Beter laat dan nooit: mijn amazon '66

  • Jeroen Visser (GAST)
  • Jeroen Visser (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
16-11-2012 08:42 #120449 door Jeroen Visser (GAST)
Beantwoord door Jeroen Visser (GAST) in topic Beter laat dan nooit: mijn amazon '66
Gister is de amazon voor de herkeuring geweest en ditmaal goedgekeurd.

Nu weer aan de slag met het ombouwen van het luchtfilter en ik ga de mechanische pomp vervangen door een elektrische. Hij blijft maar olie lekken bij de pomp en als bijkomend voordeel dat starten op benzine een stuk vlotter gaat. Ik rij nagenoeg nooit op benzine maar zijn er nog veiligheids dingetjes waar ik aan moet denken?? Ik heb iets gelezen over een inertial switch, is dit overkill of noodzaak??

en.wikipedia.org/wiki/Inertial_switch

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jeroen Visser (GAST)
  • Jeroen Visser (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
16-11-2012 13:17 #120457 door Jeroen Visser (GAST)
Beantwoord door Jeroen Visser (GAST) in topic Beter laat dan nooit: mijn amazon '66
Vanmorgen even gestoeid met mijn nieuwe luchtfilter en dit is het resultaat:







Net even een stuk gereden en de boel afgesteld, dit gaat wel wat makkelijker dan met het standaard weber filter. Met het vorige filter gaf de atf-meter aan dat hij veeeeeeel te rijk stond bij volgas (tweede trap van de 32/36 erbij) Dit is nu een stuk beter. Geluid is ook een stuk beschaafder bij volgas. Verder merk ik geen verschil in prestaties. Maar goed stabiele waardes zijn ook wat waard :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-11-2012 01:26 #120472 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Beter laat dan nooit: mijn amazon '66
Beste Jeroen, mooi gedaan, je had wat meer ruimte kunnen creeren door je expansietankje van je radiator tussen de gril en de radiator te plaatsen. (beugel van radiator afzagen en een steunplaat maken)
Heb ik gedaan toen ik nog een injection systeem in mijn amazone had en ik een gelijksoortig filter wilde plaatsen.

succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jeroen Visser (GAST)
  • Jeroen Visser (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
17-11-2012 08:59 #120475 door Jeroen Visser (GAST)
Beantwoord door Jeroen Visser (GAST) in topic Beter laat dan nooit: mijn amazon '66

"Johan Geers" schreef:
Beste Jeroen, mooi gedaan, je had wat meer ruimte kunnen creeren door je expansietankje van je radiator tussen de gril en de radiator te plaatsen. (beugel van radiator afzagen en een steunplaat maken)
Heb ik gedaan toen ik nog een injection systeem in mijn amazone had en ik een gelijksoortig filter wilde plaatsen.

succes

Johan Geers


Op zich wel een goed idee, dan kan ik het filter nog wat meer naar voren plaatsen en kan ik waarschijnlijk een opening maken in het stuk waar de radiator op zit om meer koude lucht naar het filter toe te laten "blazen" .

Ik vraag me wel of of dit in de winter geen probleem gaat geven als het expansievat zo in de rijwind geplaatst is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-11-2012 17:06 #120636 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Beter laat dan nooit: mijn amazon '66

"Jeroen Visser" schreef:

"Johan Geers" schreef:
Beste Jeroen, mooi gedaan, je had wat meer ruimte kunnen creeren door je expansietankje van je radiator tussen de gril en de radiator te plaatsen. (beugel van radiator afzagen en een steunplaat maken)
Heb ik gedaan toen ik nog een injection systeem in mijn amazone had en ik een gelijksoortig filter wilde plaatsen.

succes

Johan Geers


Op zich wel een goed idee, dan kan ik het filter nog wat meer naar voren plaatsen en kan ik waarschijnlijk een opening maken in het stuk waar de radiator op zit om meer koude lucht naar het filter toe te laten "blazen" .

