringen
Werkt inderdaad goed in normale gevallen maar ik verwacht dat de openingen ontstaan door het tijdelijk naar binnen zuigen van de kappotte rubberen afdichtringen
- Teun van Popta
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
19-09-2014 23:48 #143596
door Teun van Popta
"a restoration is a triumph of vision over economics"
Beantwoord door Teun van Popta in topic Denkt U even mee?
Hi Arno,
Wat mij vanochtend te binnen schoot: bij de originele R-sport set-up van dubbele Weber's op een B20 wordt een ondersteuning gemaakt. Deze zat onder het luchtfilterhuis en steunde af af op één van de bouten waarmee de carterpan vastzit.
Zeker als er lange spruitstukken (zoals de Misab's) gemonteerd zijn is dit nodig omdat de carbs anders vrij hangen aan de spruitstukken en alle belasting direct op de pakkingen komt.
Ik kan begrijpen dat het zo langzamerhand gekmakend is, zeker als je alles al een keef opnieuw gemonteerd hebt.
Ben schreef al "terug naar de basis" en ik denk dat systematisch alles, maar dan ook alles, nalopen de enige manier is om het lek boven water te krijgen.
Welke pakkingen heb jij overigens tussen de DCOE's en de spruitstukken zitten?
Teun
Wat mij vanochtend te binnen schoot: bij de originele R-sport set-up van dubbele Weber's op een B20 wordt een ondersteuning gemaakt. Deze zat onder het luchtfilterhuis en steunde af af op één van de bouten waarmee de carterpan vastzit.
Zeker als er lange spruitstukken (zoals de Misab's) gemonteerd zijn is dit nodig omdat de carbs anders vrij hangen aan de spruitstukken en alle belasting direct op de pakkingen komt.
Ik kan begrijpen dat het zo langzamerhand gekmakend is, zeker als je alles al een keef opnieuw gemonteerd hebt.
Ben schreef al "terug naar de basis" en ik denk dat systematisch alles, maar dan ook alles, nalopen de enige manier is om het lek boven water te krijgen.
Welke pakkingen heb jij overigens tussen de DCOE's en de spruitstukken zitten?
Teun
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
Minder
Meer
20-09-2014 11:58 #143602
door Arno Pfennings
Hoi Teun, de opmerking over de steun werd al eerder aangehaald en is nog steeds een overdenking waard. De "pakking" die er tussen zit zijn de originele misab ringen waarbij een rubberen ring op een metaalplaatje is gemonteerd en die rubbers hangen er hier en daar in stukken bij...foto's volgen
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
Minder
Meer
20-09-2014 13:10 #143605
door Arno Pfennings
De mis(er)ab(le) plaatjes eruit gehaald en het vermoeden werd bevestigd. Ik kan mij voorstellen dat er hier of daar wel wat valse lucht naar binnen zijn kunnen komen. Als bepaalde rubberdelen los hebben gehangen maar konden bewegen dan kan ik mij zelfs voorstellen dat er afhankelijk van de zuigkracht/flow in het spruitstuk weleens een rubber "open gezogen" kon worden. Maar goed, speculaties tot nog toe. Ben benieuwd als ik het nieuwe materiaal heb geplaatst.
Oorzaak van de defecte rubbers is waarschijnlijk het te vast aandraaien (maar ja, hoe vast moesten die om net geen lek te veroorzaken) icm bewegen en vermoedelijk af en to behoorlijk wat hitte aan de spruitstukken aangezien de rubbers aan die kant hoofdzakelijk kapot waren.
Oorzaak van de defecte rubbers is waarschijnlijk het te vast aandraaien (maar ja, hoe vast moesten die om net geen lek te veroorzaken) icm bewegen en vermoedelijk af en to behoorlijk wat hitte aan de spruitstukken aangezien de rubbers aan die kant hoofdzakelijk kapot waren.
- Teun van Popta
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
20-09-2014 19:19 #143619
door Teun van Popta
Beantwoord door Teun van Popta in topic Denkt U even mee?
Hi Arno,
Te vast of te los, maar deze pakkingsringen zijn van baggerkwaliteit. Ik heb er dingen tussen zitten die twee keer zo dik zijn (Burton power.co.uk) of bij BCCP Gramsbergen te krijgen, maarrrrrrr..... ondersteuning had dit zo goed als zeker wel voorkomen. Blijft de vraag dat alsdit allemaal in orde gebracht is of alle problemen naar dromeland zijn verhuisd.
Teun
Te vast of te los, maar deze pakkingsringen zijn van baggerkwaliteit. Ik heb er dingen tussen zitten die twee keer zo dik zijn (Burton power.co.uk) of bij BCCP Gramsbergen te krijgen, maarrrrrrr..... ondersteuning had dit zo goed als zeker wel voorkomen. Blijft de vraag dat alsdit allemaal in orde gebracht is of alle problemen naar dromeland zijn verhuisd.
Teun
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
Minder
Meer
20-09-2014 19:47 #143623
door Arno Pfennings
Teun, klopt. Even afwachten. De onderdelen zijn al in Amsterdam dus begin komende week bij mij....monteren en een rondje karre...en dan weten we het (of nog niet alles..)
Als je een steunstang zou maken dan moet het er wel een zijn die je kunt verstellen cq op voldoende spanning kunt zetten :roll: even denken of voorbeelden zoeken
Als je een steunstang zou maken dan moet het er wel een zijn die je kunt verstellen cq op voldoende spanning kunt zetten :roll: even denken of voorbeelden zoeken