Beter laat dan nooit: mijn amazon '66

  • Jeroen Visser (GAST)
  • Jeroen Visser (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
09-06-2013 12:57 #128418 door Jeroen Visser (GAST)
Beantwoord door Jeroen Visser (GAST) in topic Beter laat dan nooit: mijn amazon '66
Zo kofferbak rubber blijft op zijn plek en de klep kan weer gesloten worden. Vind hem er zelf niet mooi inzitten en de klep trekt het rubber (bovenkant) wat vreemd weg als ik hem sluit. Voor nu ingevet zodat hij soepel over het rubber glijdt. Hoeplijk gaat dit goed.

Ook weer met de afstelling bezig geweest (never ending story ;) )

Ipv het open weber filter heb ik mijn eigen constructie terug geplaatst (zie stukje terug in dit topic) motortje loopt een stuk stabieler en niet meer te arm op toeren. Stuk beter te stellen ook. Hij loopt stationair ok en wat te rijk op toeren, gaandeweg wil ik dit gaan stellen met de stelschroef in de lpg slang, elke rit een tikkie dichter totdat de waarden ok zijn.

Stapje voor stapje gaat het beter en dat is wel lekker.

Ik begin me af te vragen of het misschien beter is voor de lpg flow om een b20e inlaatspruitstuk te monteren en deze als een soort throttle body (?) te gebruiken? Zou dit een goed alternatief zijn voor de weber 38??? Of misschien toch maar helemaal over op injectie? Wel een hoog kostenplaatje denk ik.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-06-2013 11:37 #128486 door Ziko de Kubber
Beantwoord door Ziko de Kubber in topic Beter laat dan nooit: mijn amazon '66

"Jeroen Visser" schreef:


Wat ik mij afvraag is het volgende, toen ik vanmorgen de auto achterwaarts voor het huis parkeerde zag ik dat de remlichten het niet deden. Ik heb even de twee stekkers van de druksensor tegen mekaar gehouden en toen gingen ze wel branden. Druksensor is nieuw en heeft gewerkt. Ik heb de stekkers schoongemaakt en weer gemonteerd. Nu werkt het wel weer maar naarmate ik vaker de remintrap moet ik harder drukken om de lampen te laten branden. Iemand een idee hoe dit kan??? Bij mijn weten zit er geen lucht in het systeem omdat het pedaal niet sponsig aanvoelt.

Nu wachten tot de lijm droog is en er kan weer gesteld worden :D


Ik heb hetzelfde probleem met mijn Combi, ik kwam er ook achter dat de remlichten het niet meer deden.
Draadjes tegen elkaar aan en toen werkten ze wel, dus ook de drukschakelaar vervangen voor een nieuw exemplaar. Nu moet ik steeds harder remmen om de lampen te laten branden, het is nu al zo dat ik ze eigenlijk bij normaal remmen niet branden...

Met vriendelijke groet, Ziko

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-06-2013 12:39 #128488 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Beter laat dan nooit: mijn amazon '66
Kan je de sensor niet afstellen door hem verder in te schroeven? Anders rempedaal afstellen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-06-2013 14:53 #128495 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Beter laat dan nooit: mijn amazon '66
meestal is het vuil dat in het kanaaltje naar de sensor zit, denk je ik vervang even de sensor het zelfde vuil gaat weer in de nieuwe sensor zitten. oplossing is eerst wat remvloeistof door het kanaaltje van de senor late gaan (Tstuk) en dan pas de nieuwe sensor monteren. Of net zoals het bij mij is gedaan een schakelaar op het pendaal.

succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jeroen Visser (GAST)
  • Jeroen Visser (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
12-06-2013 17:46 #128553 door Jeroen Visser (GAST)
Beantwoord door Jeroen Visser (GAST) in topic Beter laat dan nooit: mijn amazon '66
Heren dank!

De sensor gaat er niet verder in, tenminste zonder het risico dat ik de boel stuk draai.

Om vuiligheid uit te sluiten draai ik dan gewoon de sensor eruit en trap dan een keer op de rem (bakkie eronder natuurlijk)?? Moet ik daarna alles ontluchten?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-06-2013 19:04 #128558 door Joop Verhagen
Beantwoord door Joop Verhagen in topic Beter laat dan nooit: mijn amazon '66
Wel oppassen dat de remvloeistof niet op je lak komt.

'65 Amazon

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-06-2013 02:15 #128583 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Beter laat dan nooit: mijn amazon '66
Beste Jeroen, even met z'n tweeen doen iemand het rempendaal in leten drukken met sensor eruit pendaal onderin houden, nieuwe sensor erin en het spel is gepiept.
Op deze manier hoef je niet te ontluchten.

succes
Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jeroen Visser (GAST)
  • Jeroen Visser (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
13-06-2013 15:57 #128599 door Jeroen Visser (GAST)
Beantwoord door Jeroen Visser (GAST) in topic Beter laat dan nooit: mijn amazon '66
Net even de manier geprobeerd welke johan heeft voorgesteld, sensor eruit (nog geen jaar oud) even doorgeblazen. Vervolgens iemand het rempedaal laten indrukken en de sensor weer terug geschroefd. Geen resultaat helaas. Gekke is wel dat bij de eerste keer remmen de lampen wel fel branden bij niet teveel pedaaldruk maar dat dit steeds minder wordt en er steeds meer kracht bij komt kijken om de lampen te laten branden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-06-2013 02:00 #128620 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Beter laat dan nooit: mijn amazon '66
Beste Jeroen, kun je de sensor niet even vervangen voor een manometertje van 0-100bar de draad is volgens mij 1/8.
Kun je zien wat er gebeurt en ofdat je steed dezelfe druk krijg bij intrappen pendaal.
Is de druk constant hetzelfde dan is je nieuwe sensor niet goed.

succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jeroen Visser (GAST)
  • Jeroen Visser (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
14-06-2013 07:27 #128621 door Jeroen Visser (GAST)
Beantwoord door Jeroen Visser (GAST) in topic Beter laat dan nooit: mijn amazon '66

"Johan Geers" schreef:
Beste Jeroen, kun je de sensor niet even vervangen voor een manometertje van 0-100bar de draad is volgens mij 1/8.
Kun je zien wat er gebeurt en ofdat je steed dezelfe druk krijg bij intrappen pendaal.
Is de druk constant hetzelfde dan is je nieuwe sensor niet goed.

succes

Johan Geers


Goed idee Johan ga ik doen.

@zikko: als jij gevonden hebt wat er met de remlichten aan de hand is hoor ik dit natuurlijk graag!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.