Ik vraag me wel of of dit in de winter geen probleem gaat geven als het expansievat zo in de rijwind geplaatst is.


Jeroen,

Ik zou hem door het plaatwerk heen halen. Gebruik een flexibele slang. Je pakt dan altijd koude lucht!
Waarschijnlijk kan hij er langs, dat kan bij de 1800 immers ook.

Hier vond ik nog een plaatje.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jeroen Visser (GAST)
  • Jeroen Visser (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
24-11-2012 09:03 #120663 door Jeroen Visser (GAST)
Beantwoord door Jeroen Visser (GAST) in topic Beter laat dan nooit: mijn amazon '66
Het zou idd het mooist zijn om het luchtfilter naar voren te halen maar ik zit een beetje met ruimte gebrek in die hoek. LPG verdamper en expansievat zitten daar behoorlijk in de weg. Maar dat wordt een leuke puzzel voor het voorjaar :)

Als het goed is haal ik dit weekend een hele set metertjes op van VDO. Oliedruk, olietemp, koeltemp, amp, volt incl. sensoren en de hele rataplan. Eerst deze er maar infietsen en natuurlijk een leuke plek verzinnen waar ik ze ga plaatsen. Iemand nog ideeën? Ik heb er dan in totaal zes (er licht ook nog een atf meter in de tunnelbak en deze moet ook nog een leuk plekje krijgen)

Verder nog een klein euveltje met lpg, rijdt verder prima alleen de koude start duurt wat lang omdat ik denk dat er bij de eerste start geen lpg door het systeem "geblazen" wordt. Zie: raar geluid als de ama op contact gezet wordt (lpg)

Groet Jeroen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jeroen Visser (GAST)
  • Jeroen Visser (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
25-11-2012 12:31 #120703 door Jeroen Visser (GAST)
Beantwoord door Jeroen Visser (GAST) in topic Beter laat dan nooit: mijn amazon '66
Gister de metertjes op gehaald:





Helemaal compleet met sensoren en de hele mik-mak. Ik denk niet dat ik ze allemaal ga plaatsen maar eerst ga voor de oliedruk, olietemp en volt of amp.

Ik kreeg er ook het volgende bij:



Iemand een idee waar ik dit voor kan gebruiken?????

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-11-2012 21:51 #120750 door Steven Bleeker
Beantwoord door Steven Bleeker in topic Beter laat dan nooit: mijn amazon '66
geen idee waarom de persoon jouw zo'n ding erbij geeft.

misschien leuk als je vergeet je lichten uit te doen als je uit de auto gaat, koppel je hem zo dat na 2 minuten de lichten als nog doven :D .

Ik ben benieuwd hoe je de meters gaat plaatsen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Marcel Jonges (GAST)
  • Marcel Jonges (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
26-11-2012 22:16 #120752 door Marcel Jonges (GAST)
Beantwoord door Marcel Jonges (GAST) in topic Beter laat dan nooit: mijn amazon '66
Pas op met het naar voren halen van je luchtfilter. Op het moment dat je luchtfilter aangeblazen wordt kan je motor afslaan bij ontkoppelen motor op snelheid, zoals bij stoplicht enzo. Dan blaast de overdruk in je luchtfilter je motor uit; bij LPG schijn je een bepaalde mate van onderdruk te moeten hebben.


Rijdt nooit harder dan uw bescherm engel kan vliegen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ronald Damme (GAST)
  • Ronald Damme (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
27-11-2012 11:22 #120768 door Ronald Damme (GAST)
Beantwoord door Ronald Damme (GAST) in topic Beter laat dan nooit: mijn amazon '66
Sommige mensen vinden het fijn dat ze vertraagde binnenverlichting hebben. Dat ze nog even blijven branden wanneer je de deur dicht doen en dat ze uitgaan wanneer je het contact een slag omdraait.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.