Beter laat dan nooit: mijn amazon '66

Lees meer
14-06-2013 09:01 #128626 door Rutten
Beantwoord door Rutten in topic Beter laat dan nooit: mijn amazon '66
Je kunt het probleem ook omzeilen door een schakelaar rechtstreeks op het pedaal te plaatsen. Zo zit het in de Amazon van mijn pa, en dacht dat dit standaard was in de late Amazons. Dit kun je ook makkelijker afstellen, wanneer het pedaal ingedrukt wordt zal de schakelaar bediend worden. Vergelijk het met zo een schakelaar van de interieurverlichting in de deurstijl ;)

Hierbij 2 foto's ervan.




Mvg Guy




Volvo 164 1972 B30a 4 handbak
Batavus mot'o-mat 1962 JLO-piano GA50 Automaat
Batavus MK4 1975 Sachs 50/4CF NL 4 voetbak
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-06-2013 10:48 #128718 door Ziko de Kubber
Beantwoord door Ziko de Kubber in topic Beter laat dan nooit: mijn amazon '66
Je zou bijna denken dat de nieuwe sensor gewoon complete bagger kwaliteit is??? Zo'n pedaalschakelaar is een goed idee, maar dan moet je dat wel weer gaan inbouwen.

Met vriendelijke groet, Ziko

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jeroen Visser (GAST)
  • Jeroen Visser (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
17-06-2013 11:00 #128722 door Jeroen Visser (GAST)
Beantwoord door Jeroen Visser (GAST) in topic Beter laat dan nooit: mijn amazon '66

"Ziko de Kubber" schreef:
Je zou bijna denken dat de nieuwe sensor gewoon complete bagger kwaliteit is??? Zo'n pedaalschakelaar is een goed idee, maar dan moet je dat wel weer gaan inbouwen.


Idd. Ombouwen ziet er niet uit als veel werk. Groot voordeel van een schakelaar is wel dat de remlichten uit of aan zijn, niet dat zachte licht wat er nu bij mij uitkomt. Denk dat ik daarvoor ga.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-06-2013 11:25 #128726 door Rutten
Beantwoord door Rutten in topic Beter laat dan nooit: mijn amazon '66
Moet ik nog even een foto maken van het bevestigingsplaatje? Kan eenvoudig zelf gemaakt worden met een omgebogen plaatje.

Volvo 164 1972 B30a 4 handbak
Batavus mot'o-mat 1962 JLO-piano GA50 Automaat
Batavus MK4 1975 Sachs 50/4CF NL 4 voetbak

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jeroen Visser (GAST)
  • Jeroen Visser (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
17-06-2013 14:47 #128734 door Jeroen Visser (GAST)
Beantwoord door Jeroen Visser (GAST) in topic Beter laat dan nooit: mijn amazon '66

"Rutten" schreef:
Moet ik nog even een foto maken van het bevestigingsplaatje? Kan eenvoudig zelf gemaakt worden met een omgebogen plaatje.


Nou graag! Ik neem aan dat ik zo'n schakelaartje gewoon bij bv de brezankan koop? Elektra haal ik van de druksensor en lus deze door naar de nieuwe setup lijkt me?

Alvast dank voor de moeite, top!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-06-2013 16:14 #128737 door Rutten
Beantwoord door Rutten in topic Beter laat dan nooit: mijn amazon '66
Ja kan een universele remlichtschakelaar zijn. Hieronder een foto van het bevestigingsplaatje.

Bijlage foto2(3).jpg niet gevonden


De afstand van het hart van de bout tot de onderkant van het plaatje is ongeveer 57mm. De schroefdraad van de schakelaar heeft een diameter van 12 mm.
Het plaatje zit bevestigt aan die soort vierkante blok rechts naast de kachel. Op de foto dat achterste schroefje bij dat rubber.


Lijkt me eenvoudig zelf te maken, en is betrouwbaarder dan die druksensor. Voordeel is dat je hem zo kan afstellen dat de lampen meteen gaan branden als de pedaal aangeraakt wordt (dus nog voordat de auto echt afremt).

Mvg Guy

Bijlage foto2(3).jpg niet gevonden




Volvo 164 1972 B30a 4 handbak
Batavus mot'o-mat 1962 JLO-piano GA50 Automaat
Batavus MK4 1975 Sachs 50/4CF NL 4 voetbak
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jeroen Visser (GAST)
  • Jeroen Visser (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
18-06-2013 07:29 #128753 door Jeroen Visser (GAST)
Beantwoord door Jeroen Visser (GAST) in topic Beter laat dan nooit: mijn amazon '66
Thanks!! Zodra ik weer tijd heb ga ik ermee aan de slag.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jeroen Visser (GAST)
  • Jeroen Visser (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
23-07-2013 14:32 #130062 door Jeroen Visser (GAST)
Beantwoord door Jeroen Visser (GAST) in topic Beter laat dan nooit: mijn amazon '66
Voor mij geen remlicht problemen meer :D

Vanmorgen een schakelaar bij de sloop gehaald en een dik Aluminium L profiel. Hier een beugeltje van gefabriceerd, geplaatst en de draden naar de nieuwe schakelaar door gelust. Werkt super! Erg blij dat bestuurders achter mij weer kunnen zien dat er geremd wordt, en geen flauw schijnsel maar gelijk vol.

Iedereen bedankt voor de tips!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jeroen Visser (GAST)
  • Jeroen Visser (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
23-07-2013 16:34 #130064 door Jeroen Visser (GAST)
Beantwoord door Jeroen Visser (GAST) in topic Beter laat dan nooit: mijn amazon '66
Ik kwam deze nog tegen op vakantie:

Bijlage:



Wel geinig met een surfplank op het dak :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jeroen Visser (GAST)
  • Jeroen Visser (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
03-08-2013 12:31 #130518 door Jeroen Visser (GAST)
Beantwoord door Jeroen Visser (GAST) in topic Beter laat dan nooit: mijn amazon '66
Gister weer even wat klusjes aan de amazon gedaan, geprobeerd het eea af te stellen en de uitlaat opnieuw gemonteerd (had het idee dat deze niet goed aansloot op de kop.

Net even een stukje gereden maar nu is mijn atf meter de weg compleet kwijt. Hij geeft tijdens het rijden een waarde van rond de tien aan (zeer springerig en met vreemde uitschieters), dit was rond de vijftien. Stationair springt hij ook alle kanten op. Zou hij stuk zijn??

Is er iemand in de buurt met een atf meter (of co meter oid) en wil misschien eens vergelijken of wisselen om te zien wat er gebeurt. Ook zou ik graag wat hulp willen met het afstellen van de ama, het lukt me maar niet om hem naar wens te laten hobbelen.

Ben benieuwd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.