Denkt U even mee?
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
Waarom morgen, het is NU donker
Uh...omdat ik net een periode van 28uur niet geslapen had ivm een reis uit Azie? :roll: en ik na de aansluitende 4uur met mijn hoofd onder de motorkap wel toe was aan wat eten en een drankje...en oja..slapen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
Of de rotor loopt niet dicht genoeg voorbij het contact puntje van de eerste cilinder.
Je zou eens een oude rotor kunnen proberen en daar het contactuiteinde een beetje van omhoog buigen.
Zie wat er dan gebeurt.
Ik heb bij mij niet onstoorde kappen er op zitten met 0 ohm kabels dan heb je het maximale aan vonk.
Dat zou je ook nog eens kunnen proberen niet ontstoorde kappen.
succes.
Johan Geers
Zou een verklaring kunnen zijn. De kap is nu splinternieuw en de rotor die ik bij het VOD heb besteld zat overigens helemaal niet goed op de verdeleras. Hier is duidelijk iets heel erg mis mee en daarvoor heb ik de oude rotor maar weer gebruikt.
Gisteren had ik wel goede vonken op kabel 1. Vandaag nog eens kijken of ik de fout kan reproduceren en of het rijden in de "goed flits op kabel1"=situatie een verschil op levert.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
Ferme flits van de strobo op alle 4 de bougies
Testrit hetzelfde...toch maar eens de kop van de motor halen denk :roll:
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
Kun je niet van iemand een set SU of een Zenith lenen en daar even mee aan de slag gaan als je hem dan wel goed lopend krijg weet je voor 100% zeker dat het de carburator is.
Of misschien heb je zelf nog wel een set liggen.
succes
Johan Geers
- Jan van Bochove
-
- Platinum lid
-
- '66 combi
Ik dacht ook gelezen te hebben dat Ben Flierman het blok opgebouwd heeft, in de tijd die je nodig hebt de kop te demonteren en weer aan te brengen ben je wellicht al heen-en-weer gereden??
groet Jan
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt

- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
Ik heb laatst een vlambobine gekocht voor mijn Amazon, maar als ik dan gaf gas begon de motor te schudden. Vroeger wel goede ervaringen met vlambobines gehad, maar nu toch weer origineel..
Eenvoudig te testen.
Groet, Boele
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
Heb je al een andere bobine geprobeerd?
Yep, splinternieuw van Funs
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
Bougies eruit, lektest gedaan...alle cylinders perfect en geen bubbles uit de radiator (koppakking dus goed), gesis uit de uitlaat/inlaat (kleppen dus goed) en minimaal gesis uit het carter...en dat mag met een iets afgekoelde motor.
Timing staat perfect. Bougie1 iets donkerder dan de rest maar niet noemenswaardig. Motor loopt wat onregelmatig, dus stationairstelschroeven eens op wat armer dan wel rijker gezet...geen verschil... Bobine nieuw, verdeler/rotor/kap in orde, bougiekabels nog eens gewisseld...
Weer terug naar de carburateur...?
(Hoe dan ook, mij zelf getrakteerd op een mooi kleppendeksel voor het moment dat ik dit megaklusje heb geklaard

- 05703-dummy
-
- Platinum lid
-
En mijn reactie van laatst: Waarom morgen, het is NU donker, was bedoeld als geintje hoor

Groet, Hans
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
Moet ook maar weer eens wat benzine in de tank gaan gooien....normaal was het '95....nu maar eens 98' doen?