Beter laat dan nooit: mijn amazon '66

  • Jeroen Visser (GAST)
  • Jeroen Visser (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
17-02-2013 10:23 #123552 door Jeroen Visser (GAST)
Beantwoord door Jeroen Visser (GAST) in topic Beter laat dan nooit: mijn amazon '66

"Boele Braaksma" schreef:

"Jeroen Visser" schreef:
Even een erg bescheiden update:

Als het goed is komt vandaag een weber 38/38 binnen, gekocht via een mede-vkv'er. Deze gaat de 32/36 vervangen. Ik ben erg benieuwd wat dit (en of) dit wat gaat toevoegen. Plus van de 38/38 is wel dat deze de gaskleppen simultaan bediend in tegenstelling tot de 32/36, hierbij moet je planken om de tweede trap in werking te stellen. Ik ga ervan uit dat deze switch meer power zal geven zonder dat je pedaal door het schutbord trapt.

Tijdens het wachten de hardyschijf vervangen, deze lag al een tijdje klaar maar de zin in dit klusje ontbrak. Nu was een mooi moment om dit te doen.


Gaaf! Dat wordt nog een serieus snelle Amazon, Jeroen!
Heb je hiervoor ook een ander gasstuk nodig?


Ik hoop het Boele. Helaas komt hij maandag binnen, hopelijk kan ik hem dan volgend weekend plaatsen.

Ik kan mijn huidige gasstuk gebruiken, deze komt bij Dries vandaan en op de site staat dat hij ook geschikt is voor de 38/38. Hij verkleind de opening wel flink maar voor lpg is dit geen probleem, op benzine is dit natuurlijk een ander verhaal. Tinustechniek schijnt wel een mengstuk te hebben met grotere openingen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jeroen Visser (GAST)
  • Jeroen Visser (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
21-02-2013 08:47 #123687 door Jeroen Visser (GAST)
Beantwoord door Jeroen Visser (GAST) in topic Beter laat dan nooit: mijn amazon '66
Het plaatsen van de weber 38/38 gaat toch uitgesteld worden. Helaas past de chokesetup van mijn 32/36 niet op de 38.....

Nu eerst opzoek naar de goede onderdelen om van een 38/38 dgav een dgv te maken.

Ik heb al diverse mailtjes de deur uitgedaan maar ben bang dat het lastig gaat worden, lukt het niet om onderdelen te krijgen ga ik proberen zelf maar wat in mekaar te flansen. Het enige wat ik wil is een handgas moeilijk zou dat toch niet moeten zijn :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ronald Damme (GAST)
  • Ronald Damme (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
21-02-2013 18:56 #123717 door Ronald Damme (GAST)
Beantwoord door Ronald Damme (GAST) in topic Beter laat dan nooit: mijn amazon '66
Heb je dan een Waterchoke?

Ik heb nog wel een ombouwer liggen van water naar handmatig, is geen geweldig systeem maar is er wel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jeroen Visser (GAST)
  • Jeroen Visser (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
21-02-2013 19:28 #123721 door Jeroen Visser (GAST)
Beantwoord door Jeroen Visser (GAST) in topic Beter laat dan nooit: mijn amazon '66

"Ronald Damme" schreef:
Heb je dan een Waterchoke?

Ik heb nog wel een ombouwer liggen van water naar handmatig, is geen geweldig systeem maar is er wel.


Hoi Ronald,

Ik heb geen idee wat er op gezeten heeft, het meeste van de choke is niet meer. Het enige wat ik wil is een soort handgas om op koude dagen gewoon op lpg te kunne rijden als het blok nog koud is. Heb je een foto van hetgeen jij hebt? Als je de weber 38 op de site van Dries bekijkt zie je de weber met hand choke.

Situatie nu 32/36:



Weber 38/38 en de ruimte waar het moet gaan gebeuren:






Groet Jeroen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ronald Damme (GAST)
  • Ronald Damme (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
21-02-2013 19:37 #123722 door Ronald Damme (GAST)
Beantwoord door Ronald Damme (GAST) in topic Beter laat dan nooit: mijn amazon '66
Je 38 is een waterchoke je mist alleen essentiële onderdelen. Dat ombouwsetje heeft zo voor jou ook geen nut. Ik zal eens mijn pc aanslingeren en wat foto's plaatsen

aangesloten, ingaande slang en uitgaande slang, hier zit een bimetaal in.


zonder aansluiting


hier de 32 en 38 het mechanisme zit nog op de auto met de wissel. Het oude (32) is los te halen alleen ik mis de ring om de handchoke er op vast te trekken die zit op mijn huidige 38 er

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ronald Damme (GAST)
  • Ronald Damme (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
21-02-2013 20:17 #123725 door Ronald Damme (GAST)
Beantwoord door Ronald Damme (GAST) in topic Beter laat dan nooit: mijn amazon '66
het is nu rustig maar straks in het hoogseizoen staan er zat webers te koop voor een paar tientjes waar je die onderdelen af kan halen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jeroen Visser (GAST)
  • Jeroen Visser (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
21-02-2013 20:36 #123726 door Jeroen Visser (GAST)
Beantwoord door Jeroen Visser (GAST) in topic Beter laat dan nooit: mijn amazon '66
Dank voor de foto's. Ik denk dat ik maar een plaatje ga maken welke ik op de 38 plaats en hierop de bevestigingen voor de 32 handchoke bevestig. Lijkt mij het makkelijkst voor nu. Mailtjes naar de diverse weber leveranciers heeft niets opgeleverd. Ik had de hoop (gezien ze ook een 38 dgv leveren) dat de onderdelen tbv de dgv versie gewoon los te krijgen zouden zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ronald Damme (GAST)
  • Ronald Damme (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
21-02-2013 20:41 #123728 door Ronald Damme (GAST)
Beantwoord door Ronald Damme (GAST) in topic Beter laat dan nooit: mijn amazon '66
die 32/36 van jou heeft bovenin geen chokekleppen?

Bij de 32/32 en de 38/38 van mij gaat er vanuit het chokemechanisme direct een stang naar boven om daar de choke kleppen te bekrachtigen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jeroen Visser (GAST)
  • Jeroen Visser (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
21-02-2013 22:11 - 25-02-2013 18:48 #123735 door Jeroen Visser (GAST)
Beantwoord door Jeroen Visser (GAST) in topic Beter laat dan nooit: mijn amazon '66

"Ronald Damme" schreef:
die 32/36 van jou heeft bovenin geen chokekleppen?

Bij de 32/32 en de 38/38 van mij gaat er vanuit het chokemechanisme direct een stang naar boven om daar de choke kleppen te bekrachtigen.


Ja had hij wel, maar ik heb ze verwijderd. Ik gebruik de choke alleen als "handgas" vandaar.

Ook ging het choken met kleppen niet zo lekker icm lpg.....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jeroen Visser (GAST)
  • Jeroen Visser (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
22-02-2013 10:18 #123743 door Jeroen Visser (GAST)
Beantwoord door Jeroen Visser (GAST) in topic Beter laat dan nooit: mijn amazon '66
Ik heb net de missende onderdelen besteld (hopelijk heb ik alles) er zat nog wel een gedeelte van de choke bij de carb. Op ebay een setje gevonden om van een dges een hand choke te maken.

Ik ben benieuwd of mijn plan gaat lukken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.