kantelbeugels en amazon combi project

Lees meer
24-05-2018 01:43 #177020 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic kantelbeugels en amazon combi project
Beste Jan, waar een gat in voortrein al niet toe kan leiden.
Je kunt zo een uitlijn bedrijf beginnen.
Ik ben nog aan het experiementeren met instellingen.
Bij mij was het stadswerk erg soepel sturen maar toen ik met vijf man erin wat snelheid maakte begon de auto aan de voorzijde te zweven.
Ben nu naar een camber van -0.3gr gegaan en caster heb 0.4gr bij gedaan, toe is 0.3gr.
Moet nog proberen hoe dit voelt met vijf man er in.
Ik probeer een instelling te vinden waarbij het sturen niet zwaar is en toch goede grip.


m.vr.gr.


Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-05-2018 19:02 #177022 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic kantelbeugels en amazon combi project
Zo Jan, knap werk dat je dit allemaal zelf doen. Leuke oplossing die balletjes, als alternatief zou je misschien ook twee platen met een flinke klodder vet er tussen kunnen gebruiken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
24-05-2018 21:13 #177024 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic kantelbeugels en amazon combi project
Ha Rob, klopt ja, dat had ik ook eens ergens gelezen, vroeg me alleen af of het de frictie voldoende weg zou nemen.
Maar later ben ik het vaker tegen gekomen dus dat zal wel goed gaan.
Dat landingsgestel is vast afgekeurd , maakt zo'n raar geluid....... :-)

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-05-2018 21:53 - 24-05-2018 21:54 #177025 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic kantelbeugels en amazon combi project
Jeetje wat een sh..t muziekje zeg, had ik nog niet eens gehoord. Gelukkig is het eggie wat beter :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-06-2018 09:52 #177141 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic kantelbeugels en amazon combi project
Beste Jan, voor het caster ben je eerst naar nul graden gegaan? Hoeveel mm aan shims heb jij moete gebruiken om van nul tot de gewenste min 1 graad te komen?
Of ben je gelijk naar de gewenste 1 graad gegaan?
Zo ja hoeveel mm heb je moeten shimmen?
Ik wil een beetje bekijken in hoeverre mijn berekeningen kloppen t.o.v. jou gedavanceerde meettechniek.

alvast bedankt

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
10-06-2018 22:05 #177239 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic kantelbeugels en amazon combi project
Ha Johan, ik ben niet vanuit nul-caster gaan shimmen, heb er 3mm tussen zitten omdat achterzijde van auto nog te hoog staat, voor heb ik verlagingsveren, achter wil ik luchtbalgen maken in de nabjie toekomst. Daarom heb ik het caster nog niet op de tiende graad nauwkeurig gesteld. De originele shims die ik heb gaan met behoorlijke stappen, straks koop / maak ik ook dunnere shims.

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-06-2018 00:33 #177240 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic kantelbeugels en amazon combi project
Dat heb ik nu ook 3mm aan de ene zijde en 3,6 aan de andere zijde en een camber van 0,3 gr en een toespoor van 0.4gr.
Zover ik het nu kan beoordelen rijdt dit lekker maar ik moet nog met vijf personen en een lange rit test doen.

bedankt

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
08-07-2018 13:46 #177619 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic kantelbeugels en amazon combi project
Gisteren weer wat wezen prutsen met de amazon, de snelheidssensor voor elektronische klok definitief geplaatst en getest. De multimeter geeft een voltage aan, dat voltage is rechtevenredig met de snelheid. Toch is dat niet waar de elektronica "naar kijkt" , de frequentie van de wisselspanning is maatgevend voor de snelheidsberekening en afgelegde weg / afstand.







Het geluid klinkt vanuit het filmpje heel erg onheilspellend, in het echt valt het reuze mee :-)

Verder nog wat lopen frutten met de zonneklep-bevestiging, die is bij mijn klep behoorlijk lam, zonde als de nieuwe lak daardoor beschadigd.







In het ribje dat ontstaan is komen 4 inbusschroefjes M5, die klemmen straks een RVS - U-profieltje



Het profieltje komt óver de boutkopjes heen, in het profieltje komen dan 4 gaatjes waar een inbussleuteltje door past om het profiel te klemmen door de boutjes uit te draaien.

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
08-07-2018 14:04 #177621 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic kantelbeugels en amazon combi project
Gordels wezen halen bij van Olst in Nunspeet, erg vriendelijk sloop !








Gordels van een Fiat leken mij goed te passen, helaas is in het rolmechanisme een gordelspanner opgenomen, dat gaat dus niet door. Na een poosje zoeken stuitte ik op een Citroen Saxo, die heeft de spanners in de gordelvangers welke aan de stoelframes zitten. Ipv die vangers heb ik gewoon twee extra achterbankvangers genomen, daar maak ik straks een mooi voorste setje van.

Gelijk ook maar een ruitensproeiertankje meegenomen waar ik nog een mooi plekje voor ga zoeken, mét reservepompje.



En ja, als ik hem dan zo zie staan krijg wel weer zin om er in te rijden, verbazingwekkend hoe kleinigheden hele zaterdagen opslokken, naast nog zoveel andere belangrijkere zaken buiten de amazon!




Thermoschakelaar aangesloten op cicuitje van relais en elektrische koelfan aan voorzijde radiateur.


Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-07-2018 23:05 #177632 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic kantelbeugels en amazon combi project

Jan van Bochove schreef : En ja, als ik hem dan zo zie staan krijg wel weer zin om er in te rijden, verbazingwekkend hoe kleinigheden hele zaterdagen opslokken, naast nog zoveel andere belangrijkere zaken buiten de amazon!


Dit is zo waar wat je hier schrijft Jan, je bent soms uren bezig en dan vraag je je af wat heb ik nu allemaal gedaan :-| Vaak is het het zoeken naar de boutjes en moertjes die je ergens hebt liggen of dat kl....e potlood wat je net nog in de hand had en nergens meer kunt vinden grrrrr. Dan gaat het allemaal niet snel genoeg en wil je eigenlijk meer zien, maar ja een hoop kleine stapjes vooruit is opgeteld toch ook een grote stap en daar hou ik me maar aan vast. Komt allemaal goed met die projecten :-), nu is het de tijd om de puntjes op de " I " te zetten
Knap werk trouwens hoor die km teller, ziet er erg solide uit heel mooi :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.