Beter laat dan nooit: mijn amazon '66

  • Jeroen Visser (GAST)
  • Jeroen Visser (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
27-11-2012 17:01 #120773 door Jeroen Visser (GAST)
Beantwoord door Jeroen Visser (GAST) in topic Beter laat dan nooit: mijn amazon '66

"Ronald Damme" schreef:
Sommige mensen vinden het fijn dat ze vertraagde binnenverlichting hebben. Dat ze nog even blijven branden wanneer je de deur dicht doen en dat ze uitgaan wanneer je het contact een slag omdraait.


Ahh duidelijk! Denk niet dat ik de moeite ga nemen om hem in te bouwen dus als iemand interesse heeft....

Vwb het luchtfilter ga ik daar volgend voorjaar mee aan de slag, Boele heeft ook zijn luchtfilter helemaal vooraan geplaatst en rijdt dacht ik ook LPG. Dus het kan wel, wordt proberen dus, tzt zal ik hier op terug komen.

Eerst maar een hele rits aan metertjes inbouwen. Ik denk dat ik een frame ga maken van hout en deze bekleed met skai, zo past het goed bij het dashboard dekje. Leuke klus iig.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jeroen Visser (GAST)
  • Jeroen Visser (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
07-12-2012 17:23 #121052 door Jeroen Visser (GAST)
Beantwoord door Jeroen Visser (GAST) in topic Beter laat dan nooit: mijn amazon '66
Ik begin te denken om het b20b blokje een beetje meer pit te geven. Ik heb nu een tt3 nokkenas, weber 32/36, en nog wat goodies maar na het rondneuzen op de site van tinustuning zit ik aan het volgende te denken:

dubbele klepveren en een tt5 nokkenas. (-edit: na wat beter kijken misschien toch een tt6, www.tinustuning.nl/1-onderdelen-nokkenassen.html

Ik vraag me wel af of dit een flink verschil gaat maken.

Misschien is er iemand met een beter idee?? Ik wil liever geen motorwissel omdat ik nu weet wat ik heb, dus wil ik het maximale uit mijn huidige blok halen, tevens rij ik nagenoeg dagelijks met de amazon en wil dus ook lpg blijven rijden.

Suggesties dus altijd meer dan welkom.


klusjes welke eerst gedaan gaan worden zijn: plaatsen elektrische benzinepomp en het monteren en aansluiten van de diverse meters. Ik hou het op vier tw: atf, oliedruk, olietemperatuur en een voltmeter.

In de verkoop gaan de watertemperatuurmeter en de ampèremeter.

Groet Jeroen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-12-2012 17:53 #121055 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Beter laat dan nooit: mijn amazon '66
Als je er een dikke 300€ tegenaan gooit, zou ik persoonlijk direct een kop met grote kleppen monteren van een B20E. Je kleppen staan dan langer open door de nokkenas én door de grotere kleppen heb je een betere vulling. Ik denk dat anders het verschil niet zo groot wordt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jeroen Visser (GAST)
  • Jeroen Visser (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
08-12-2012 09:24 #121062 door Jeroen Visser (GAST)
Beantwoord door Jeroen Visser (GAST) in topic Beter laat dan nooit: mijn amazon '66

"Boele Braaksma" schreef:
Als je er een dikke 300€ tegenaan gooit, zou ik persoonlijk direct een kop met grote kleppen monteren van een B20E. Je kleppen staan dan langer open door de nokkenas én door de grotere kleppen heb je een betere vulling. Ik denk dat anders het verschil niet zo groot wordt.


He Boele,

volgens de vorige eigenaar van het blok zijn er bij de revisie welke hij heeft laten doen grotere kleppen geplaatst, dus dat zou goed moeten zitten lijkt me. Ik heb de kop er al wel een keer verwijderd (om de tt3 te plaatsen) maar ik heb niet kunnen zien of ze groter dan normaal zijn, gebrek aan vergelijkingsmateriaal :) Zag er wel allemaal prima uit.

