- Berichten: 1253
kantelbeugels en amazon combi project
- Jan van Bochove
- Offline
- Platinum-lid
- '66 combi
De stoelsleden bijvoorbeeld schuiven 35mm minder ver naar achteren.......
Jammer want ze schuiven wat soepeler.
Verder nog overwogen of ik de rugleuningverstelling zou pasmaken, ook dat plan heb ik in de ijskast gezet, de combi moet eerst maar eens rijden!
Hieronder nog wat foto's van genoemde afwegingen;
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
- Offline
- Platinum-lid
- '66 combi
- Berichten: 1253
Ik heb gekozen voor Hammerite hoogglans metaallak zwart
Gelukkig helpt een fijne voorjaarsmiddag met zon om de lak te laten drogen en weer nieuwe moed te geven het project combi dit jaar eens af te gaan ronden......
Het is mij opgevallen (of moet ik zeggen tegengevallen) dat de stoelgeleiders niet meer zo lekker schuiven.
Niet gek na 50+ jaar maar er moet wél even wat aan gedaan worden. In eerste instantie een geleider uitgespoeld met remmenreiniger maar het is eigenlijk gekkenwerk een doos milieubelastende remmenreiniger te gebruiken als het ook anders kan;
Spoelbak vol laten lopen met heet water waar een flinke scheut St Marc aan is toegevoegd.
Tijdje laten inwerken en met tandenborstel van mijn vrouw de geleiders eens lekker ontdaan van plakkerige smeervetlagen.
Je staat nog te kijken wat je er allemaal uit spoelt, het resultaat laat zich zien op bodem spoelbak.....
De nog hete geleiders uiteindelijk laten uitlekken/drogen en ik moet zeggen; zelfs droog, zonder vet, lopen ze nu al 50% beter dan voor het ontvettingsbadje. Zal straks de geleiders behandelen met dry-grease, daar zullen ze ook best van opknappen.
Mocht je dit ook eens willen toepassen dan raad ik aan de geleiders door te spoelen met heet water terwijl je ze in verticale positie heen- en weer schuift, dan komt ook het vuil en ijzerslijpsel los waar je met de tandenborstel niet bij kunt.
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
- Offline
- Platinum-lid
- '66 combi
- Berichten: 1253
Zo ook de achterbumper, eigenlijk wist ik niet eens meer dat ik nog 3 bumpers had......
Die bleken her en der in de schuur te zwerven, een redelijke verrassing dus.
Want van een bumper knapt dit kontje toch wel op.
Thuisgekomen eerst de slijptol maar eens in de bevestigingen gezet welke niet meer met normaal gereedschap en kruipolie los wilden.
Dan wordt het al een stuk overzichtelijker welke delen door mogen naar de volgende ronde.......
Hier is toch wel weer eens goed te zien hoe vadertje tijd samen met het roestduiveltje wat sporen heeft achtergelaten.
Corrosiebescherming is dan ook niet voor niets een veelbesproken onderwerp op het VKV-forum.
De prijs voor een setje nieuwe bumpers vind ik echt te hoog, ik ga niet 10% van de waarde van een auto aan twee bumpers spenderen, daarmee is niet gezegd dat de bumpers het in z'n algemeen niet waard zijn, een bumper is nu eenmaal een complex onderdeel om te fabriceren en het moet er ook in één keer goed uitzien na het persen.
Los daarvan vind ik een iets doorleefde auto ook gewoon leuker om te zien
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
- Offline
- Platinum-lid
- '66 combi
- Berichten: 1253
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3364
groetjes
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
- Offline
- Platinum-lid
Kun je gemakkelijk aanbrengen en klemmetjes onder de afwerkstrip houden het op zijn plek.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Paul Schaap
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 545
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
- Offline
- Platinum-lid
- '66 combi
- Berichten: 1253
Zoals het Amerikaanse leger destijds de paint-jobs in o.a. NL liet uitvoeren i.v.m. de in Amerika verboden chroom6 zo wil ik op mijn beurt dat soort werk niet uitbesteden aan de Filipijnen.
Het is niet belerend bedoelt, ik heb zelf vast en zeker op andere gebieden weer boter op mijn hoofd
Ha, Ed, ik heb idd wat skai overgehouden van de zijkanten van de stoelen. De klemmetjes die jij beschrijft heb ik nog wel bewaard. Eigenlijk vind ik het wat mooier zónder het skai, het rood overheerst anders zo. Maar misschien bedenk ik mij nog wel en zet ik het skai er alsnog op.
Ha Paul, da's een goeie, nu je het zegt zag ik sinds het weekend wel een teethwhitener op de wastafel staan. Ik denk dat ik het zwarte smeer er niet goed uitgespoeld had
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3364
Er is dan wel geen afzuiging maar is dat nodig bij een open hal.
Wij hebben hier in Bais City twee machine fabriekjes die hallen zij aan twee zijde open met aan de gesloten zijde ramen die open staan.
Vergeet niet het is hier altijd warm, dus een gesloten hal brengt niets.
Maar het proces vergromen daar kan ik je niets over vertellen, of dat hetzelfde is als in Europa??????
Dit om je een idee te geven.
m.vr.gr.
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
- Offline
- Platinum-lid
- '66 combi
- Berichten: 1253
Gewoon met de hand om de oude gaatjes te her-gebruiken zodat er geen dubbel gatenpatroon ontstaat dat het skai verder verzwakt.
Foto's zeggen meer dan praatjes;
De foto's tonen zowel de kapotte schoudernaad als de nog goede naad aan andere zijde.
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.