Beter laat dan nooit: mijn amazon '66

Lees meer
22-09-2013 11:59 #132257 door Rob Vijgenboom
Beantwoord door Rob Vijgenboom in topic Beter laat dan nooit: mijn amazon '66

Ik zal hoe dan ook de verdamper weer moeten verplaatsen, iemand nog een idee waar ik met dat ding naar toe kan? Zal allemaal wat vollig worden met de webers ben ik bang ;)


Je kunt de verdamper op het binnenscherm direct voor het motorkapscharnier en de accu plaatsen. Dan zit ie niet in de weg van carburateurs en luchtfilter/inlaat en kun je er nog steeds goed bij om af te stellen ....... Wel even een beugel maken z.d.d. ie niet tegen de motorkap aankomt, en niet trilt o.i.d.

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-09-2013 14:27 #132265 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Beter laat dan nooit: mijn amazon '66
Terug komend op de Webers, deze dubbele passen inderdaad niet, ken ze vanuit de rallysport, zaten op een 1800.
Dat vereist wel een ingrijpende verbouwing van je binnenscherm, deze dubbele carbs zijn lastig af te stellen zelfs voor ervaren monteurs en uiteindelijk haakte men af....hoe was het spreekwoor ook al weer, bezint er ge.....
Zou jammer zijn als je het hele binnenscherm openzaagt en dan ook tot de conclusie komt dat het niet lukt..

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jeroen Visser (GAST)
  • Jeroen Visser (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
22-09-2013 16:33 #132271 door Jeroen Visser (GAST)
Beantwoord door Jeroen Visser (GAST) in topic Beter laat dan nooit: mijn amazon '66
Het bezinnen is nog druk aan de gang. Ik heb een paar setups gezien waarbij er niet gehakt hoeft te worden. Deze:



Of zoiets:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-09-2013 06:01 #132286 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Beter laat dan nooit: mijn amazon '66
Beste Jeroen, NSU TTS had ook twee webers deze zaten met vier bochten van 180gr boven de kleppendeksels, misschien ook een idee om het zo te doen.

succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jeroen Visser (GAST)
  • Jeroen Visser (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
27-10-2013 08:31 #133370 door Jeroen Visser (GAST)
Beantwoord door Jeroen Visser (GAST) in topic Beter laat dan nooit: mijn amazon '66
Weer eens een update:

Helaas niets met de webers kunnen doen nog maar de meeste spullen zijn binnen en zoals het eruit ziet gaat dit geheel passen zonder te hakken :)

Klusje met meer haast was het vervangen van de keering in het differentieel, lekker klusje was dat zeg pffff maar gelukkig zit alles weer in elkaar en lijkt na een bescheiden rit niet meer te lekken (met dank aan Niek!)

De boosdoener:

Bijlage:


Met flink wat hak en breekwerk is hij eruit gekomen, rubber was versleten en verhard ouderdom zullen we maar zeggen.

Ik hoop bij de volgende update iets te kunnen melden over de webers enzo.

Groet Jeroen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.