Beter laat dan nooit: mijn amazon '66

  • Jeroen Visser (GAST)
  • Jeroen Visser (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
11-06-2012 21:09 #114491 door Jeroen Visser (GAST)
Beantwoord door Jeroen Visser (GAST) in topic Beter laat dan nooit: mijn amazon '66

"Erik Ciesluk" schreef:
Ha Jeroen, zijn deze lampen iets voor jou? <!-- l --><a class="postlink-local" href="www.volvokv.nl/forum/viewtopic.php?f=57&t=19491#p114484">viewtopic.php?f=57&t=19491#p114484

Ik zou de lampen trouwens met een steuntje iets hoger zetten, en misschien ook wat meer richting het midden van de auto. Maar vooral iets hoger, volgens mij ziet dat er al een stuk beter uit.

Staat daar trouwens ook nog een 140 naast je Amazon?


He Erik,

op zich vind ik de plek wel ok maar alleen het formaat niet. Misschien vertekent het een ietwat op de foto maar de lampen staan al op "steuntjes".

Wat is de diameter van de lampen welke je aanbiedt??

Geen 140 naast de ama maar een 245 uit '86. Tot nu toe mijn daily driver, maar als de ama lekker gaat wordt het misschien wel de "overwinter/vakantie" volvo :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-06-2012 23:26 #114553 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic Beter laat dan nooit: mijn amazon '66
Hallo Jeroen,

Zojuist even opgemeten. De gele Hella's zijn 14.5cm in doorsnede. Ik vermoed net zo groot als de mistlampen (of verstralers?) die je er nu op hebt zitten?

Eventueel heb ik ook nog een set 'witte' Hella's die groter zijn: 18cm. Zijn in vergelijkbare staat, maar hebben volledig bolle achterkant (chroom) en zijn wat groter. Die zaten op m'n eigen Amazon, wat mij betreft te ver naar het midden toe, maar dan heb je een idee hoe ze staan:



Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jeroen Visser (GAST)
  • Jeroen Visser (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
13-06-2012 06:42 #114555 door Jeroen Visser (GAST)
Beantwoord door Jeroen Visser (GAST) in topic Beter laat dan nooit: mijn amazon '66

"Erik Ciesluk" schreef:
Hallo Jeroen,

Zojuist even opgemeten. De gele Hella's zijn 14.5cm in doorsnede. Ik vermoed net zo groot als de mistlampen (of verstralers?) die je er nu op hebt zitten?

Eventueel heb ik ook nog een set 'witte' Hella's die groter zijn: 18cm. Zijn in vergelijkbare staat, maar hebben volledig bolle achterkant (chroom) en zijn wat groter. Die zaten op m'n eigen Amazon, wat mij betreft te ver naar het midden toe, maar dan heb je een idee hoe ze staan:

voorkant_dag_na_aanschaf.jpg


Dag Erik,

dan zijn de hella's toch een stukje kleiner. Mijn huidige meten 16cm, jammer. Ik zoek verder naar wat grotere jongens, het liefst heb ik ze geel en zo rond de 18 cm.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jeroen Visser (GAST)
  • Jeroen Visser (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
22-06-2012 13:05 #114922 door Jeroen Visser (GAST)
Beantwoord door Jeroen Visser (GAST) in topic Beter laat dan nooit: mijn amazon '66
Zoals in andere postjes van mijn hand te lezen is, heb ik (tot nu toe :D ) nooit de choke (weber 32/36 lpg) aan de praat gekregen. Gezien ik er meer in wil rijden en ik in de ochtend niet de buren wil wekken omdat ik de motor eerst een paar minuten met het voetje aan de praat moet houden heb ik de volgende oplossing verzonnen:



De "radius" is nu ruimer dan voorheen waardoor de gasklep wat meer opent, werkt prima :D :D Ik kan de choke nu dus gebruiken als handgas, precies wat ik wil..


Op naar het verhelpen van gebonk van de achterwielophanging.........

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jeroen Visser (GAST)
  • Jeroen Visser (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
07-07-2012 16:16 #115462 door Jeroen Visser (GAST)
Beantwoord door Jeroen Visser (GAST) in topic Beter laat dan nooit: mijn amazon '66
Gister begonnen met het vervangen van alle rubbers in de achterwielophanging voor PU. Ging niet echt gesmeerd maar is uiteindelijk gelukt. Ik moest ook helaas een draagarm vervangen, de lasnaad aan de bovenkant was compleet opengegaan door alle roest en kon er zo doorkijken. Andere kant was nog wel prima in orde gelukkig.

Bij het weer in mekaar zetten kwam ik nog wat problemen tegen welke ik hier aan gekaart heb:
PU ophanging achterzijde, ik krijg het niet meer in mekaar

Gelukkig zit alles weer op zijn plek en rijdt hij (tot nu toe ;-) ) bonk vrij en weer een stukje strakker.

