kantelbeugels en amazon combi project

Lees meer
21-01-2018 10:44 #174656 door Bernie van Eerden
Beantwoord door Bernie van Eerden in topic kantelbeugels en amazon combi project
Wat een handig overzicht Jan! Dit gaat me zeker helpen bij het uit elkaar halen van mijn rugleuningen. Had al wel e.e.a. gelezen maar zie nu pas goed hoe het met die pijpjes zit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
21-01-2018 12:09 #174659 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic kantelbeugels en amazon combi project
Ha Bernie, bedankt voor je reactie.
Het plaatsen van foto's geeft voor mijzelf ook structuur en overzicht, soms ligt een bepaald project bij een tijdje stil en dan weet ik het zelf ook niet meer :-)

Mijn "bewerk" functie is doet het niet meer, ik moet nog wel wat tekst hier en daar bijvoegen om het af te maken.
Wat die pijpjes betreft waar jij het over had; als je de zwart kunststof draaiknop los wilt halen doe je dat door het uit-tikken van een stiftje.
Dat stiftje is licht conisch, de dikke kant is herkenbaar aan drie kerfjes.
Als je nu aan de zijde van de 3 kerfjes begint te slaan sla je het pinnetje alleen maar vaster.......
Een paar tikken vanaf de dunne zijde is dus de juiste manier.

Voor hen die het willen doen terwijl de stoel nog compleet is; zorg er voor dat het pijpje gedragen wordt; ondersteun het pijpje nét naast de spanstift met een zware hamer/stuk zwaar strip oid, en ga dan pas slaan op het spanstiftje.

Doe je dat niet dan verdwijnt een groot deel van je slag-energie in de constructie van de stoel en verniel je uiteindelijk meer dan dat je wat bereikt.......

Mvg Jan

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-01-2018 12:19 #174662 door Bernie van Eerden
Beantwoord door Bernie van Eerden in topic kantelbeugels en amazon combi project
Ha jan, ik bedoelde eigenlijk de pijpjes waarmee de bekleding van de rugleuning vastzit :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
21-01-2018 12:29 #174663 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic kantelbeugels en amazon combi project
Aah, dié. Ok, dan slaat het kerfstift-verhaal daar dus duidelijk niet op.

Grappig dat ik er bij demontage ook achter kwam waar dat gaatje in de bekleding van de zijkant van de rugleuning voor is. Het gaatje (met metalen zeiloogje) biedt de kruiskopschroevendraaier toegang tot de lendesteun verstelschroef.
Nadere inspectie leerde wel dat de uitlijning na 50+ jaar niet geheel meer klopt, maar het kunststof trechtertje om de schroef moet de schroevendraaier "opvangen".

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-01-2018 12:31 #174664 door Bernie van Eerden
Beantwoord door Bernie van Eerden in topic kantelbeugels en amazon combi project
Weer wat geleerd :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-01-2018 20:27 #174671 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic kantelbeugels en amazon combi project

Jan van Bochove schreef : Mijn "bewerk" functie is doet het niet meer, ik moet nog wel wat tekst hier en daar bijvoegen om het af te maken.

Ernst, de webmaster, is inmiddels op de hoogte. Dit zou wel gewoon moeten werken.
Hij kon de oorzaak zo snel niet vinden maar gaat er verder mee bezig.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
22-01-2018 17:55 #174678 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic kantelbeugels en amazon combi project
Bedankt Lars, ik wacht het rustig af, het forumbeheer is (naar ik aanneem) vrijwilligerswerk en je kunt niet verwachten dat ogenschijnlijk simpele problemen dezelfde dag worden opgelost :-)
Zeker als het bij professionele providers al maanden duurt iets simpels te regelen kunnen we er bij deze doorgaans goedlopende website al helemaal niets van zeggen.

Mvg Jan

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-01-2018 21:48 #174707 door Ernst Sangen
Beantwoord door Ernst Sangen in topic kantelbeugels en amazon combi project

Jan van Bochove schreef: Beste moderator(s) , ik zie ineens dat ik mijn oudere berichten niet meer kan bewerken.
Dat is jammer want ik wilde juist nog wat verduidelijken bij sommige foto's.
Is het mogelijk mij weer bewerking toe te staan bij oudere berichten?


Jan, Ik heb een aanpassing geinstalleerd; het is nu weer mogelijk om oude posts te wijzigen en niet alleen de laatste.

In de topic 'Berichten verwijderen' staan wat gedachtes over het verwijderen van posts. Een zelfde gedachte zou ook kunnen gelden voor het wijzigen van posts waarop is geantwoord.

In ieder heb je deze mogelijkheid nu weer terug.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
23-01-2018 22:18 #174708 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic kantelbeugels en amazon combi project
Dankjewel Ernst!

Ik zal bedachtzaam omgaan met de bewerk-functie.
In de verwijder-discussie heb ik zelf ook een link geplaatst en ik snap jouw opmerking maar al te goed.
Zoals gezegd ga ik de bewerk-functie gebruiken om nog wat uitleggende tekst toe te voegen aan reeds geplaatste foto's.

Mvg Jan

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
27-01-2018 19:06 - 27-01-2018 19:17 #174787 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic kantelbeugels en amazon combi project
We gaan weer verder met het stoelenproject, ik wil eigenlijk nog wel hoofdsteunen.
Die horen in het rijtje Slaapbeslag, Toerentellers, Imperiaals en Zonnekleppen ; duur dus.

Een rondje marktplaats bracht mij bij een setje stoelen uit een 140 uit de categorie "te mooi om weg te gooien, te lelijk om zonder meer te plaatsen". Die stoelen heb ik dus maar gekannibaliseerd.

www.volvokv.nl/forum/interieur/27315-ter...erie-stoelverwarming





In eerste instantie leek de kleur nog aardig in de buurt te komen van mijn eigen bekleding, helaas is dat echter niet het geval.
Op de foto is ook een kleurenstaaltje te zien dat ik opgestuurd kreeg van deze winkel;





Fijn dat je dus een staaltje kunt aanvragen, want de kleur rood is te licht voor mij.
De donkerste rode kleur is van de 140, de lichtere met de ribbelzitting is van mijn ama.



Ik heb uit de rugleuning van de 140 het gedeelte geslepen waar de hoofdsteun in past;



Dat heeft dus een andere steek (hart-op-hart maat) dan de originele bredere hoofdsteunen.
Dus gaan de bestaande "oortjes" afgeslepen worden en op een H.O.H. maat van 200mm teruggelast worden.



Dat houdt alleen wel in dat ik de oortjes waar de hoofdsteunpijpjes in komen nu precies de gaatjes dicht maken waar de elastische banden ingehaakt worden. Ik zou natuurlijk nieuwe gaatjes kunnen maken maar heb twee vliegen in een klap geslagen door de banden óver het frame te leiden i.p.v. er áán te haken. Nu staan de banden gelijk wat strakker.



Ik vind de proporties van de smallere hoofdsteunen eerlijk gezegd wat beter bij de leuning passen dan de standaard brede steun. Maar ik realiseer mij; smaken verschillen.





Tzt kijk ik wel of ik nog nieuwe hoezen maak voor de hoofdsteunen, mooi winterprojectje '18-'19 ;-)

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.