- Berichten: 831
Beter laat dan nooit: mijn amazon '66
- Jeroen Visser (GAST)
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Het blok:
Stalen distributie tandwielen:
Toplager:
En eruit:
Nu moet ik nog even opzoek naar wat moertjes om de spruitstukken te bevestigen, bij mijn huidige blok is dit gedeeltelijk gedaan met bouwmarkt tapeind en deze heeft een andere schroefdraad dan de standaard tapeindjes welke al op mijn nieuwe kop zitten. Iemand nog een paar liggen?
Wordt vervolgd.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jeroen Visser (GAST)
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
- Berichten: 831
Voor nu heb ik de d-as laten zitten en wil deze tzt vervangen voor de tt3 uit de b18, maar mede om wat vergelijking te hebben gaat dit op een later tijdstip gebeuren.
Plaatje bij het praatje:
Voorbereidend werk (mede dankzij mijn vriendin is het allemaal erg soepel verlopen):
erg handig een evenaar:
takelen maar:
bijna:
victorie:
Terugreis verliep erg soepel en ben al best tevreden met de prestaties, ik hoor wel de kleppen tikken (gesteld op 0.5 koud) weet niet of dit bij een b20 blok hoort. Het kunnen natuurlijk ook de distributietandwielen zijn, deze zijn van staal en schijnen ook wat meer geluid te geven.
Voor nu dus lekker hobbelen.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 2144
Het kan zijn dat de tipjes van de tuimelaars zijn ingesleten, dan stel je ze dus eigenlijk te los, alleen voel je dat niet met de voelermaatjes.
Ik zet bij de B20B inlaat op 0,40 en uitlaat op 0,50. Bij de 1800E met B20E precies hetzelfde. Dit rijdt perfect!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jeroen Visser (GAST)
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
- Berichten: 831
"Boele Braaksma" schreef:
Mooi dat het gelukt is, Jeroen!
Het kan zijn dat de tipjes van de tuimelaars zijn ingesleten, dan stel je ze dus eigenlijk te los, alleen voel je dat niet met de voelermaatjes.
Ik zet bij de B20B inlaat op 0,40 en uitlaat op 0,50. Bij de 1800E met B20E precies hetzelfde. Dit rijdt perfect!
Hé Boele,
ik ga de kleppen stellen op 0.4 en 0.5 klinkt ok. Ook gelijk maar even het koelsysteem flushen en met elektrische fan aan de slag donderdag. Ik hoop dat de fan goed gaat werken en ik de stalen ventilator weg kan laten.
Mocht je nog interesse hebben in de startmotor laat het maar even weten.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jeroen Visser (GAST)
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
- Berichten: 831
Nieuwe pakkingen zijn besteld en komen hopelijk morgen binnen, erg benieuwd wat het verschil zal zijn tussen de d en de tt3 as.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jeroen Visser (GAST)
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
- Berichten: 831
Een ander vervelend iets wat ik maar niet kan vinden is volgende: bij ongeveer 2500 toeren resoneert er iets en maakt een behoorlijke herrie. Ik heb volgens mij alles al bevoelt en gedaan maar kan maar niet vinden wat hier de oorzaak van kan zijn. Lijkt uit het vooronder te komen maar lastig te plaatsen. Je hoort het goed als je gas loslaat en het toerental komt in de buurt van de 2500 hoop herrie onder de 2000 weer stil. Zou het lager van de koppeling (diegene die aan de vork zit) zo'n herrie kunnen maken? Zo ja is daar wat aan te doen, misschien staat het geheel wat te los en is er daardoor ruimte tot resoneren? Raar is ook dat het bij het b18 blok ook al het geval was.
TT3 rijdt overigens prima, merk niet echt heel veel verschil met de d-as maar het voelt wel wat beter. D-as ziet er nog prima uit dus mocht iemand interesse hebben in de as en de volgers doe een leuk bod (volgers heb ik genummerd)
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Erik Ciesluk
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1287
TopTip: als je wilt weten waar een bepaald geluid vandaan komt: neem een lange schroevendraaier (of vergelijkbaar), zet de punt tegen de onderdelen die je verdenkt en druk je oor op het handvat. Supersimpel maar het werkt fantastisch. Werkt alleen niet als je het geluid alleen tijdens het rijden hoort natuurlijk..
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jeroen Visser (GAST)
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
- Berichten: 831
Ander dingetje is dit:
Via marktplaats een erg mooi setje verstralers op de kop getikt maar helaas is er tijdens transport een olifant op gaan staan en is er één glas gebroken. Type Raydyot 19R-13. Iemand nog een glas liggen?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jeroen Visser (GAST)
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
- Berichten: 831
Verder heb ik een uitermate interessante pookknop sinds kort (vind ik zelf tenminste) :
En heb ik de mistlampen gemonteerd, eentje is er tijdens transport gebarsten dus ben weer opzoek naar wat anders. Een stukje groter zal me beter passen denk ik:
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Erik Ciesluk
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1287
Ik zou de lampen trouwens met een steuntje iets hoger zetten, en misschien ook wat meer richting het midden van de auto. Maar vooral iets hoger, volgens mij ziet dat er al een stuk beter uit.
Staat daar trouwens ook nog een 140 naast je Amazon?
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.