- Berichten: 1725
Denkt U even mee?
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
Minder
Meer
03-11-2014 21:18 #145118
door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Denkt U even mee?
PRE-IGNITION
This is premature ignition before the spark plug fires, usually caused by something glowing inside the cylinder such as carbon deposits or too hot a sparkplug tip. Do not confuse this with detonation. It is not the same.
Usually pre-ignition occurs when there are lots of "red hot" carbon deposits and unburned fuel in the combustion chambers.
If you turn of the ignition and your stang wants to keep on running, then you have pre-ignition.
The Cure: Eliminate carbon deposits and/or colder plugs, check fuel system.
www.allfordmustangs.com/Detailed/60.shtml
This is premature ignition before the spark plug fires, usually caused by something glowing inside the cylinder such as carbon deposits or too hot a sparkplug tip. Do not confuse this with detonation. It is not the same.
Usually pre-ignition occurs when there are lots of "red hot" carbon deposits and unburned fuel in the combustion chambers.
If you turn of the ignition and your stang wants to keep on running, then you have pre-ignition.
The Cure: Eliminate carbon deposits and/or colder plugs, check fuel system.
www.allfordmustangs.com/Detailed/60.shtml
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1725
03-11-2014 21:54 #145119
door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Denkt U even mee?
www.autospeed.com/cms/article.ht
... n&A=112877
Hm...kop/cylinder schoonmaken en hetere bougies die beter "zelf reinigend" zijn?
Hm...kop/cylinder schoonmaken en hetere bougies die beter "zelf reinigend" zijn?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 3560
04-11-2014 00:09 #145120
door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic Denkt U even mee?
Beste Arno, ik zou eens met koudere bougies aan de slag gaan,
Is er geen mogelijkheid dat je in de cilender kan kijken, b.v. zuiger bovenin zetten en voelen met een ijzerdraadje of dat er veel koolaanslag op de zuiger zit?
Of misschien een camera, uitlaatspruitstuk er af, cilinder met een geopende uitlaat klep zuiger boven in, zaklamp in de uitlaatpoort en langs het bougiegat kijken c.q. een foto proberen te nemen.
succes
Johan Geers
Is er geen mogelijkheid dat je in de cilender kan kijken, b.v. zuiger bovenin zetten en voelen met een ijzerdraadje of dat er veel koolaanslag op de zuiger zit?
Of misschien een camera, uitlaatspruitstuk er af, cilinder met een geopende uitlaat klep zuiger boven in, zaklamp in de uitlaatpoort en langs het bougiegat kijken c.q. een foto proberen te nemen.
succes
Johan Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1725
04-11-2014 21:20 #145142
door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Denkt U even mee?
Johan, koudere bougies zijn minder zelfreinigend...dat zal toch niet de bedoeling zijn?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Laveyne
- Premium lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 84
05-11-2014 00:28 #145144
door Johan Laveyne
Beantwoord door Johan Laveyne in topic Denkt U even mee?
arno, controleer eens de lifthoogte van de stoterstangen op cilinder 1 tegenover de andere cilinders. Als de lifthoogte lager is op cilinder 1 , dan is er een nok van de nokkenas afgesleten waardoor er op hogere toeren een resonatie brom ontstaat in de motor. Dit zou ook kunnen verklaren dat de motor op hogere toeren maar op 3 cilinders loopt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 3560
05-11-2014 00:47 #145146
door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic Denkt U even mee?
Neen Arno dat is niet de bedoeling maar het is maar als test gaat de motor er beter op lopen of niet je zult een kant op moeten.
Maar ik zou eerst de koolafzetting eens proberen te controleren, misschien verklaart dit een hoop.
we blijven mee denken.
succes
Johan
Maar ik zou eerst de koolafzetting eens proberen te controleren, misschien verklaart dit een hoop.
we blijven mee denken.
succes
Johan
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1725
05-11-2014 07:25 #145148
door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Denkt U even mee?
Hoi Johan,
Lijkt inderdaad een heel goede optie aangezien in dat geval de compressie nog steeds goed zal zijn!
Is lifthoogte betrouwbaar te meten zonder de nokkenas zelf te meten?
Arno
Lijkt inderdaad een heel goede optie aangezien in dat geval de compressie nog steeds goed zal zijn!