Volgende keer weer een paar foto's

Groet Jeroen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-07-2012 18:33 #115690 door W M
Beantwoord door W M in topic Beter laat dan nooit: mijn amazon '66
Ha Jeroen, ff je topic doorgelezen. Mooie auto! En die schakelpookknop is geniaal :lol: Waar heb je die vandaan??

Gaaf dat je ook wat motorische aanpassingen hebt gedaan. Ben erg benieuwd naar het verschil met een standaard B20. Ach wie weet ga ik in de loop der tijd ook nog wel wat proberen. In ieder geval leuk om je project te zien!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jeroen Visser (GAST)
  • Jeroen Visser (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
14-07-2012 12:28 #115708 door Jeroen Visser (GAST)
Beantwoord door Jeroen Visser (GAST) in topic Beter laat dan nooit: mijn amazon '66

"Wybe Martens" schreef:
Ha Jeroen, ff je topic doorgelezen. Mooie auto! En die schakelpookknop is geniaal :lol: Waar heb je die vandaan??

Gaaf dat je ook wat motorische aanpassingen hebt gedaan. Ben erg benieuwd naar het verschil met een standaard B20. Ach wie weet ga ik in de loop der tijd ook nog wel wat proberen. In ieder geval leuk om je project te zien!


Thanks! Pookknop heb ik via een vriend geregeld, hij werkt bij Duvel en nu wil het toeval dat Chouffe ook van hun is. Het is een tapknop, schroefdraad is hetzelfde dus het was een kwestie van erop schroeven.

Misschien kunnen we de twee ama's een keer naast mekaar zetten, ik weet ook niet hoeveel verschil er is tussen mijn blok en een standaard. Het is mijn eerste ama en heb dus niet kunnen vergelijken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jeroen Visser (GAST)
  • Jeroen Visser (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
30-09-2012 11:13 #118339 door Jeroen Visser (GAST)
Beantwoord door Jeroen Visser (GAST) in topic Beter laat dan nooit: mijn amazon '66
Al lange tijd geen aanvulling meer gedaan op mijn voorstel topic. Afgelopen weekend hebben we mee gereden met de zeelandrit. Het was een erg mooie tocht en ondanks de weersvoorspellingen weinig regen. Lunch bij Neeltje Jans was goed voor mekaar, top!!








(Helaas na de lunch vergeten het ding aan te zetten, dus er mist een stukje van de rit)





Bij terugkomst zag ik een flink aantal druppels olie onder de auto liggen (zie draadje elders), dit bleek de voorste keerring te zijn, deze is inmiddels vervangen en weer lekvrij. Wat ook nog op het lijstje stond was het vervangen van de olievuldop voor een exemplaar welke aangesloten dient te worden op het inlaatspruitstuk. Met dank aan Boele en Dries voor de goede onderdelen. Deze heb ik gister geplaatst en hopelijk blijft nu ook de bovenkant van het blok vrij van olie, de tijd zal het leren.

Afgelopen vrijdag ook gelijk opgegeven voor de herfsttintentoertocht, erg veel zin en hopelijk rijden we deze rit zonder een spoor achter te laten ;) ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jeroen Visser (GAST)
  • Jeroen Visser (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
30-09-2012 11:33 #118341 door Jeroen Visser (GAST)
Beantwoord door Jeroen Visser (GAST) in topic Beter laat dan nooit: mijn amazon '66
Beetje laat maar ik vond in mijn telefoon ook nog de route van de Heuvelrug toerrit:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jeroen Visser (GAST)
  • Jeroen Visser (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
13-10-2012 19:06 #118947 door Jeroen Visser (GAST)
Beantwoord door Jeroen Visser (GAST) in topic Beter laat dan nooit: mijn amazon '66
Vandaag de VKV bezocht, de ontmoet en groet was een goed idee. Erg leuk om wat gezichten gezien te hebben. Helaas niet alles kunnen vinden wat ik zocht maar dat gaan we online wel opsnorren.

Deze week ook de bestelde lambda sensor en meter ontvangen (mtx-l van innovatie), het was bij thuiskomst droog dus gelijk alle bedrading in orde gemaakt. Ik twijfel alleen nog waar en hoe ik de meter ga plaatsen. Hij moet makkelijk te verwijderen zijn om hem uit het raam te kunnen hangen. Zo kun je de waarde lezen terwijl je met de afstelling onder de kap bezig bent.

Hopelijk vind ik binnen nu en een paar dagen iemand welke de las bung kan plaatsen op de uitlaat en kan hij tijdens de herfst tinten toertocht gebruikt worden.

Als hij geplaatst is en werkt zal ik laten weten hoe de bevindingen zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.