kantelbeugels en amazon combi project

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
27-01-2018 19:15 #174788 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic kantelbeugels en amazon combi project
Natuurlijk heb ik overwogen wat er allemaal beter is of ook past van de 140 maar dat valt tegen.
De stoelsleden bijvoorbeeld schuiven 35mm minder ver naar achteren.......
Jammer want ze schuiven wat soepeler.

Verder nog overwogen of ik de rugleuningverstelling zou pasmaken, ook dat plan heb ik in de ijskast gezet, de combi moet eerst maar eens rijden!

Hieronder nog wat foto's van genoemde afwegingen;























Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
15-04-2018 18:57 #176457 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic kantelbeugels en amazon combi project
Na het demonteren van de stoelen wordt het wel weer eens tijd de stoel-onderdelen wat op te schuren en te voorzien van een nieuwe laklaag;




Ik heb gekozen voor Hammerite hoogglans metaallak zwart







Gelukkig helpt een fijne voorjaarsmiddag met zon om de lak te laten drogen en weer nieuwe moed te geven het project combi dit jaar eens af te gaan ronden......


Het is mij opgevallen (of moet ik zeggen tegengevallen) dat de stoelgeleiders niet meer zo lekker schuiven.
Niet gek na 50+ jaar maar er moet wél even wat aan gedaan worden. In eerste instantie een geleider uitgespoeld met remmenreiniger maar het is eigenlijk gekkenwerk een doos milieubelastende remmenreiniger te gebruiken als het ook anders kan;





Spoelbak vol laten lopen met heet water waar een flinke scheut St Marc aan is toegevoegd.
Tijdje laten inwerken en met tandenborstel van mijn vrouw de geleiders eens lekker ontdaan van plakkerige smeervetlagen.









Je staat nog te kijken wat je er allemaal uit spoelt, het resultaat laat zich zien op bodem spoelbak.....

De nog hete geleiders uiteindelijk laten uitlekken/drogen en ik moet zeggen; zelfs droog, zonder vet, lopen ze nu al 50% beter dan voor het ontvettingsbadje. Zal straks de geleiders behandelen met dry-grease, daar zullen ze ook best van opknappen.





Mocht je dit ook eens willen toepassen dan raad ik aan de geleiders door te spoelen met heet water terwijl je ze in verticale positie heen- en weer schuift, dan komt ook het vuil en ijzerslijpsel los waar je met de tandenborstel niet bij kunt.

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
15-04-2018 19:10 #176459 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic kantelbeugels en amazon combi project
De keren dat ik bij de schuur elders werk (30KM van huis) doe ik meestal de grote delen beetje voorbereiden om ze daarna mee te nemen naar huis en daar in de tuin in detail op te knappen.
Zo ook de achterbumper, eigenlijk wist ik niet eens meer dat ik nog 3 bumpers had......







Die bleken her en der in de schuur te zwerven, een redelijke verrassing dus.





Want van een bumper knapt dit kontje toch wel op.

Thuisgekomen eerst de slijptol maar eens in de bevestigingen gezet welke niet meer met normaal gereedschap en kruipolie los wilden.






Dan wordt het al een stuk overzichtelijker welke delen door mogen naar de volgende ronde.......











Hier is toch wel weer eens goed te zien hoe vadertje tijd samen met het roestduiveltje wat sporen heeft achtergelaten.
Corrosiebescherming is dan ook niet voor niets een veelbesproken onderwerp op het VKV-forum.

De prijs voor een setje nieuwe bumpers vind ik echt te hoog, ik ga niet 10% van de waarde van een auto aan twee bumpers spenderen, daarmee is niet gezegd dat de bumpers het in z'n algemeen niet waard zijn, een bumper is nu eenmaal een complex onderdeel om te fabriceren en het moet er ook in één keer goed uitzien na het persen.

Los daarvan vind ik een iets doorleefde auto ook gewoon leuker om te zien :-)

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
15-04-2018 19:15 - 15-04-2018 19:24 #176460 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic kantelbeugels en amazon combi project
Inmiddels is ook het afwerkprofiel binnen voor de voorstoelen en kunnen die dus ook wat verder worden afgemonteerd;














Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-04-2018 01:11 #176468 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic kantelbeugels en amazon combi project
Beste jan, op de Filippijnen is vergromen goedkoop www.volvokv.nl/forum/mijn-restauratie-pr...mazone-1966?start=90 misschien is dat iets voor je.

groetjes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-04-2018 12:27 #176475 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic kantelbeugels en amazon combi project
aan de zijkant zit origineel een stukje zwarte skai als bekleding, beschermt tegen beschadiging.
Kun je gemakkelijk aanbrengen en klemmetjes onder de afwerkstrip houden het op zijn plek.

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-04-2018 16:55 #176478 door Paul Schaap
Beantwoord door Paul Schaap in topic kantelbeugels en amazon combi project
Zeg Jan, ben benieuwd hoe het nu is met de relatie tussen de tandenborstel en je vrouw.....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
16-04-2018 20:32 #176481 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic kantelbeugels en amazon combi project
Ha Johan, bedankt voor het meedenken, ik heb het topic gelezen wat je aanhaalde over verchromen en de eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ik eigenlijk ook op het standpunt sta dat verchromen op verantwoorde wijze dient te gebeuren voor mens en milieu.
Zoals het Amerikaanse leger destijds de paint-jobs in o.a. NL liet uitvoeren i.v.m. de in Amerika verboden chroom6 zo wil ik op mijn beurt dat soort werk niet uitbesteden aan de Filipijnen.
Het is niet belerend bedoelt, ik heb zelf vast en zeker op andere gebieden weer boter op mijn hoofd :-(

Ha, Ed, ik heb idd wat skai overgehouden van de zijkanten van de stoelen. De klemmetjes die jij beschrijft heb ik nog wel bewaard. Eigenlijk vind ik het wat mooier zónder het skai, het rood overheerst anders zo. Maar misschien bedenk ik mij nog wel en zet ik het skai er alsnog op.

Ha Paul, da's een goeie, nu je het zegt zag ik sinds het weekend wel een teethwhitener op de wastafel staan. Ik denk dat ik het zwarte smeer er niet goed uitgespoeld had :-)

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-04-2018 00:47 #176485 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic kantelbeugels en amazon combi project
Je hoeft geen zwaar gewten te hebben de hallen waar het e.e.a. plaats vind zijn open.
Er is dan wel geen afzuiging maar is dat nodig bij een open hal.
Wij hebben hier in Bais City twee machine fabriekjes die hallen zij aan twee zijde open met aan de gesloten zijde ramen die open staan.
Vergeet niet het is hier altijd warm, dus een gesloten hal brengt niets.
Maar het proces vergromen daar kan ik je niets over vertellen, of dat hetzelfde is als in Europa??????

Dit om je een idee te geven.

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
18-04-2018 23:07 #176511 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic kantelbeugels en amazon combi project
Vanavond genietend van het zomlicht eens een poging gedaan een kapot naadje te herstellen van de schouder op de rugleuning.

Gewoon met de hand om de oude gaatjes te her-gebruiken zodat er geen dubbel gatenpatroon ontstaat dat het skai verder verzwakt.

Foto's zeggen meer dan praatjes;

De foto's tonen zowel de kapotte schoudernaad als de nog goede naad aan andere zijde.

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.