- Berichten: 1726
Beter laat dan nooit: mijn amazon '66
- Arno Pfennings
- Offline
- Platinum-lid
Ter info.
Vandaag heb ik stationair toerental, CO-waarde en stroboscoop de revue laten passeren en in mijn geval was het toelaten van een iets hogere CO-waarde (stond op 2,5% en nu een procent hoger) voldoende om ook de strobo/poulie netjes stabiel te krijgen en de motor liep nog mooier op deze manier. Stationair heb ik iets hoger gedraaid aangezien het zelfs beneden de 600 omw/min wel stabiel bleef lopen...maar dat gaat eigenlijk nergens meer over zo'n tractor geluid ...dus die staat weer een schopje boven de 700 omw/min.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 2144
Ik zie ze wel vaker een beetje schommelen (afwijking van +-2graden), hoe oud is de jouwe?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jeroen Visser (GAST)
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
- Berichten: 831
"Boele Braaksma" schreef:
Vervelend, Jeroen!
Ik zie ze wel vaker een beetje schommelen (afwijking van +-2graden), hoe oud is de jouwe?
Hij is net twee jaar geworden Maar goed hij is onderweg naar de fabriek om gechecked te worden, kunnen ze gelijk het draadje er weer aanmaken..
Voorlopig rij ik met de oude verdeler, gaat ook ok. Puntjes stellen vind ik nog wel lastig, misschien maar opzoek naar de vloeitjes methode
Ik heb wel steeds meer het idee dat de 123 niet zo goed meer deed waar hij voor bedoeld was, met de oude verdeler en de boel gesteld op ongeveer 12 graden bij stationair loopt hij veel koeler tijdens stationair.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- k den Besten
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 149
Deze methode gebruik ik altijd, vind het heel makkelijk en zo'n spanningzoeker kost niks. Na afstellen de krukas even goed terug (of helemaal rond) draaien om eventuele speling op te heffen.
Je hebt een mooie auto en upgrades!!
Kees
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1726
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jeroen Visser (GAST)
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
- Berichten: 831
"Arno Pfennings" schreef:
Jeroen, ik las aan het begin van het topic dat je van een TT3 overgestapt was naar de TT6...ben benieuwd of je bij die overstap verschil hebt gemerkt...
Het geheel loopt helaas nog niet lekker dus kan het je nog precies vertellen.
Maar wat ik wel merk dat hij vanaf 2000 toeren lekker door trekt tot ik het niet meer aandurf Wat ik heb begrepen is dat de tt6 tussen de 2000 en 4000 toeren gelijk is aan de tt3 en daar boven beter presteert. De keuze voor de tt6 is ook een beetje gebaseerd op de toekomst wat inhoudt dat er dubbele webers/dellortos op het program staan
Maar als alles op orde is post ik dit hier.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ferdi Brisotta
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 11
mom drove like Britney Spears with the steering wheel and me right here in her lap. I'm fine, I turned out OK. We had a volvo.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jeroen Visser (GAST)
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
- Berichten: 831
Kleine update.
Vandaag weer lekker kunnen sleutelen. Kruiskoppelingen met de vetspuit beroerd, achterremmen weer eens gesteld. Kofferbakrubber vervangen huhummmmm ging niet echt lekker helaas maar eerst even wachten tot de lijmkit droog is en dan nog eens de klep dichtdoen. Merk wel dat ik hem niet overal gelijk krijg, hopelijk dicht hij wel goed af en hoeft de boel er niet nog een keer uit. Wat een werk was dat zeg.......
En de voetpakking van de weber opnieuw opgebouwd. Dat wil zeggen van wat dikker pakkingpapier zelf pakkingen gemaakt en hier tussen de afstandhouder. Hij trok hier naar mijn idee valse lucht en dat lijkt nu opgelost te zijn. Motortje draait beter maar wappert nog wel wat stationair, kan ik mee leven.
Ook even geprobeerd hem op toeren wat rijker te zetten, atf gaf rond de 16 aan bij 100km/u en dit zou richting de 15,5 moeten gaan. Nu zitten er op mijn verdamper twee stelschroeven, een messing (waarvan ik dacht dat dit de stationair schroef zou moeten zijn) en een kunststof (het is een lovato overigens) ik heb de kunststof wat uitgedraaid waardoor ik de messing wat in heb moeten draaien. Met als resultaat dat hij nog wat armer loopt, morgen maar eens andersom proberen. Het gaat ooit goedkomen
Wat ik mij afvraag is het volgende, toen ik vanmorgen de auto achterwaarts voor het huis parkeerde zag ik dat de remlichten het niet deden. Ik heb even de twee stekkers van de druksensor tegen mekaar gehouden en toen gingen ze wel branden. Druksensor is nieuw en heeft gewerkt. Ik heb de stekkers schoongemaakt en weer gemonteerd. Nu werkt het wel weer maar naarmate ik vaker de remintrap moet ik harder drukken om de lampen te laten branden. Iemand een idee hoe dit kan??? Bij mijn weten zit er geen lucht in het systeem omdat het pedaal niet sponsig aanvoelt.
Nu wachten tot de lijm droog is en er kan weer gesteld worden
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Niek de Boer
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1881
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jeroen Visser (GAST)
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
- Berichten: 831
"Niek de Boer" schreef:
De messing schroef is de fijnafregeling.Ik denk toch dat pas vervangen remlichtschakelaar defect is .
Dank! Ik ga morgen weer een afstelrondje doen. Wel vreemd dat de fijnafstelschroef zoveel invloed heeft. Volgende stap is de kunststofschroef wat indraaien en dit compenseren met de fijnafstelling, ben benieuwd waar ik dan op uit ga komen.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.