Beter laat dan nooit: mijn amazon '66

  • Jeroen Visser (GAST)
  • Jeroen Visser (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
30-03-2013 15:49 #125416 door Jeroen Visser (GAST)
Beantwoord door Jeroen Visser (GAST) in topic Beter laat dan nooit: mijn amazon '66
It's alive!!!

Vandaag druk in de weer geweest om de weber 38/38 aan te passen zodat deze voorzien is van een soort handgas ipv elektr. of choke aangesloten op de koelvloeistof. En het is gelukt. Beetje slijpen en zagen hier en daar en een beugeltje gemaakt.

Voor:



Na:


Finetunen moet nog gebeuren maar ik hoop binnenkort een b20e kop te kopen en stel dan alles in een keer af.

Rijdt iig lekker, meer kracht onderin het toerengebied en ik hoef niet meer te planken om beide gaskleppen te openen. Nu even afwachten wat het verbruik gaat doen ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jeroen Visser (GAST)
  • Jeroen Visser (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
10-05-2013 18:44 #127225 door Jeroen Visser (GAST)
Beantwoord door Jeroen Visser (GAST) in topic Beter laat dan nooit: mijn amazon '66
Tijd voor een update, sinds mijn laatste post is er een hoop veranderd en gesleuteld.

Vorige week heb ik de cilinderkop weggebracht om deze te laten vlakken en ruimte te maken voor dubbele klepveren. Dit ivm met de tt6 nokkenas, voor een lange levensduur en hogere toerentallen is mij dit sterk aangeraden.

Gister de boel weer in mekaar gezet en vandaag gehobbeld om vervolgens de kopbouten na te trekken e.d. So far so good. Het ging mis nadat ik alles wederom in mekaar had gezet en weer wilde gaan rijden. Ik rij de straat op om vervolgens stil te staan, motor deed niets meer. Wat bleek, ik had de plus van de 123ign niet goed weggestopt en deze was om de stuurstang gekruld. Flink gestuurd en de plus draad uit de 123 getrokken :( :o

Bijlage:




Gelukkig heb ik de oude verdeler terug kunnen plaatsen, hij rijdt weer. Morgen maar eens kijken hoe de nieuwe setup gaat.

Maar wat mij opviel is dat eigenlijk sinds ik de 123ign geplaatst heb, ik nooit een stabiel merkteken heb gehad (tip-ex op de poelie en de stroboscoop erop) het was altijd een beetje springerig. Nu de oude verdeler er weer op zit zie ik dat het witte stipje redelijk op zijn plek blijft???? Misschien een maandagochtend 123 ontvangen? Iemand ervaring hiermee?

Maar goed deze ontsteking zal opgestuurd moeten worden en vraag dan gelijk of ze kunnen zien of er buiten het missen van de plus draad er nog meer mee aan de hand is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Reinoud ter Braake
  • Reinoud ter Braake's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
10-05-2013 20:27 #127228 door Reinoud ter Braake
Beantwoord door Reinoud ter Braake in topic Beter laat dan nooit: mijn amazon '66
Ligt het aan mijn instellingen dat ik in alle vandaag geplaatste posts geen afbeeldingen meer zie?

Stel niet uit, maar doe het vandaag

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-05-2013 21:10 #127230 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Beter laat dan nooit: mijn amazon '66

door Reinoud ter Braake » 10 mei 2013 18:27

Ligt het aan mijn instellingen dat ik in alle vandaag geplaatste posts geen afbeeldingen meer zie?



Hier is alles in orde

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jeroen Visser (GAST)
  • Jeroen Visser (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
10-05-2013 21:20 #127231 door Jeroen Visser (GAST)
Beantwoord door Jeroen Visser (GAST) in topic Beter laat dan nooit: mijn amazon '66

"Arno Pfennings" schreef:

door Reinoud ter Braake » 10 mei 2013 18:27

Ligt het aan mijn instellingen dat ik in alle vandaag geplaatste posts geen afbeeldingen meer zie?



Hier is alles in orde


Hier niet ;) ;) waren de fotos maar mijn probleem........

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-05-2013 22:21 #127234 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Beter laat dan nooit: mijn amazon '66
Jeroen, die 123Ign moet goed te repareren zijn hoor.....als het mij was overkomen ging die uit elkaar om die kabel vast te zetten...terug sturen naar de leverancier ter reparatie kan natuurlijk ook (of nog altijd na een eigen poging)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jeroen Visser (GAST)
  • Jeroen Visser (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
11-05-2013 08:12 #127240 door Jeroen Visser (GAST)
Beantwoord door Jeroen Visser (GAST) in topic Beter laat dan nooit: mijn amazon '66

"Arno Pfennings" schreef:
Jeroen, die 123Ign moet goed te repareren zijn hoor.....als het mij was overkomen ging die uit elkaar om die kabel vast te zetten...terug sturen naar de leverancier ter reparatie kan natuurlijk ook (of nog altijd na een eigen poging)



Dat is waar maar ik vertrouw het ding niet, zeker nu ik zie dat een verdeler uit de jaren zestig een stabieler beeld geeft dan deze......

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-05-2013 16:10 #127262 door Rob Kooi (GAST)
Beantwoord door Rob Kooi (GAST) in topic Beter laat dan nooit: mijn amazon '66
Als de 123 laat repareren kun je toch je bevindingen mee geven.
Die van mij heeft hetzelfde probleem gehad (uitgetrokken rode Draad)
Laten repareren en ontsteking was weer gelijk aan nieuwe.
Kosten vielen ook erg mee, maar zal afhankelijk zijn van schade :?

Ama Favorit '67, Kawa Z650 '77

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jeroen Visser (GAST)
  • Jeroen Visser (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
11-05-2013 16:18 #127263 door Jeroen Visser (GAST)
Beantwoord door Jeroen Visser (GAST) in topic Beter laat dan nooit: mijn amazon '66

"Rob Kooi" schreef:
Als de 123 laat repareren kun je toch je bevindingen mee geven.
Die van mij heeft hetzelfde probleem gehad (uitgetrokken rode Draad)
Laten repareren en ontsteking was weer gelijk aan nieuwe.
Kosten vielen ook erg mee, maar zal afhankelijk zijn van schade :?


Dag Rob, heb je dit via de leverancier gedaan of rechtstreeks via de producent? Ik hoop dat als de verdeler nagekeken wordt hij daarna weer een stabiel beeld geeft.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-05-2013 16:42 #127264 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Beter laat dan nooit: mijn amazon '66
Vandaag een rondje gereden met de huidige instelling en ook e.a. nog eens gecheckt. De aflezing bij 10grd kan onrustig zijn en/of lijken als het toerental erg laag is geworden (een van de voordelen van een gegarandeerde krachtige ontsteking)...

Stel je de boel af bij 1500 omw/min dan is aflezing vertrouwd stabiel (18grd 1500)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.