- Berichten: 1725
Beter laat dan nooit: mijn amazon '66
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
Ter info.
Vandaag heb ik stationair toerental, CO-waarde en stroboscoop de revue laten passeren en in mijn geval was het toelaten van een iets hogere CO-waarde (stond op 2,5% en nu een procent hoger) voldoende om ook de strobo/poulie netjes stabiel te krijgen en de motor liep nog mooier op deze manier. Stationair heb ik iets hoger gedraaid aangezien het zelfs beneden de 600 omw/min wel stabiel bleef lopen...maar dat gaat eigenlijk nergens meer over zo'n tractor geluid

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 2147
Ik zie ze wel vaker een beetje schommelen (afwijking van +-2graden), hoe oud is de jouwe?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen Visser (GAST)
-
- Verbannen
-
- Berichten: 831
"Boele Braaksma" schreef:
Vervelend, Jeroen!
Ik zie ze wel vaker een beetje schommelen (afwijking van +-2graden), hoe oud is de jouwe?
Hij is net twee jaar geworden

Voorlopig rij ik met de oude verdeler, gaat ook ok. Puntjes stellen vind ik nog wel lastig, misschien maar opzoek naar de vloeitjes methode


Ik heb wel steeds meer het idee dat de 123 niet zo goed meer deed waar hij voor bedoeld was, met de oude verdeler en de boel gesteld op ongeveer 12 graden bij stationair loopt hij veel koeler tijdens stationair.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- k den Besten
- Premium lid
-
- Berichten: 149
Deze methode gebruik ik altijd, vind het heel makkelijk en zo'n spanningzoeker kost niks. Na afstellen de krukas even goed terug (of helemaal rond) draaien om eventuele speling op te heffen.
Je hebt een mooie auto en upgrades!!
Kees
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
- Berichten: 1725
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen Visser (GAST)
-
- Verbannen
-
- Berichten: 831
"Arno Pfennings" schreef:
Jeroen, ik las aan het begin van het topic dat je van een TT3 overgestapt was naar de TT6...ben benieuwd of je bij die overstap verschil hebt gemerkt...
Het geheel loopt helaas nog niet lekker dus kan het je nog precies vertellen.
Maar wat ik wel merk dat hij vanaf 2000 toeren lekker door trekt tot ik het niet meer aandurf


Maar als alles op orde is post ik dit hier.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ferdi Brisotta
-
- Nieuw lid
-
- Berichten: 11
mom drove like Britney Spears with the steering wheel and me right here in her lap. I'm fine, I turned out OK. We had a volvo.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen Visser (GAST)
-
- Verbannen
-
- Berichten: 831
Kleine update.
Vandaag weer lekker kunnen sleutelen. Kruiskoppelingen met de vetspuit beroerd, achterremmen weer eens gesteld. Kofferbakrubber vervangen huhummmmm ging niet echt lekker helaas maar eerst even wachten tot de lijmkit droog is en dan nog eens de klep dichtdoen. Merk wel dat ik hem niet overal gelijk krijg, hopelijk dicht hij wel goed af en hoeft de boel er niet nog een keer uit. Wat een werk was dat zeg.......
En de voetpakking van de weber opnieuw opgebouwd. Dat wil zeggen van wat dikker pakkingpapier zelf pakkingen gemaakt en hier tussen de afstandhouder. Hij trok hier naar mijn idee valse lucht en dat lijkt nu opgelost te zijn. Motortje draait beter maar wappert nog wel wat stationair, kan ik mee leven.
Ook even geprobeerd hem op toeren wat rijker te zetten, atf gaf rond de 16 aan bij 100km/u en dit zou richting de 15,5 moeten gaan. Nu zitten er op mijn verdamper twee stelschroeven, een messing (waarvan ik dacht dat dit de stationair schroef zou moeten zijn) en een kunststof (het is een lovato overigens) ik heb de kunststof wat uitgedraaid waardoor ik de messing wat in heb moeten draaien. Met als resultaat dat hij nog wat armer loopt, morgen maar eens andersom proberen. Het gaat ooit goedkomen

Wat ik mij afvraag is het volgende, toen ik vanmorgen de auto achterwaarts voor het huis parkeerde zag ik dat de remlichten het niet deden. Ik heb even de twee stekkers van de druksensor tegen mekaar gehouden en toen gingen ze wel branden. Druksensor is nieuw en heeft gewerkt. Ik heb de stekkers schoongemaakt en weer gemonteerd. Nu werkt het wel weer maar naarmate ik vaker de remintrap moet ik harder drukken om de lampen te laten branden. Iemand een idee hoe dit kan??? Bij mijn weten zit er geen lucht in het systeem omdat het pedaal niet sponsig aanvoelt.
Nu wachten tot de lijm droog is en er kan weer gesteld worden

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Niek de Boer
- Platinum lid
-
- Berichten: 1917
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen Visser (GAST)
-
- Verbannen
-
- Berichten: 831
"Niek de Boer" schreef:
De messing schroef is de fijnafregeling.Ik denk toch dat pas vervangen remlichtschakelaar defect is .
Dank! Ik ga morgen weer een afstelrondje doen. Wel vreemd dat de fijnafstelschroef zoveel invloed heeft. Volgende stap is de kunststofschroef wat indraaien en dit compenseren met de fijnafstelling, ben benieuwd waar ik dan op uit ga komen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.