- Berichten: 3560
Renovate Philippine Amazone.1966
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
16-11-2013 00:47 #134027
door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic Renovate Philippine Amazone.1966
Beste Gert, ik mocht wel wat zeggen zie
www.nu.nl/binnenland/3630044/gez
... ingen.html
m.vr.gr.
Johan Geers
m.vr.gr.
Johan Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 3560
30-04-2014 11:00 #140158
door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic Renovate Philippine Amazone.1966
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
30-04-2014 11:17 #140159
door Tom Steverink
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Beantwoord door Tom Steverink in topic Renovate Philippine Amazone.1966
Oei! En dat voor zo'n prijsje!!! We blijven toch hollander he? :lol:
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven Bleeker
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 210
30-04-2014 14:06 #140161
door Steven Bleeker
Beantwoord door Steven Bleeker in topic Renovate Philippine Amazone.1966
Ik heb nog wel een paar bumpers 
ziet er goed uit!

ziet er goed uit!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 3560
30-04-2014 14:19 #140162
door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic Renovate Philippine Amazone.1966
Misschien eens bekijken wat verschepen naar hier en terug kost?
Kan ik hier eens bekijken wat het vergromen van een bumper kost ik moet toch binnenkort weer naar Jack en ik heb mijn auto bij me dus hij kan foto,s nemen en het als voorbeeld tonen.
Jullie moeten dan wel een firma vinden die het spul bij mij afleverd en op kom halen en die in staat is om alle douane activiteiten op zich te nemen.
Johan Geers
Kan ik hier eens bekijken wat het vergromen van een bumper kost ik moet toch binnenkort weer naar Jack en ik heb mijn auto bij me dus hij kan foto,s nemen en het als voorbeeld tonen.
Jullie moeten dan wel een firma vinden die het spul bij mij afleverd en op kom halen en die in staat is om alle douane activiteiten op zich te nemen.
Johan Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Pieter Jansens
- Premium lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 102
01-05-2014 12:11 #140178
door Pieter Jansens
Beantwoord door Pieter Jansens in topic Renovate Philippine Amazone.1966
Mag ik een kleine kanttekening maken? Ieder mag voor zichzelf bepalen hoe en wat maar dit is wat ik net dacht toen ik dit hier las (en het het beetje zwart/wit gemaakt)
Waarom is verchromen in onze contreien zo duur? Omdat het gewoon een enorm vervuilend en giftig proces is en hier serieus aan regels onderworpen is.
Waarom is het 'ginderachter' goedkoper? Omdat men daar (nog) niet inzit met het milieu en de gezondheid van de mensen die daar werken.
Dus als wij allemaal onze bumpers naar ginder verschepen en dan moeten wij 's avonds in bed kruipen, wetende dat we stuk per stuk verantwoordelijk zijn voor een beetje extra vernietiging van onze wereld en bevolking. Toch leuk om 's avonds te bedenken en gokken hoeveel mensen er vroeger zijn gestorven voor jouw glimmende bumper.
In andere topics lees ik dan weer dat wij goed zijn voor het milieu, oude auto, geen nieuwe grondstoffen nodig om een nieuwe auto te maken, liefst op LPG omdat dit goed is voor de natuur, niet alleen voor onze portemonnee. En die rotzakken in de regering maar maatregels nemen tegen 'oude' auto's, ook die op LPG terwijl die zo goed zijn voor het milieu.
Sorry, ik kan dit allemaal niet vereenzelvigen. Een nieuwe RVS bumper kost een paar 100,- euro, in mijn visie is een mensenleven en onze planeet wel een paar 100,- euro waard. En is dat reden genoeg om het toch van je hart een steen te maken en het hier te laten doen.
@Johan Geers: jouw neem ik natuurlijk niets 'kwalijk'. Jij woont daar! Dus nogal logisch dat je het daar laat doen. Maar om nu te beginnen verschepen, sorry hoor
Waarom is verchromen in onze contreien zo duur? Omdat het gewoon een enorm vervuilend en giftig proces is en hier serieus aan regels onderworpen is.
Waarom is het 'ginderachter' goedkoper? Omdat men daar (nog) niet inzit met het milieu en de gezondheid van de mensen die daar werken.
Dus als wij allemaal onze bumpers naar ginder verschepen en dan moeten wij 's avonds in bed kruipen, wetende dat we stuk per stuk verantwoordelijk zijn voor een beetje extra vernietiging van onze wereld en bevolking. Toch leuk om 's avonds te bedenken en gokken hoeveel mensen er vroeger zijn gestorven voor jouw glimmende bumper.
In andere topics lees ik dan weer dat wij goed zijn voor het milieu, oude auto, geen nieuwe grondstoffen nodig om een nieuwe auto te maken, liefst op LPG omdat dit goed is voor de natuur, niet alleen voor onze portemonnee. En die rotzakken in de regering maar maatregels nemen tegen 'oude' auto's, ook die op LPG terwijl die zo goed zijn voor het milieu.