Is lifthoogte betrouwbaar te meten zonder de nokkenas zelf te meten?
Arno
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 3560
05-11-2014 11:18 #145152
door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic Denkt U even mee?
Beste Arno, ik heb het zelf wel eens op de volgende manier gedaan maar dit is niet erg zuiver maar het geeft je een indicatie of alle kleppen even ver open gaan.
Ik heb een dik voelmaatje tussen de klep en de tuimelaar geduwd en stelschroefje aangedraaid totdat voelmaatje klem zat.
Daarna hoogte gemeten van voelmaatje naar pakkingvlak kleppendeksel, klep in laagste stand gebracht en hoogte weer gemeten.
En dit zo bij alle kleppen.
onderstaande tabel kan je misschie ook wel helpen als je nokkenas er tussen staat.
www.1800philes.com/ianr/_superlist_grinds.html
Heb je ook wel eens aan een lamme klepveer gedacht dit kan ook dit euvel veroorzaken zeker bij hoog toeren de klep gaat dan n.l.zweven. (meet je wel een goede kompressie maar die gaat verloren bij het hoge toerental)
Heb je nog standaart klepveren moet de veer onbelast 46mm zijn, met 29,5+/- 2.3kg 40mm en met 82,5 +/- 4.3kg 30mm.
Heb je iets anders dan zul de gegevens op moeten vragen.
Ik blijf meedenken.
succes
Johan Geers
Ik heb een dik voelmaatje tussen de klep en de tuimelaar geduwd en stelschroefje aangedraaid totdat voelmaatje klem zat.
Daarna hoogte gemeten van voelmaatje naar pakkingvlak kleppendeksel, klep in laagste stand gebracht en hoogte weer gemeten.
En dit zo bij alle kleppen.
onderstaande tabel kan je misschie ook wel helpen als je nokkenas er tussen staat.
www.1800philes.com/ianr/_superlist_grinds.html
Heb je ook wel eens aan een lamme klepveer gedacht dit kan ook dit euvel veroorzaken zeker bij hoog toeren de klep gaat dan n.l.zweven. (meet je wel een goede kompressie maar die gaat verloren bij het hoge toerental)
Heb je nog standaart klepveren moet de veer onbelast 46mm zijn, met 29,5+/- 2.3kg 40mm en met 82,5 +/- 4.3kg 30mm.
Heb je iets anders dan zul de gegevens op moeten vragen.
Ik blijf meedenken.
succes
Johan Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1725
05-11-2014 12:22 #145153
door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Denkt U even mee?
Hoi Johan,
Thx.
Het zijn overigens nieuwe dubbele klepperen.
Arno
Thx.
Het zijn overigens nieuwe dubbele klepperen.
Arno
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1725
05-11-2014 19:27 #145158
door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Denkt U even mee?
Lifthoogte gemeten door met de schuifmaat de hoogte te meten tussen bovenkant klepper en de redelijk vlakke rand waar normaal het kleppendeksel op steunt. Dit zowel gedaan voor de volledig open klep and de volledig gesloten klep. Het verschil is de lifthoogte met inbegrip dat er nog wat ruis in de data zit mbt meetnauwkeurigheid. Met de tuimelaarverhouding erbij zou je de daadwerkelijke slag per nok kunnen berekenen.
Hoe dan ook, alles ziet er erg gelijk uit....dus allemaal goed (of allemaal evenveel versleten
)
Optie2: koolstof... ook even met Ben gemaild maar hij ziet er weinig kans in dat dit de oorzaak is.
Kan wel natuurlijk zo zijn dat hier eventueel nadieselen aan te wijten is lijkt mij. Het blijft een feit dat de bougiekabel op cil1 of eraf nagenoeg geen verschil maakt.
Hoe dan ook, alles ziet er erg gelijk uit....dus allemaal goed (of allemaal evenveel versleten


Optie2: koolstof... ook even met Ben gemaild maar hij ziet er weinig kans in dat dit de oorzaak is.
Kan wel natuurlijk zo zijn dat hier eventueel nadieselen aan te wijten is lijkt mij. Het blijft een feit dat de bougiekabel op cil1 of eraf nagenoeg geen verschil maakt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.