Beter laat dan nooit: mijn amazon '66

  • Jeroen Visser (GAST)
  • Jeroen Visser (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
13-09-2013 08:22 #131927 door Jeroen Visser (GAST)
Beantwoord door Jeroen Visser (GAST) in topic Beter laat dan nooit: mijn amazon '66
Na een hoop gedoe met de remmen gaat het weer de goede kant op (@rob: super bedankt voor het lenen van de trekker en kom hem vandaag terug brengen :-)

Nog wel de jongens van de anwb nodig gehad vorige week:


Bijlage:


Afgebroken dynamo bout...... Toch wel handig een voltmeter, zag gelijk dat er iets mis was.


Verder verstralers gemonteerd, hopelijk vandaag tijd om de boel aan te sluiten. Voor nu gewoon met een schakelaar (wel met een relais ertussen). Later maar eens kijken of ik ze zwak kan laten branden icm dimlicht.

Bijlage:



En wat ook al lang op het programma staat is het verplaatsen van het luchtfilter, deze zit nu boven het spruitstuk (lekker warm) Ik wil dat hij frisse licht gaat aanzuigen, misschien direct achter de grille? Ik ben alleen bang dat hij (als het regent) erg veel vocht mee gaat nemen. Of een cold air intake? Maar dit doet niet bij stationair lijkt me? Maar goed ik zal dit even in een ander topic gooien.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-09-2013 12:00 #131933 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Beter laat dan nooit: mijn amazon '66
Dat zijn flinke joekels, Jeroen! Welk merk zijn ze? Vind ze erg gaaf voor op m'n Amazon.

Je weet mijn setup met behulp van een conisch filter, eventueel zou je er een regenschot omheen kunnen maken. Zodat de wind er ook niet vol op staat.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jeroen Visser (GAST)
  • Jeroen Visser (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
13-09-2013 16:36 #131941 door Jeroen Visser (GAST)
Beantwoord door Jeroen Visser (GAST) in topic Beter laat dan nooit: mijn amazon '66

"Boele Braaksma" schreef:
Dat zijn flinke joekels, Jeroen! Welk merk zijn ze? Vind ze erg gaaf voor op m'n Amazon.

Je weet mijn setup met behulp van een conisch filter, eventueel zou je er een regenschot omheen kunnen maken. Zodat de wind er ook niet vol op staat.


He Boele,

Ja wel blij met de stralers, ik heb ze hier gekocht:

www.verstralershop.nl/webshop/in ... fvsbuajd64

Het zijn namaak cibie super oscars geloof ik, stuk aangenamer geprijsd iig! Ik heb ze vanmorgen aangesloten dus nog geen idee hoe ze het in de praktijk gaan doen.

Ik weet hoe jij je luchtfilter hebt zitten, nooit last met water of uitwaaien op lpg? Ik begin overigens steeds meer te voelen voor het injectie gebeuren :D dus als we nog een keer een afspraak kunnen maken dat ik alles eens goed kan bekijken graag!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jeroen Visser (GAST)
  • Jeroen Visser (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
20-09-2013 11:27 #132205 door Jeroen Visser (GAST)
Beantwoord door Jeroen Visser (GAST) in topic Beter laat dan nooit: mijn amazon '66
Vandaag een leuk setje op de kop getikt:

Bijlage:


Bijlage:


Nu nog opzoek naar een inlaatspruitstuk en de passende gasstangen enzo. En de boel voorzien van nieuwe pakkingen e.d.

Iemand nog foto's van de gasstang (choke) setup?? En tips vwb de sproeierbezetting?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-09-2013 11:49 #132207 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Beter laat dan nooit: mijn amazon '66
Hoi Jeroen,

Past dit setje wel zonder je hele binnenscherm te verbouwen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jeroen Visser (GAST)
  • Jeroen Visser (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
20-09-2013 12:16 #132210 door Jeroen Visser (GAST)
Beantwoord door Jeroen Visser (GAST) in topic Beter laat dan nooit: mijn amazon '66

"Niek de Boer" schreef:
Hoi Jeroen,

Past dit setje wel zonder je hele binnenscherm te verbouwen?


Dag Niek,

As ik korte inlaatspruitstukken kan vinden zou het moeten passen, anders opzoek naar een set "gebogen" kelken. Het liefst plaats ik de set zonder het binnenscherm aan te passen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-09-2013 12:28 #132211 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Beter laat dan nooit: mijn amazon '66
Ik zou juist proberen je binnenscherm te verbouwen. Langere inlaten zijn beter voor de stroming. Anders worden het teveel throttle bodies, en daar lees ik veel dat motoren erg onrustig worden. Ze reageren wel lekker direct op het gas natuurlijk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jeroen Visser (GAST)
  • Jeroen Visser (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
20-09-2013 14:42 #132215 door Jeroen Visser (GAST)
Beantwoord door Jeroen Visser (GAST) in topic Beter laat dan nooit: mijn amazon '66

"Boele Braaksma" schreef:
Ik zou juist proberen je binnenscherm te verbouwen. Langere inlaten zijn beter voor de stroming. Anders worden het teveel throttle bodies, en daar lees ik veel dat motoren erg onrustig worden. Ze reageren wel lekker direct op het gas natuurlijk.


Daar heb je een punt Boele. Ik dacht ik eens wat langere spruitstukken heb gezien welke schuin omhaag gaan tov de cilinderkop. Nergens terug te vinden natuurlijk. Maar misschien is dat een optie.

Ik zal hoe dan ook de verdamper weer moeten verplaatsen, iemand nog een idee waar ik met dat ding naar toe kan? Zal allemaal wat vollig worden met de webers ben ik bang ;)

Bijlage:


Expansievat zit iniddels aan de andere kant.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jeroen Visser (GAST)
  • Jeroen Visser (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
22-09-2013 09:58 #132250 door Jeroen Visser (GAST)
Beantwoord door Jeroen Visser (GAST) in topic Beter laat dan nooit: mijn amazon '66
Projektje erbij:

Bijlage:


Gebroederlijk naast mekaar:

Bijlage:


Het is een mercedes 280se (w108) uit eind jaren zestig. Er moet nog een hoop gebeuren voordat hij weer door de apk kan. Voor nu eerst overzicht krijgen en overwegen of het voor mij te doen is om hem weer rijklaar te krijgen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-09-2013 11:01 #132253 door Oscar Keur (GAST)
Beantwoord door Oscar Keur (GAST) in topic Beter laat dan nooit: mijn amazon '66
Haha, naar zo eentje heb ik ook nog gekeken voordat ik de 164 kocht!

Voor updates over de restauratie van een '70 164:
volvorestauratie.blogspot.com/
Klik hier voor het fotoalbum met (bijna) alle foto's (ook degene die niet in mijn topic of op mijn blog worden beschreven)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.