Sorry, ik kan dit allemaal niet vereenzelvigen. Een nieuwe RVS bumper kost een paar 100,- euro, in mijn visie is een mensenleven en onze planeet wel een paar 100,- euro waard. En is dat reden genoeg om het toch van je hart een steen te maken en het hier te laten doen.
@Johan Geers: jouw neem ik natuurlijk niets 'kwalijk'. Jij woont daar! Dus nogal logisch dat je het daar laat doen. Maar om nu te beginnen verschepen, sorry hoor

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
01-05-2014 12:37 #140180
door Tom Steverink
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Beantwoord door Tom Steverink in topic Renovate Philippine Amazone.1966
Mooie kanttekening en waardevol in mijn ogen...
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 2147
01-05-2014 12:44 #140181
door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Renovate Philippine Amazone.1966
De RVS bumpers komen ook uit Vietnam..... maar hebben inderdaad niet zo'n giftig proces.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 3560
01-05-2014 13:34 #140187
door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic Renovate Philippine Amazone.1966
Beste Pieter je schuift alles op het proces wat hier gebruikt wordt maar ik denk dat het arbeidsloon in deze de doorslag geeft.
Het minnimemloon in Manila is ongeveer 9 euro per dag en daar werkt men dikwijls nog onder.
Het platte land is de helft van Manila en daar werkt men ook nog onder.
Wij hebben zelf een hulp in huis verdient 90 eurocent per dag heeft kost en inwoning gratis en dat is normaal hier.
Ga niet meer betalen als een ander want dan krijg je scheve gezichten.
En over milieu gesproken elke auto moet hier elk jaar voor een smoketest ongeacht hoe oud de auto is.
Alleen als de auto van voor een beplaad jaartal is mag die een X % meer hebben als een moderne auto maar moet nog steeds aan een bepaald niveau voldoen.
In Nederland mag een auto van voor 1970 uitstoten wat hij wilt dus ik denk dat Nederland hier achter loopt op wat men hier doet.
Voor de rest ben je zelf verantwoordelijk voor de rest van je auto krijg je een ongeluk omdat je knipperlicht het niet doet ben je de klos.
Een ander klein voorbeeld roken is hier in ons stadje verboden waar je ook bent en iedereen houdt zich er aan hier zie je geen politie lopen om mensen te bekeuren.
Maximum snelheid 25km/hr geen verkeersregels en dat gaat wonderwel over het algemeen goed.
En hier zie je nog paard en wagen en ossewagens ook goed voor het mileau.
En zo kan ik nog wel meer dingen opnoemen.
Neen geef mij de Filippijnen maar.
m.vr.gr.
Johan Geers
Het minnimemloon in Manila is ongeveer 9 euro per dag en daar werkt men dikwijls nog onder.
Het platte land is de helft van Manila en daar werkt men ook nog onder.
Wij hebben zelf een hulp in huis verdient 90 eurocent per dag heeft kost en inwoning gratis en dat is normaal hier.
Ga niet meer betalen als een ander want dan krijg je scheve gezichten.
En over milieu gesproken elke auto moet hier elk jaar voor een smoketest ongeacht hoe oud de auto is.
Alleen als de auto van voor een beplaad jaartal is mag die een X % meer hebben als een moderne auto maar moet nog steeds aan een bepaald niveau voldoen.
In Nederland mag een auto van voor 1970 uitstoten wat hij wilt dus ik denk dat Nederland hier achter loopt op wat men hier doet.
Voor de rest ben je zelf verantwoordelijk voor de rest van je auto krijg je een ongeluk omdat je knipperlicht het niet doet ben je de klos.
Een ander klein voorbeeld roken is hier in ons stadje verboden waar je ook bent en iedereen houdt zich er aan hier zie je geen politie lopen om mensen te bekeuren.
Maximum snelheid 25km/hr geen verkeersregels en dat gaat wonderwel over het algemeen goed.
En hier zie je nog paard en wagen en ossewagens ook goed voor het mileau.
En zo kan ik nog wel meer dingen opnoemen.
Neen geef mij de Filippijnen maar.
m.vr.gr.
Johan Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Pieter Barends
- Senior lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 50
13-01-2016 09:39 #157342
door Pieter Barends
Beantwoord door Pieter Barends in topic Renovate Philippine Amazone.1966
Beste Johan,
Ik zie dat je veel laswerk hebt gedaan (volgens mij met een MIG apparaat)
heb je de beplating volledig afgelast en daarna vlak geslepen en daarna plamuur of moet ik ook nog vertinnen?
gr Pieter
Ik zie dat je veel laswerk hebt gedaan (volgens mij met een MIG apparaat)
heb je de beplating volledig afgelast en daarna vlak geslepen en daarna plamuur of moet ik ook nog vertinnen?
gr Pieter
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.