Groet Jeroen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jeroen Visser (GAST)
  • Jeroen Visser (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
15-12-2012 13:26 #121213 door Jeroen Visser (GAST)
Beantwoord door Jeroen Visser (GAST) in topic Beter laat dan nooit: mijn amazon '66
Vandaag weer even wat geklust. Elektrische benzinepomp zit erin en werkt ook nog :) :)





Volgende klus de metertjes aansluiten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-12-2012 18:26 #121280 door k den Besten
Beantwoord door k den Besten in topic Beter laat dan nooit: mijn amazon '66
Mooie pomp! Waar heb je hem vandaan, en als ik vragen mag, wat koste hij? Of is dit echt een standaard automaterialenhandel onderdeel.

Kees

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jeroen Visser (GAST)
  • Jeroen Visser (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
17-12-2012 19:05 #121283 door Jeroen Visser (GAST)
Beantwoord door Jeroen Visser (GAST) in topic Beter laat dan nooit: mijn amazon '66

"k den Besten" schreef:
Mooie pomp! Waar heb je hem vandaan, en als ik vragen mag, wat koste hij? Of is dit echt een standaard automaterialenhandel onderdeel.

Kees


Dag Kees,

ik heb hem via marktplaats gekocht (tweedehands maar niet gebruikt, helaas wel zonder beugel €50) maar als je er eentje gaat kopen let dan wel op de druk welke hij levert. Bij toeval moet het bij mij goedkomen. Het is een Hardy benzinepomp ik denk als je dit even in google gooit er vast wel een leverancier uitrolt.

Ik moet hem overigens nog tijdens het rijden testen maar op de oprit doet hij het iig prima :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-12-2012 19:13 #121284 door k den Besten
Beantwoord door k den Besten in topic Beter laat dan nooit: mijn amazon '66
Oké! Ik ga het benzinesysteem van mijn 144 aanpakken, dat hoeft niet snel maar dan wil ik er ook een monteren. Goede tip om op de druk te letten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jeroen Visser (GAST)
  • Jeroen Visser (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
16-02-2013 13:16 #123530 door Jeroen Visser (GAST)
Beantwoord door Jeroen Visser (GAST) in topic Beter laat dan nooit: mijn amazon '66
Even een erg bescheiden update:

Als het goed is komt vandaag een weber 38/38 binnen, gekocht via een mede-vkv'er. Deze gaat de 32/36 vervangen. Ik ben erg benieuwd wat dit (en of) dit wat gaat toevoegen. Plus van de 38/38 is wel dat deze de gaskleppen simultaan bediend in tegenstelling tot de 32/36, hierbij moet je planken om de tweede trap in werking te stellen. Ik ga ervan uit dat deze switch meer power zal geven zonder dat je pedaal door het schutbord trapt.

Tijdens het wachten de hardyschijf vervangen, deze lag al een tijdje klaar maar de zin in dit klusje ontbrak. Nu was een mooi moment om dit te doen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-02-2013 22:14 #123545 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Beter laat dan nooit: mijn amazon '66

"Jeroen Visser" schreef:
Even een erg bescheiden update:

Als het goed is komt vandaag een weber 38/38 binnen, gekocht via een mede-vkv'er. Deze gaat de 32/36 vervangen. Ik ben erg benieuwd wat dit (en of) dit wat gaat toevoegen. Plus van de 38/38 is wel dat deze de gaskleppen simultaan bediend in tegenstelling tot de 32/36, hierbij moet je planken om de tweede trap in werking te stellen. Ik ga ervan uit dat deze switch meer power zal geven zonder dat je pedaal door het schutbord trapt.

Tijdens het wachten de hardyschijf vervangen, deze lag al een tijdje klaar maar de zin in dit klusje ontbrak. Nu was een mooi moment om dit te doen.


Gaaf! Dat wordt nog een serieus snelle Amazon, Jeroen!
Heb je hiervoor ook een ander gasstuk nodig?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.