- Berichten: 831
Beter laat dan nooit: mijn amazon '66
- Jeroen Visser (GAST)
-
- Verbannen
-
Ook weer met de afstelling bezig geweest (never ending story

Ipv het open weber filter heb ik mijn eigen constructie terug geplaatst (zie stukje terug in dit topic) motortje loopt een stuk stabieler en niet meer te arm op toeren. Stuk beter te stellen ook. Hij loopt stationair ok en wat te rijk op toeren, gaandeweg wil ik dit gaan stellen met de stelschroef in de lpg slang, elke rit een tikkie dichter totdat de waarden ok zijn.
Stapje voor stapje gaat het beter en dat is wel lekker.
Ik begin me af te vragen of het misschien beter is voor de lpg flow om een b20e inlaatspruitstuk te monteren en deze als een soort throttle body (?) te gebruiken? Zou dit een goed alternatief zijn voor de weber 38??? Of misschien toch maar helemaal over op injectie? Wel een hoog kostenplaatje denk ik.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ziko de Kubber
-
- Senior lid
-
- Berichten: 49
"Jeroen Visser" schreef:
Wat ik mij afvraag is het volgende, toen ik vanmorgen de auto achterwaarts voor het huis parkeerde zag ik dat de remlichten het niet deden. Ik heb even de twee stekkers van de druksensor tegen mekaar gehouden en toen gingen ze wel branden. Druksensor is nieuw en heeft gewerkt. Ik heb de stekkers schoongemaakt en weer gemonteerd. Nu werkt het wel weer maar naarmate ik vaker de remintrap moet ik harder drukken om de lampen te laten branden. Iemand een idee hoe dit kan??? Bij mijn weten zit er geen lucht in het systeem omdat het pedaal niet sponsig aanvoelt.
Nu wachten tot de lijm droog is en er kan weer gesteld worden
Ik heb hetzelfde probleem met mijn Combi, ik kwam er ook achter dat de remlichten het niet meer deden.
Draadjes tegen elkaar aan en toen werkten ze wel, dus ook de drukschakelaar vervangen voor een nieuw exemplaar. Nu moet ik steeds harder remmen om de lampen te laten branden, het is nu al zo dat ik ze eigenlijk bij normaal remmen niet branden...
Met vriendelijke groet, Ziko
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 2147
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
- Berichten: 3560
succes
Johan Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen Visser (GAST)
-
- Verbannen
-
- Berichten: 831
De sensor gaat er niet verder in, tenminste zonder het risico dat ik de boel stuk draai.
Om vuiligheid uit te sluiten draai ik dan gewoon de sensor eruit en trap dan een keer op de rem (bakkie eronder natuurlijk)?? Moet ik daarna alles ontluchten?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Joop Verhagen
- Senior lid
-
- Berichten: 71
'65 Amazon
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
- Berichten: 3560
Op deze manier hoef je niet te ontluchten.
succes
Johan Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen Visser (GAST)
-
- Verbannen
-
- Berichten: 831
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
- Berichten: 3560
Kun je zien wat er gebeurt en ofdat je steed dezelfe druk krijg bij intrappen pendaal.
Is de druk constant hetzelfde dan is je nieuwe sensor niet goed.
succes
Johan Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen Visser (GAST)
-
- Verbannen
-
- Berichten: 831
"Johan Geers" schreef:
Beste Jeroen, kun je de sensor niet even vervangen voor een manometertje van 0-100bar de draad is volgens mij 1/8.
Kun je zien wat er gebeurt en ofdat je steed dezelfe druk krijg bij intrappen pendaal.
Is de druk constant hetzelfde dan is je nieuwe sensor niet goed.
succes
Johan Geers
Goed idee Johan ga ik doen.
@zikko: als jij gevonden hebt wat er met de remlichten aan de hand is hoor ik dit natuurlijk graag!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.